D80 tarkennuksen säätö takuuseen??

Nikon D5500, Nikon D3300, Nikon D5300 jne.
juhhe1
Viestit: 207
Liittynyt: Loka 26, 2003 15 : 17
Paikkakunta: Uusikaupunki

D80 tarkennuksen säätö takuuseen??

Viesti Kirjoittaja juhhe1 »

Kyseessä on hiukan vajaa 2 vuotta vanha D80 ja 18-70mm KIT lasi. Kamera on tarkentanut jo uudesta asti mielestäni hiukan pieleen, mutta välillä on tarkennus osunut aika hyvin kohdalleen.
No nyt sain viimein vietyä kameran liikkeeseen, että lähettävät puhdistukseen (mukana tuli nikonin check&clean palvelu) ja sanoin samalla että tarkastavat tarkennuksen.
Tänään tuli soitto että JAS:lta oli ilmoitettu että tarkennuksen säädöstä tulee vähän kuluja (jos oikein kuulin niin 89€).
Onko tuo normaalia takuu toimintaa? mielestäni ei minulle pitäisi tulla mitään kuluja, koska takuu on voimassa ja vika on ollut tuotteessa uudesta asti??
Alkuviikolla pitäisi kamera olla liikkeessä niin kyselin vähän etukäteen neuvoa, että kannattaako tuosta ruveta vääntämään kättä.
.:.Minolta DiMAGE Z1.:.
http://www.uusikaupunki.fi/~jusanta/
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

Kysymys on varmaan siitä, et heti ole vaatinut tarkennuksen säätöä. Toisaalta aika huono politiikkaa JAS:lta.
mvuori
Viestit: 2725
Liittynyt: Marras 29, 2003 13 : 50

Viesti Kirjoittaja mvuori »

nomad kirjoitti:Kysymys on varmaan siitä, et heti ole vaatinut tarkennuksen säätöä. Toisaalta aika huono politiikkaa JAS:lta.
Takuu ei välttämättä edellytä vian raportoimista nopeasti. Ja jos edellyttää, se lukee takuulapussa.

(Kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu sen sijaan edellyttää tuotteen virheen ilmoittamista kohtuullisessa ajassa.)
Matti Vuori
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

mvuori kirjoitti:
nomad kirjoitti:Kysymys on varmaan siitä, et heti ole vaatinut tarkennuksen säätöä. Toisaalta aika huono politiikkaa JAS:lta.
Takuu ei välttämättä edellytä vian raportoimista nopeasti. Ja jos edellyttää, se lukee takuulapussa.

(Kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu sen sijaan edellyttää tuotteen virheen ilmoittamista kohtuullisessa ajassa.)
Olet oikeassa. Mutta takuun loppumisen päivämäärä on usein se taitekohta, jonka jälkeen palvelu heikkenee.
juhhe1
Viestit: 207
Liittynyt: Loka 26, 2003 15 : 17
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja juhhe1 »

Tänään hain kameran liikkeestä. 89€ köyhdyin tästä tapauksesta, mutta lähetin jo JAS-Tekniikkaan kyselyä tästä.
Lähetteessä luki että Mekanismi puhd. ja AF säädetty
Kamera ei ole saanut ikinä yhtään iskua ja pidetty kuin kukkaa kämmenellä.
Palailen asiaan kun saan jotain vastausta tuolta.
.:.Minolta DiMAGE Z1.:.
http://www.uusikaupunki.fi/~jusanta/
wonderer
Viestit: 113
Liittynyt: Huhti 25, 2007 14 : 45

Viesti Kirjoittaja wonderer »

Itsellä oli juuri D 80 samassa toimenpiteessä (check&clean+ AF:n
säätö). Hinta 0 euroa, lapussa luki, että tarkastettu ja säädetty...Kameran ikä 1½ vuotta.
Nikon D750, Canon G 11, Lumia 1520 ja 950 XL, Samsung Galaxy Pro 12.2
juhhe1
Viestit: 207
Liittynyt: Loka 26, 2003 15 : 17
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja juhhe1 »

wonderer kirjoitti:Itsellä oli juuri D 80 samassa toimenpiteessä (check&clean+ AF:n
säätö). Hinta 0 euroa, lapussa luki, että tarkastettu ja säädetty...Kameran ikä 1½ vuotta.
Aika kummallista toimintaa JAS-tekniikalta...
Minulle tuli vastaus tuolta, että säätö oli täysin sähköinen, ei ole kolhusta johtuvaa ja kameran takuu on mennyt jo umpeen.
En viitsinyt sitten enempää tuosta asiasta tapella.
.:.Minolta DiMAGE Z1.:.
http://www.uusikaupunki.fi/~jusanta/
Vastaa Viestiin