Nikonin huolto, kauan kestää?
-
Kysytäämpä tässä, eli mulla on D80 ja nyt ihan yhtä äkkiä huomasin että etsimen näyttö ei toimi ollenkaan, kokonaan pimeä. Lisäksi Automatiikka ei osaa säätää enää kohdalleen asetuksia vaan saan autollakin valkeita kuvia. Manuaalisäädöillä pelaa normaalisti mutta vähän hankala kuvailla kun ei valotusta näe etsimestä.
Onko mahdollista että jotenkin etsimen näyttö olisi mennyt pois päältä ja olisi mahdollista laittaa päälle, miten? Onko jotain "hard resettiä" tuolle kameralle jolloin palauttaa kaikki tehdasasetukset?
Kyseessä n.2.5v vanha runko jolla kuvattu hieman päälle 20k ruutua... Liekkö enää takuusta mitään iloa.
Onko mahdollista että jotenkin etsimen näyttö olisi mennyt pois päältä ja olisi mahdollista laittaa päälle, miten? Onko jotain "hard resettiä" tuolle kameralle jolloin palauttaa kaikki tehdasasetukset?
Kyseessä n.2.5v vanha runko jolla kuvattu hieman päälle 20k ruutua... Liekkö enää takuusta mitään iloa.
NIKON User
SIGMA EX User
Manfrotto User
SIGMA EX User
Manfrotto User
-
Nikon myöntää vuoden takuun. Käytännössä virhevastuu on kuitenkin yksityislaitteilla kaksi vuotta, noin JAS ilmoitti minulle pari kk sitten. Multa vaihdettiin silloin 1,5 vuotta vanhasta ja 11 k lauotusta kamerasta suljin. Et kyl totaaa kuraa näyttää olevan liikenteessä valitettavasti.ashrak kirjoitti:Kysytäämpä tässä, eli mulla on D80 ja nyt ihan yhtä äkkiä huomasin että etsimen näyttö ei toimi ollenkaan, kokonaan pimeä. Lisäksi Automatiikka ei osaa säätää enää kohdalleen asetuksia vaan saan autollakin valkeita kuvia. Manuaalisäädöillä pelaa normaalisti mutta vähän hankala kuvailla kun ei valotusta näe etsimestä.
-
Toivotaan parasta että jas huolii tuon vielä huoltoon. Tarkistin niin 16230 ruutua vasta kuvattu. :| Voisi tuon nyt olettaa pidempään kestävän, muuten tulee suht kalliita ruutuja jos elinikä on alta 20k kuvaa... hard resetti ei auttanut mihinkään. No jos sitä rupes D90 kyttäilee samalla ku taistelee takuusta tai vakuutuksen kanssa. Harmittaahan tuo. :|kultapyssy kirjoitti:Nikon myöntää vuoden takuun. Käytännössä virhevastuu on kuitenkin yksityislaitteilla kaksi vuotta, noin JAS ilmoitti minulle pari kk sitten. Multa vaihdettiin silloin 1,5 vuotta vanhasta ja 11 k lauotusta kamerasta suljin. Et kyl totaaa kuraa näyttää olevan liikenteessä valitettavasti.ashrak kirjoitti:Kysytäämpä tässä, eli mulla on D80 ja nyt ihan yhtä äkkiä huomasin että etsimen näyttö ei toimi ollenkaan, kokonaan pimeä. Lisäksi Automatiikka ei osaa säätää enää kohdalleen asetuksia vaan saan autollakin valkeita kuvia. Manuaalisäädöillä pelaa normaalisti mutta vähän hankala kuvailla kun ei valotusta näe etsimestä.
NIKON User
SIGMA EX User
Manfrotto User
SIGMA EX User
Manfrotto User
-
Tänään tuli viestiä JAS:lta, rungon korjaus 230eur ja akkukahvan 98eur. Ei tietoa että mitä ne rungolle tekee, akkukahvaan kuulemma vaihtavat kuoret tjt... No ei sen väliä, kunhan tulee kuntoon, pitää toimittaa tiedot If:lle niin katsotaan että mille alkavat. Todennäköisesti korjataan kuntoon ennenkuin uutta tilalle, uskoisin.apache78 kirjoitti:Mitä lie maksaa etsimen vaihto? Kaiketi se pitää vaihtaa, kun sen ikonit eivät enää toimi?
Tein juuri Ifille netin kautta vahinkoilmoituksen.
Kameralaukussa Nikon D5500 + 10-20, 35, 18-50 ja 70-300 + pari salamia ja ripaus tuuria.
Sisällöntuotannon saloja opetellessa.
-
Joo, korvaavat huollon kustannukset.
Mutta, meinasivat että korjautan kameran ja maksan itse huollolle ja If maksaa sitten mulle... Tällainen rahojen siirtely edes takas ei mulle passaa, olen sen verran hankala asiakas joten laitoin sopivasti muotoillun viestin If:lle takas ja meni muutama tunti ja mulla oli sähköpostissa viesti jossa oli korvauspäätös jonka mukaan sama summa maksetaan mulle tilille. Eli If:llä siuvaantuivat minuun ja päättivät päästä eroon maksamalla mulle rahan tilille, sekö on heille helpompi kuin että antaisivat laskutusluvan huollolle (heiltä menee siis lasku suoraan If:lle)? Mitään tekstiä ei tuossa viimeisessä viestissä ollut enää mukana, vain ne lakisääteiset jorinat.
Mutta, meinasivat että korjautan kameran ja maksan itse huollolle ja If maksaa sitten mulle... Tällainen rahojen siirtely edes takas ei mulle passaa, olen sen verran hankala asiakas joten laitoin sopivasti muotoillun viestin If:lle takas ja meni muutama tunti ja mulla oli sähköpostissa viesti jossa oli korvauspäätös jonka mukaan sama summa maksetaan mulle tilille. Eli If:llä siuvaantuivat minuun ja päättivät päästä eroon maksamalla mulle rahan tilille, sekö on heille helpompi kuin että antaisivat laskutusluvan huollolle (heiltä menee siis lasku suoraan If:lle)? Mitään tekstiä ei tuossa viimeisessä viestissä ollut enää mukana, vain ne lakisääteiset jorinat.
Kameralaukussa Nikon D5500 + 10-20, 35, 18-50 ja 70-300 + pari salamia ja ripaus tuuria.
-
Viime viikon loppupuolella ilmoitin JAS:lle että rungon ja kahvan saa korjata. Eilen soittelin piruuttani väliaikatilannetta, joudutaan odottelemaan että JAS saa varaosia, eivät yhtään tienneet että kauanko kestää...
Onhan tässä erinäisistä syistä johtuen mennyt jo kuukausi, kauankohan vielä.
Onhan tässä erinäisistä syistä johtuen mennyt jo kuukausi, kauankohan vielä.
-
JAS:lta tuli tänään lasku, runko ja kahva pitäs olla huomenna täällä.
Tässä vaan nyt kovasti ihmettelen, että kylläpä on kallista lystiä! Laskun loppusumma on 325eur, no ei siinä mitään kun miettii että etsimen näyttö rikki ja akkukahva halki mutta kun katsoo osien hintaa ja työn osuutta niin huh huh!! Uusi etsimen näyttö 32eur, akkukahvan uusi side cover 7eur............................ Laskuun on merkitty 3h työtä, 2h rungon kanssa ja kahvan kanssa 1h, à hinta 73eur/h!!!!! Kyllä osaa huolto työnsä velottaa, ei voi muuta sanoa, ja että 3h ovat saaneet kulutettua moisiin operaatioihin.
Onko JAS:llla monopoli Suomessa? Onneksi kulut meni vakuutuksesta, omavastuuetuakin oli joten maksuton tämä mulle oli, muuten ahdistaisi kunnolla, mutta nyt vain ihmettelen tätä touhua.
(toivottavasti runko ja kahva ovat nyt kunnossa...)
Tässä vaan nyt kovasti ihmettelen, että kylläpä on kallista lystiä! Laskun loppusumma on 325eur, no ei siinä mitään kun miettii että etsimen näyttö rikki ja akkukahva halki mutta kun katsoo osien hintaa ja työn osuutta niin huh huh!! Uusi etsimen näyttö 32eur, akkukahvan uusi side cover 7eur............................ Laskuun on merkitty 3h työtä, 2h rungon kanssa ja kahvan kanssa 1h, à hinta 73eur/h!!!!! Kyllä osaa huolto työnsä velottaa, ei voi muuta sanoa, ja että 3h ovat saaneet kulutettua moisiin operaatioihin.
Onko JAS:llla monopoli Suomessa? Onneksi kulut meni vakuutuksesta, omavastuuetuakin oli joten maksuton tämä mulle oli, muuten ahdistaisi kunnolla, mutta nyt vain ihmettelen tätä touhua.
(toivottavasti runko ja kahva ovat nyt kunnossa...)
-
-
-
Kyllä kameroita koskevat aspektit kotivakuutuksissa on tässä viime vuosina valtaosalla vakuutusyhtiöissä huonontuneet. Vaikka ei oma vakuutuksesi kallistuisikaan, niin uudet asiakkaat voivat kärsiä siitä, vaikka onhan sekin mahdollista että saat ilmoituksen "yleisen korvaustason nousua kyseisessä vakuutusluokassa olemme pakotettuja nostamaan x-vakuutuksiemme hintoja xx%"apache78 kirjoitti:Meinaatko että he nostavat vakuutusteni hintaa, koska olin ilkeä asiakas ja käytin haaverin sattuessa heidän palveluitaan?
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
No tästä herää sitten kysymys että kuinka paljon minä olen maksanut muiden vahinkoja? Olen maksanut useita vuosia vakuutuksia ja tämä oli ensimmäinen kerta kun vakuutuksen piikkiin jotain laitetaan, oli aikakin päästä kopauttamaan muiden asiakkaiden varpaille.
-
;-) Halvimaksi tosiaan tulee maksaa vahingot itse ja jättää vakuutukset ottamatta. Mutta pääosin olet kyllä maksanut vakuutusyhtiön omistajille, korvaukset kun eivät ole vakutusyhtiön päätoimiala, vaan voiton tuottaminen.apache78 kirjoitti:No tästä herää sitten kysymys että kuinka paljon minä olen maksanut muiden vahinkoja? Olen maksanut useita vuosia vakuutuksia ja tämä oli ensimmäinen kerta kun vakuutuksen piikkiin jotain laitetaan, oli aikakin päästä kopauttamaan muiden asiakkaiden varpaille.
Waldo's Peoplen Waldo:
-
Jou, tänään sain hakea kameran pois huollosta, jonka kestoksi olisi maanantaina tullut tasan 4vkoa.SeniliX kirjoitti:Omakin D80:nen on kohta ollut 2,5 viikkoa JAS:lla ihmeteltävänä. 2-3 viikkoa arvioivat ajaksi kameraa vietäessä, joten vielä toistaiseksi ollaan aikataulussa :-p
Aperture control unit ja peilimekanismi meni vaihtoon. Samalla tehtiin luonnollisesti myös kennon puhdistus ja mappaus (hot pixelit piiloon).
-
Juu, yhdellä vironkupalla saa ilmaista lääkärihoitoa kivasti, ettei mee sekään veroraha ihan hukkaan ;-)Kermi kirjoitti:Toisaalta, yhdellä isolla remontilla jonka vakuutusyhtiö korvaa maksaakin sitten vakuutusmaksuja pitkän aikaa. Itsekin sain kuitattua ~400 euron remontilla useamman vuoden kotivakuutuksen.
Waldo's Peoplen Waldo:
-
Voiko tällainen kolaustusvaurio vahingoittaa vaikka esim kennoa? Tuntuu että korjauksen jälkeen kuvissa on enemmän kohinaa kuin aikaisemmin. Vai totuinko Canoniin, eli sekö kohisikin vähemmän ;)
-