Tervehdys arvon DC foorumilaiset!
Nyt osui kohdalle kyseisestä muistikortista kysymys, mistä en ainakaan hakua käyttämällä löytänyt kovinkaan tuoretta ketjua.
Eli vihdoikin olen siirtynyt digi-järkkäri aikaan ja aloittelevana kuvaajana tulee lauottua säätöjä hakiessa aika rankalla kädellä! 1 Gt:n kortin olen jo havainnut aika pieneksi, kun pikkaisenkin pidemmälle (viikonlopuksi) reissulle lähtee!
Postauksia lukiessani olen havainnut, että kaikki kamerat eivät välttämättä syö kaikkien valmistajien kortteja.
Kamerani on D70s ja hankinta listalla on seuraavanlainen Transcend:n kortti.
Onko kenelläkään Nikonistilla kokemuksia kyseisestä kortista! Nopeus ei niinkään ole se mitä haen, sarjatulella voi sitten laittaa sisään tämänhetkisen 1Gt:n Sandisk:n Ultra III..
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Transcend CF muistikortti
-
-
Kamerana tuo D70 on sen verran vanha jo, että kortin täyttä nopeutta se ei osaa hyödyntää. Eli raw kuvauksessa neljä peräkkäistä pystyy ottamaan jonka jälkeen muisti on täynnä. Jpg sitten hiukan enemmän mutta tässäkään tapauksessa kortin nopeudesta ei jää kiinni. Itsellä on sellainen käsitys, että yhteensopivuus ongelmia ei ole minkään merkin suhteen. Itse olen käyttänyt kingston ja sandisk kortteja, hitaampia ja nopeampia.