Omituisen hidas sarjakuvaus D50:ssä

Nikon D5500, Nikon D3300, Nikon D5300 jne.
Vastaa Viestiin
JMAutio

Omituisen hidas sarjakuvaus D50:ssä

Viesti Kirjoittaja JMAutio »

Niin, ei se nopea ole kun se täysillä rullaa, mutta missä vika kun tää ottaa jpg:tä noin 1.5fps? Raw:ta naksuu kolme kuvaa 2.5fps.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mimas

Re: Omituisen hidas sarjakuvaus D50:ssä

Viesti Kirjoittaja mimas »

JMAutio kirjoitti:Niin, ei se nopea ole kun se täysillä rullaa, mutta missä vika kun tää ottaa jpg:tä noin 1.5fps? Raw:ta naksuu kolme kuvaa 2.5fps.
Ainakin pitkien valotusten kohinanpoisto pitää olla pois päältä. Se vaikuttaa sarjakuvaukseen riippumatta siitä, miten lyhyt valotusaika on käytössä.
JMAutio

Viesti Kirjoittaja JMAutio »

Jes, se oliki sitte siinä. Kiitos vain.
bobotti

Re: Omituisen hidas sarjakuvaus D50:ssä

Viesti Kirjoittaja bobotti »

mimas kirjoitti:
Ainakin pitkien valotusten kohinanpoisto pitää olla pois päältä. Se vaikuttaa sarjakuvaukseen riippumatta siitä, miten lyhyt valotusaika on käytössä.
Noniin - se oli siinä. KIITOS! Ja saamari kun mää oon tyhmä.

Mutta .... miksi se muuten vaikuttaa sarjatulinopeuteen?
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
Ihmemies2

Viesti Kirjoittaja Ihmemies2 »

Koska Nikonin koodiorjat ovat laiskaa porukkaa? ;-)
Film is dead. | Flickr
bobotti

Ihmemies2 kirjoitti:Koska Nikonin koodiorjat ovat laiskaa porukkaa? ;-)
En tiedä missä vika , mutta meikä on resetoinu kameransa pariin otteeseen ja se "vika" edeleen pysyi , että sarjakuvaus ei räpsinyt aivan sitä nopeuta. Mun miälestä D200:ssa se ei toiminu tollai.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

bobotti kirjoitti:
En tiedä missä vika , mutta meikä on resetoinu kameransa pariin otteeseen ja se "vika" edeleen pysyi , että sarjakuvaus ei räpsinyt aivan sitä nopeuta. Mun miälestä D200:ssa se ei toiminu tollai.
Oliko Af vai MF päällä? Tarkennus hidastaa D50:n sarjakuvausta - käytännössä AF ei pysy perässä.
bobotti

nomad kirjoitti:
bobotti kirjoitti:
Oliko Af vai MF päällä? Tarkennus hidastaa D50:n sarjakuvausta - käytännössä AF ei pysy perässä.
Eikun se oli JUST toi kohinanvaimennus joka hidasti.
telegram

Viesti Kirjoittaja telegram »

bobotti kirjoitti:
nomad kirjoitti:
bobotti kirjoitti: En tiedä missä vika , mutta meikä on resetoinu kameransa pariin otteeseen ja se "vika" edeleen pysyi , että sarjakuvaus ei räpsinyt aivan sitä nopeuta. Mun miälestä D200:ssa se ei toiminu tollai.
Eikun se oli JUST toi kohinanvaimennus joka hidasti.
Se kuormittanee kuvaprosessoria? Sehän ei D50:ssä ollut ihan nopeinta plaatua, minkä huomasi mm. puskurimuistin tyhjennysajoista kortille. D50:n korkeahko malli-ikä näkyi käytännössä oikeastaan pelkästään siinä asiassa (ja megapikkelssien määrässä, mutta sen seikan suostun mainitsemaan vain näin suluissa).
bobotti

telegram kirjoitti:
Se kuormittanee kuvaprosessoria? Sehän ei D50:ssä ollut ihan nopeinta plaatua, minkä huomasi mm. puskurimuistin tyhjennysajoista kortille. D50:n korkeahko malli-ikä näkyi käytännössä oikeastaan pelkästään siinä asiassa (ja megapikkelssien määrässä, mutta sen seikan suostun mainitsemaan vain näin suluissa).
Niin siis tuo koski myös D80:stä.

Miksi se "pitkän valotuksen kohinanpoisto" sitten tukkii sarjakuvauksen niin on täysi mysteeri ainakin minulle ja tuossa joku jo sanoi , että "laiskat" softainsinöörit. CaptureNX:n matelevuutta kun katsoo niin ei voi kuin nyökkiä päätään.
Vastaa Viestiin