D80 tarkennuksen säätö takuuseen??
-
- Viestit: 207
- Liittynyt: Loka 26, 2003 15 : 17
- Paikkakunta: Uusikaupunki
D80 tarkennuksen säätö takuuseen??
Kyseessä on hiukan vajaa 2 vuotta vanha D80 ja 18-70mm KIT lasi. Kamera on tarkentanut jo uudesta asti mielestäni hiukan pieleen, mutta välillä on tarkennus osunut aika hyvin kohdalleen.
No nyt sain viimein vietyä kameran liikkeeseen, että lähettävät puhdistukseen (mukana tuli nikonin check&clean palvelu) ja sanoin samalla että tarkastavat tarkennuksen.
Tänään tuli soitto että JAS:lta oli ilmoitettu että tarkennuksen säädöstä tulee vähän kuluja (jos oikein kuulin niin 89€).
Onko tuo normaalia takuu toimintaa? mielestäni ei minulle pitäisi tulla mitään kuluja, koska takuu on voimassa ja vika on ollut tuotteessa uudesta asti??
Alkuviikolla pitäisi kamera olla liikkeessä niin kyselin vähän etukäteen neuvoa, että kannattaako tuosta ruveta vääntämään kättä.
No nyt sain viimein vietyä kameran liikkeeseen, että lähettävät puhdistukseen (mukana tuli nikonin check&clean palvelu) ja sanoin samalla että tarkastavat tarkennuksen.
Tänään tuli soitto että JAS:lta oli ilmoitettu että tarkennuksen säädöstä tulee vähän kuluja (jos oikein kuulin niin 89€).
Onko tuo normaalia takuu toimintaa? mielestäni ei minulle pitäisi tulla mitään kuluja, koska takuu on voimassa ja vika on ollut tuotteessa uudesta asti??
Alkuviikolla pitäisi kamera olla liikkeessä niin kyselin vähän etukäteen neuvoa, että kannattaako tuosta ruveta vääntämään kättä.
.:.Minolta DiMAGE Z1.:.
http://www.uusikaupunki.fi/~jusanta/
http://www.uusikaupunki.fi/~jusanta/
-
- Viestit: 2725
- Liittynyt: Marras 29, 2003 13 : 50
Takuu ei välttämättä edellytä vian raportoimista nopeasti. Ja jos edellyttää, se lukee takuulapussa.nomad kirjoitti:Kysymys on varmaan siitä, et heti ole vaatinut tarkennuksen säätöä. Toisaalta aika huono politiikkaa JAS:lta.
(Kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu sen sijaan edellyttää tuotteen virheen ilmoittamista kohtuullisessa ajassa.)
Matti Vuori
-
- Viestit: 20313
- Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22
Olet oikeassa. Mutta takuun loppumisen päivämäärä on usein se taitekohta, jonka jälkeen palvelu heikkenee.mvuori kirjoitti:Takuu ei välttämättä edellytä vian raportoimista nopeasti. Ja jos edellyttää, se lukee takuulapussa.nomad kirjoitti:Kysymys on varmaan siitä, et heti ole vaatinut tarkennuksen säätöä. Toisaalta aika huono politiikkaa JAS:lta.
(Kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu sen sijaan edellyttää tuotteen virheen ilmoittamista kohtuullisessa ajassa.)
-
- Viestit: 207
- Liittynyt: Loka 26, 2003 15 : 17
- Paikkakunta: Uusikaupunki
Tänään hain kameran liikkeestä. 89€ köyhdyin tästä tapauksesta, mutta lähetin jo JAS-Tekniikkaan kyselyä tästä.
Lähetteessä luki että Mekanismi puhd. ja AF säädetty
Kamera ei ole saanut ikinä yhtään iskua ja pidetty kuin kukkaa kämmenellä.
Palailen asiaan kun saan jotain vastausta tuolta.
Lähetteessä luki että Mekanismi puhd. ja AF säädetty
Kamera ei ole saanut ikinä yhtään iskua ja pidetty kuin kukkaa kämmenellä.
Palailen asiaan kun saan jotain vastausta tuolta.
.:.Minolta DiMAGE Z1.:.
http://www.uusikaupunki.fi/~jusanta/
http://www.uusikaupunki.fi/~jusanta/
-
- Viestit: 207
- Liittynyt: Loka 26, 2003 15 : 17
- Paikkakunta: Uusikaupunki
Aika kummallista toimintaa JAS-tekniikalta...wonderer kirjoitti:Itsellä oli juuri D 80 samassa toimenpiteessä (check&clean+ AF:n
säätö). Hinta 0 euroa, lapussa luki, että tarkastettu ja säädetty...Kameran ikä 1½ vuotta.
Minulle tuli vastaus tuolta, että säätö oli täysin sähköinen, ei ole kolhusta johtuvaa ja kameran takuu on mennyt jo umpeen.
En viitsinyt sitten enempää tuosta asiasta tapella.
.:.Minolta DiMAGE Z1.:.
http://www.uusikaupunki.fi/~jusanta/
http://www.uusikaupunki.fi/~jusanta/