Pikkasen aupua olisi paikallan

Nikon D5500, Nikon D3300, Nikon D5300 jne.
mrj

Pikkasen aupua olisi paikallan

Viesti Kirjoittaja mrj »

Mitä mieltä ootte käytetty AF Nikkor 70-210mm 1:4 + 1.4x AF hyvässä kunnossa hinta 270 e onko hinta kohdallaan ?

Onko yhteensopivuus D70 kanssa hyvä ?

Onko kenellän kokemuksia tällaisesta objektiivista ?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
smaisnie

Re: Pikkasen aupua olisi paikallan

Viesti Kirjoittaja smaisnie »

mrj kirjoitti:Mitä mieltä ootte käytetty AF Nikkor 70-210mm 1:4 + 1.4x AF hyvässä kunnossa hinta 270 e onko hinta kohdallaan ?
Valovoimakkuus eri polttoväleillä olisi hyvä tietää. Itse polttoväli ei kerro juuri mitään objektiivin laadusta. Mikäli valovoimakkuus on 2.8-4 kautta linjan, niin tarjous on liian hyvää ollakseen totta. Selvitäpä valovoimakkuus, niin tämän jälkeen on helppo verrata hintaa vastaaviin objektiiveihin.

Lisäkkeet ovat aina lisäkkeitä (1.4x), mutta niiden toimivuudesta on hankala mennä sanomaan, kun en itse ikinä kokeillut.
mrj kirjoitti:Onko yhteensopivuus D70 kanssa hyvä ?
Periaatteessa kaikkien AF Nikkor-mallisten objektiivien pitäisi sopia suoraan, mutta aina kannattaa varmistaa.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

smaisnie kirjoitti:
mrj kirjoitti:Mitä mieltä ootte käytetty AF Nikkor 70-210mm 1:4 + 1.4x AF hyvässä kunnossa hinta 270 e onko hinta kohdallaan ?
Valovoimakkuus eri polttoväleillä olisi hyvä tietää. Itse polttoväli ei kerro juuri mitään objektiivin laadusta. Mikäli valovoimakkuus on 2.8-4 kautta linjan, niin tarjous on liian hyvää ollakseen totta. Selvitäpä valovoimakkuus, niin tämän jälkeen on helppo verrata hintaa vastaaviin objektiiveihin.
Valovoimaksi ilmoitettiin 4.
Minulla on ollut tuollainen Nikkorin zoomi ja se oli minusta melko hyvälaatuinen ja kiinteästä valovoimasta on aina iloa. Ei minusta paha hinta, varsinkin jos tavarat ovat hyvässä kunnossa. Telejatkeiden laaduissa on niin paljon heittoja että sille on paha antaa mitään rahallista arvoa tietämättä jatketta tarkemmin.
gramdel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gramdel »

OskuK kirjoitti: Valovoimaksi ilmoitettiin 4.
Minulla on ollut tuollainen Nikkorin zoomi ja se oli minusta melko hyvälaatuinen ja kiinteästä valovoimasta on aina iloa. Ei minusta paha hinta, varsinkin jos tavarat ovat hyvässä kunnossa. Telejatkeiden laaduissa on niin paljon heittoja että sille on paha antaa mitään rahallista arvoa tietämättä jatketta tarkemmin.
Kyllä se ehdottomasti voittaa samassa hintaluokassa pyöriskelevän 70-210/4-5,6 objektiivin.

Noita f4 versioita ei valmistettu kovinkaan paljoa tai pitkään. Hyvä objektiivi se on.

/---
ap
Vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan
http://gramdel.kapsi.fi/
Vastaa Viestiin