D70 alivalottaa?

Nikon D5500, Nikon D3300, Nikon D5300 jne.
laite

Viesti Kirjoittaja laite »

kostaja! kirjoitti:kannattaa muistaa että kyseessä on JÄRJESTELMÄkamera, ei Snap&Shot -pokkari.
No shit, sherlock?
Mites toi muuten liittyi taas yhtään mihinkään?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
seppot

(taas uusi D70 sukupolvi kyselyiässä)

Viesti Kirjoittaja seppot »

Vemppu kirjoitti: whitewedding toisinaan ja joskus taas reala100. Jotenkin jo filmikamerassa tuo Reala100 tuntui sopivalle :-]
Minulla taitaa olla Digital_Agfa_Optima.ntc laitettuna ja korjauksia en ole käyttänyt kuin ensitestailuja tehdessä. Välillä oli käppyrä mikä korjasi 0,3EV, mutta tämän nykyisen korjausta en muista. Korjaamattomuus johtuu joko siitä, että kuvaan nykyään pääasiassa (nyt on pimeetä) irtosalaman kanssa eli manual mode tai sitten syynä on NEF.
Jos kuvaan valkean oven niin histogrammi on hieman vasemmalla. Siis sen mielestä pitäisi korjata. Siedän itse kuitenkin paremmin mahdollista tummasta päästä nousevaa kohinaa (enkä nyt puhu omasta päästäni, ei edes tumma, sanan varsinaisessa merkityksessä) kuin puhkipalaneita valoja.

Jos kohina häiritsee niin ruuvatkaa Sharpen: None [mulla -1]
Myös ACR:n preferences välilehdeltä voi raksia asetuksen Apply sharpening to Preview images only.

Sepe
--
kostaja!

Viesti Kirjoittaja kostaja! »

laite kirjoitti:
kostaja! kirjoitti:kannattaa muistaa että kyseessä on JÄRJESTELMÄkamera, ei Snap&Shot -pokkari.
No shit, sherlock?
Mites toi muuten liittyi taas yhtään mihinkään?
kato onko se niin kauheaa jos joskus joutuu valotusta korjaileen?
Custom curveillakin on vaikutusta, sekä salamakuvauksessa salamateholla.. toki jos defaulteilla ja automatikkalla ampuu niin onko se nyt niin kumma jos lopputulos ei miellytä?
rlaine

Viesti Kirjoittaja rlaine »

Mä kuvailen lähes aina +0.3 tai +0.7 ja joku custom curvekin taisi olla ladattuna. Riippuu tietysti tilanteesta, mutta 90 prosenttisesti on plussalla.
Vastaa Viestiin