Miten D80:n käy kun D90 tulee?

Nikon D5500, Nikon D3300, Nikon D5300 jne.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

nikon-d40 kirjoitti:En oikeastaan edes halua D80 -kameraa, en kaipaa sen taustamusiikkiominaisuutta.
Siis mikä taustamusiikki????
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Sneak
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sneak »

nikon-d40 kirjoitti: Mennyt ei ole tae tulevasta, mutta sen olen huomannut, että Nikon D80 rungon hinta on parin viimeisen kuukauden ajan tippunut lähes 100 eur/kk. Pitkäänhän se ei tietystikään niin voi jatkua.
Etkös mennyttä juuri edellisissä postauksissa kysellyt...

Click!

En nyt ihan sanoisi, että 100e/kk on kovin montaa kuukautta tippunut...
nikon-d40 kirjoitti: En oikeastaan edes halua D80 -kameraa, en kaipaa sen taustamusiikkiominaisuutta. Mutta se on halvin runkotarkentava nikon runko jonka uutena kaupasta tällä hetkellä saa.
Siinä tapauksessa D80:sen hintakehityksen vonkaamisen motivaatio on hieman hakusessa. Jos se on tällä hetkellä halvin, eikö se vieläkään riitä? Eikös kannattaisi lähteä katselemaan myös käytettyjä markkinoita D80, D70, D70s, D50, jos kerran pitää kameran lähes ilmaiseksi saada. Olisi ainakin ensimmäiset kalliit laukasut jo ammuttu kamerasta pois.

Selvä trollihan tämä on, mutta pakko vastata. :)
nikon-d40

Viesti Kirjoittaja nikon-d40 »

Sneak kirjoitti:Jos se on tällä hetkellä halvin, eikö se vieläkään riitä?
Ei oikeastaan.
Eikös kannattaisi lähteä katselemaan myös käytettyjä markkinoita D80, D70, D70s, D50, jos kerran pitää kameran lähes ilmaiseksi saada. Olisi ainakin ensimmäiset kalliit laukasut jo ammuttu kamerasta pois.
Johan minä tätä jo perustelin, pyytävät liikaa. Jos uusi D80 maksaa 590 euroa, eikös 500 eur hintapyyntö käytetystä ole vähän liikaa?
Lähes ilmaiseksi? Eikös D80 ole jo parisen vuotta vanha kamera ja silti siitä pyydetään lähes 600EUR (tai enemmän). Jos et ole huomannut, digikameroiden arvo tippuu samoin kuin kulutuselektroniikan yleensä. Objektiivit voivat pitää hintansa paremmin, mutta kameroiden arvot romahtavat.
nikon-d40

nomad kirjoitti:
nikon-d40 kirjoitti:En oikeastaan edes halua D80 -kameraa, en kaipaa sen taustamusiikkiominaisuutta.
Siis mikä taustamusiikki????
http://www.cameralabs.com/reviews/NikonD80/page3b.shtml

"Like all digital cameras you can play a slideshow of images, but the D80 goes one step further into consumer territory by giving you the option of transitions and background music. There’s the choice of five tracks including popular classical pieces, but played in a relaxed contemporary cover style with drum beats; the tracks also fade out and repeat after 45-60 seconds. It’s not unlike telephone hold muzak.
Nikon D80 background music menu

There’s no loudspeaker built-into the D80, so (luckily) you’ll only hear the music if you connect both parts of the AV cable to your TV. The transitions are reasonable, either slowly panning across or zooming-into or out of images, but they’re nowhere as slick as playing a slideshow from, say, Windows XP Media Center Edition, where you can of course also listen to whatever music you like.

Ultimately though it’s a bit of fun which you might use in a hotel room or when visiting friends, but like the Retouching options, seems a little out of place on the D80. If Nikon was really serious about playing music on slideshows, it should allow you to alternatively copy an MP3 of your choice into the body or memory card, like Sony’s Cyber-shot N1 compact. To see and hear a D80 slideshow, check out our Nikon D80 video tour "
Sneak
Viesti:

nikon-d40 kirjoitti: Ei oikeastaan.
Kun mikään ei riitä...
nikon-d40 kirjoitti: Johan minä tätä jo perustelin, pyytävät liikaa. Jos uusi D80 maksaa 590 euroa, eikös 500 eur hintapyyntö käytetystä ole vähän liikaa?
Hintapyyntö ei tarkoita sitä, etteikö kamerassa olisi tinkivaraa. Useasti _järkevällä_ tarjouksella voi kameran saada ostettua. Järkevällä tarjouksella tarkoitan summaa, joka ei esimerkiksi 500euron hintapyynnössä ole 100eur.

Pitäisikö käytetyn hinta laskea lineaarisesti nollaan ja muutaman vuoden päästä maksaa, että joku hakisi pois? Olisitko itse valmis myymään kameran halvemmalla.. epäilen.
nikon-d40 kirjoitti: Eikös D80 ole jo parisen vuotta vanha kamera ja silti siitä pyydetään lähes 600EUR (tai enemmän).
Eikös D2Xs ole myöskin jo vuosia nähnyt ja silti siitä pyydetään niiiiin paljon. Eikö ole hassua, ettei hinnat tipu (taas lineaarisesti) mallin vanhetessa niin paljon kuin haluaisit?
nikon-d40 kirjoitti: Jos et ole huomannut, digikameroiden arvo tippuu samoin kuin kulutuselektroniikan yleensä. Objektiivit voivat pitää hintansa paremmin, mutta kameroiden arvot romahtavat.
En ainakaan vielä ole huomannut digikameroiden arvon romahtavan. Pikkuhiljaa kyllä laskevat, mutta niin laskevat kaikki muutkin.

Mikäli nyt jemmailet ja odottelet hinnan laskemista, oletko taaskaan ajatellut että se kamerasi hinta laskee tai paremminkin romahtaa heti kun sen ostat? Hinta putoaa lineaarisesti nollaan heti kahden vuoden päästä kun olet kamerasi kaupasta hakenut. Säästät muutaman euron odottelemalla, menetät satoja euroja omistamalla. Odottamalla kyseisellä kameralla ei tule kuvia, omistamalla niitä kuvia voi tulla, mikäli kamera viihtyy muuallakin kuin vitriinissä.

Alkaa jo kuullostaan että eräs tällä foorumilla vieraillut hintapoliisien isi ja äiti on tullut takaisin.
nikon-d40

Sneak kirjoitti: Kun mikään ei riitä...
Kyllä riittää. Rungolle hyvä hinta olisi ollut ... noin 499 EUR. Olen ollut varautunut maksamaan D70 rungosta 300 euroa, jolloin 500EUR uudesta ei olisi enää niin iso lisä. Muistaakseni kirjoitin, että jos runkoa olisi tarjottu hyvään hintaan jonkin hyvän objektiivin kanssa, olisin ostanut. Sellaista tarjousta ei nyt ollut.
nikon-d40 kirjoitti: Johan minä tätä jo perustelin, pyytävät liikaa. Jos uusi D80 maksaa 590 euroa, eikös 500 eur hintapyyntö käytetystä ole vähän liikaa?
Sneak kirjoitti: Hintapyyntö ei tarkoita sitä, etteikö kamerassa olisi tinkivaraa.
Esittämissäni tapauksissa ei tinkivaraa tainnut olla, lähtöhinta oli asetettu liian korkeaksi eikä kauppa ollut edes lähtenyt käyntiin.
Sneak kirjoitti: En ainakaan vielä ole huomannut digikameroiden arvon romahtavan. Pikkuhiljaa kyllä laskevat, mutta niin laskevat kaikki muutkin.
Kun ensimmäisen kerran, muistaakseni joskus tammikuussa, katsoin D80 rungon hintaa, se oli 800EUR, jossain vaiheessa melkon nopeasti, joku myi sitä (uutena siis) 700EUR hintaan ja nyt siis, huhtikuun puolessa välin, 600EUR hintaan. Ehkei tuo ole romahtamista, mutta roimaa hinnanlaskua kuitenkin. Lisäksi ihan hyviä digipokkareita myydään 100EUR hintaan, joten korkeita järjestelmäkameroiden hintoja joutuvat kohta ihan oikeasti perustelemaan. Toki ammattilaiskamerat ovat ammattilaiskameroita, mutta kaikki niiden alapuolella... uskon, että hintakilpailu tulee olemaan kovaa.
Sneak kirjoitti: Mikäli nyt jemmailet ja odottelet hinnan laskemista, oletko taaskaan ajatellut että se kamerasi hinta laskee tai paremminkin romahtaa heti kun sen ostat? Hinta putoaa lineaarisesti nollaan heti kahden vuoden päästä kun olet kamerasi kaupasta hakenut. Säästät muutaman euron odottelemalla, menetät satoja euroja omistamalla. Odottamalla kyseisellä kameralla ei tule kuvia, omistamalla niitä kuvia voi tulla, mikäli kamera viihtyy muuallakin kuin vitriinissä.
Ajattelen juuri noin. Mutta kuten kirjotin, mulla on jo kamera. Voin kuvata, eikä ne kuvat merkittävästi parempia olisi D80:lla otettuna. Haen runkotarkentavaa kahdesta syystä: a) objektiivivalikoimaa voisi laajentaa (lisäksi minulla on Nikkor AF 50mm 1.8D) ja b) toiselle kameralle olisi sillointällöin käyttöä.
Sneak kirjoitti: Alkaa jo kuullostaan että eräs tällä foorumilla vieraillut hintapoliisien isi ja äiti on tullut takaisin.
Jaa, kuka on ollut hintapoliisi? Aloitin tällä palstalla kun D40:n ostin, taisi olla joskus tammikuussa, ja siitä lähtien olen kirjoittanut tällä nimimerkillä.

Jos nyt kerrataan, minä vain kyselin mielipiteitä miten hinta saattaisi kehittyä. Ei siitä kenenkään pidä hernettä nenäänsä vetää. Ostajana minulla on onneksi oikeus ostaa haluamallani hinnalla. Ostajahan se kauppahinnan loppuviimeksi päättää. Joillakin on varaa ja halua ostaa D80 tuohon hintaan millä se nyt on myynnissä, minulla ei.
Sneak
Viesti:

nikon-d40 kirjoitti: Jos nyt kerrataan, minä vain kyselin mielipiteitä miten hinta saattaisi kehittyä. Ei siitä kenenkään pidä hernettä nenäänsä vetää. Ostajana minulla on onneksi oikeus ostaa haluamallani hinnalla. Ostajahan se kauppahinnan loppuviimeksi päättää. Joillakin on varaa ja halua ostaa D80 tuohon hintaan millä se nyt on myynnissä, minulla ei.
Komediaa kerrakseen. Ilmoittele ihmeessä, kun pääset halvoille kaupoille. ;)
nieppi

Viesti Kirjoittaja nieppi »

Varmaan ne lopettaa toimimisen
emerik

Viesti Kirjoittaja emerik »

nieppi kirjoitti:
Maailmallahan on jo huhua että olisi loppunut toiminnasta. :-/
kaapu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kaapu »

Sneak kirjoitti:
nikon-d40 kirjoitti: Jos nyt kerrataan, minä vain kyselin mielipiteitä miten hinta saattaisi kehittyä. Ei siitä kenenkään pidä hernettä nenäänsä vetää. Ostajana minulla on onneksi oikeus ostaa haluamallani hinnalla. Ostajahan se kauppahinnan loppuviimeksi päättää. Joillakin on varaa ja halua ostaa D80 tuohon hintaan millä se nyt on myynnissä, minulla ei.
Komediaa kerrakseen. Ilmoittele ihmeessä, kun pääset halvoille kaupoille. ;)
Sneakille sen verran, että jokainen tekee mitä tahtoo. Eikö vain?
Tämä viikko taisi olla käytetyn D80:n myymiselle pahin mahdollinen aika. Tällä hetkellä se on kuitenkin vielä niin hyvä kamera, että porukka ei siitä halua luopua 400D:n hinnoilla. Kesän jälkeen tilanne voi olla ja varmasti onkin sitten toinen.
Rodion

Viesti Kirjoittaja Rodion »

nikon-d40 kirjoitti: Ostajana minulla on onneksi oikeus ostaa haluamallani hinnalla. Ostajahan se kauppahinnan loppuviimeksi päättää. Joillakin on varaa ja halua ostaa D80 tuohon hintaan millä se nyt on myynnissä, minulla ei.
Ikävä kyllä ostajana sinulla ei ole oikeutta ostaa haluamallasi hinnalla. Sinä voit ostajana jättää ostamatta tietyllä hinnalla, mutta myyjällä ei ole velvollisuutta myydä sinulle haluamallasi hinnalla.

Ostaja ei hintaa päätä, vaan hinta muodostuu silloin kun nämä kaksi ehtoa toteutuu: ostaja on valmis maksamaan hinnan X JA myyjä on valmis myymään hinnalla X.

Minäkin haluan ostaa Fortumin osakkeita hinnalla 2 euroa kappale, mutta voi voi kun kukaan ei ole myynyt sillä hinnalla :( Kauas pilvet karkaavat.
Sneak
Viesti:

kaapu kirjoitti: Sneakille sen verran, että jokainen tekee mitä tahtoo. Eikö vain?
Tämä viikko taisi olla käytetyn D80:n myymiselle pahin mahdollinen aika. Tällä hetkellä se on kuitenkin vielä niin hyvä kamera, että porukka ei siitä halua luopua 400D:n hinnoilla. Kesän jälkeen tilanne voi olla ja varmasti onkin sitten toinen.
Kiitos Kaapu huolenpidosta. Jokainenhan saa kyllä tehdä mitä tahtoo, mutta järjen käyttäminen on erittäin suotavaa. Monessa asiassa vanha sanonta pitää hyvin paikkaansa, ahneella on p*skainen loppu.

Jos aina odottelee sitä viimeistä hintaa ja haluaa nipistää muutamatkin eurot vielä hinnasta pois, voi käydä niin ettei lopulta ole vaivan jälkeen mitään kädessä. Kamerat kuin muutkin ostetaan tarpeen perusteella ja jos ei välitöntä tarvetta ole, miksi edes vouhkata turhaan hinnasta.

Minkä ihmeen takia nykyään useat ihmiset (enkä osoita sormella ketään tiettyä) haluavat kaiken lähes ilmaiseksi, harrastavat myyntihintojen arvostelua/poljentaa, mutta yleensä myyntitilanteessa haluavat kuitenkin maximaalisen summan ja unohtavat omat "neuvot" toisten myyntihinnoille...

Alkaa menemään sen verran OT:ksi, joten jos jollain jotain hampaankolossa, voi yksityisviestillä heittää.
nieppi

emerik kirjoitti:
nieppi kirjoitti:
No onneks pääsin omastani melko kivuttomasti eroon ja sain tilalle ihan oikean kameran ;)
kaapu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kaapu »

nieppi kirjoitti:
emerik kirjoitti:
nieppi kirjoitti: Varmaan ne lopettaa toimimisen
No onneks pääsin omastani melko kivuttomasti eroon ja sain tilalle ihan oikean kameran ;)
Kerro ihmeessä minkä sait tilalle, että muutkin voivat vaihtaa.
nieppi

kaapu kirjoitti:
nieppi kirjoitti:
emerik kirjoitti: Maailmallahan on jo huhua että olisi loppunut toiminnasta. :-/
F5
telegram

Viesti Kirjoittaja telegram »

nieppi kirjoitti:
kaapu kirjoitti:
nieppi kirjoitti: No onneks pääsin omastani melko kivuttomasti eroon ja sain tilalle ihan oikean kameran ;)
F5
Elvistele oikealla kameralla vasta sitten, kun olet saanut F3:n ;-)
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

telegram kirjoitti:
nieppi kirjoitti:
kaapu kirjoitti: Kerro ihmeessä minkä sait tilalle, että muutkin voivat vaihtaa.
F5
Minun mielestä F2 on se oikea Nikon.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Kumma ettei oikeaa vastausta tullut keneltäkään,
F4:hän se on ;-)

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
nieppi

telegram kirjoitti:
nieppi kirjoitti:
kaapu kirjoitti: Kerro ihmeessä minkä sait tilalle, että muutkin voivat vaihtaa.
F5
Niin no, mulla on kyllä sellanenki ;)
nieppi

Tässähän nämä "legendat"
http://www.nieppi.com/n/?p=297
Vastaa Viestiin