Oli tällä viikolla ekaa kertaa oma "turistizoomi" testissä kun kierrettiin veljien kanssa Saariston rengastie polkupyörällä kolmessa päivässä. Kuvia tuli 1256 kpl ja niistä ehkä parinkymmenen kuvan kohdalla olis kaivannut lisää zoomia, mutta niissä tilanteissa ei olis enää riittänyt edes 55-200mm putki.
Aikoinaan valitsin tuon 18-105 VR:n 18-200 VR:n sijasta pääasiassa piirtokyvyn ja hinnan takia osittain myös objektiivin koko vaikutti. Näin ensimmäisen "tositestin" jälkeen voin sanoa onnistuneeni valinnassa. Valovoima ei tullut missään vaiheessa ongelmaksi ja f/2.8 aukollinen optiikka olisi liian painava. Joku 18-50mm polttoväli taas jäisi lyhyeksi. 18-200 VR olisi varmasti ollut varteenotettava vaihtoehto, mutta selkeästi isompi ja huonompi piirtokyky.
Harmittavasti täytyy myös todeta, että tulevaisuudessa mahdollisesti käytössä oleva D90+f/2.8 optiikalla jää edelleen kotiin noilla reissuilla, koska tuollainen kilon D40+105 VR paketti mahdollistaa todella helpon käytön pelkästään yhdellä kädellä. Toinen vaihtoehto on treenata lisää voimaa ranteeseen ja käteen, että jaksaa helposti kannatella lisää painoa :)
d40/x:n omistajat, mitä hankintoja mielessä?
-
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
-
Painaa se yhden synnin verran jopa D80:kin.karhut kirjoitti:Tyttärellä 18-200VR & 35/1.8 ja hyvin on pärjännyt. Toi prime on nokalla vaan hämärämmällä sisätiloissa.
Jotkut moittii tuota 18-200 aika painavaksi pikkurungon kanssa, mutta itse en ole kuullut moista kommenttia.
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
-
karhut kirjoitti:Tyttärellä 18-200VR & 35/1.8 ja hyvin on pärjännyt. Toi prime on nokalla vaan hämärämmällä sisätiloissa.
Jotkut moittii tuota 18-200 aika painavaksi pikkurungon kanssa, mutta itse en ole kuullut moista kommenttia.
18-105 VR:kin tuntuu ylisuurelta D40:n nokalla. Syynä D40:n liian pieni kahva, mikä myös voi olla syy, että naisen käteen kahva sopii paljon paremmin.
D200:n nokalla samainen putki taas on melkein jo liian pieni :)
You miss 100% of shots you never make