Ite sammaan tarkotukseen - myös säilöntään, auton konttiin ja moottorpyörän tarakalle - suunnittelin jottain tällästä:
https://drive.google.com/open?id=1qQzkr ... bpmnM1u7h1" onclick="window.open(this.href);return false;
https://drive.google.com/open?id=1bmhCG ... Elx2AzBFFs" onclick="window.open(this.href);return false;
Idea oli jopa pultata tuo salkku tarakkaan niin, että salkku on lukossa ja kiinnityspultit löytyy salkun sisältä, eli särkemättä ei saa irti pyörästä. Siis ajatus, että jos käyp mp-reissussa kahvilla huoltsikalla, ei tarviais kantaa salkkua mukana. Noita salkkuja saap Clas Olssonilta, tai ainakin sillon sai. Ne sisimmät vaahtomuovit on sellasta sokeripalapalikkaa, mihin saap irrotella mieleiset aukot.
On jääneet säilytyspaikaks, ei oo idea jaksanu toteutuu, eli ei oo olleet kummankaan pyörän tarikalla. MP:ssä, pehmeejoustosessa endurossa, toimis varmaankin; sitä en tiijä, miten polkupyörän tärinät vaikuttas kameroihin ja opiskoihin? Sen oon pelkässä autossa kuskaamisessa ja säilytyksessä oppinu, että ei ois kannattanu tupata noin paljon kamaa laukkuun, ja ois kannattanu ne palikoitavat osat liimata jollain levyllä tai kakspuolisella teipillä; ne on omia aikojaan palikoitunu nuo pienet välit irtopalikoiks...
Jos tuollasen jaksas väsätä pyörän tarikkaan jollain jonkin verran joustavalla kiinnityksellä, vois toimia oikeesti. Tuosta kameran tempasee aika noppeesti käyttöön, jos on valmiina pitkäputki rungossa, kun sattuu joku elikko kohalle. Maisemaa varten sitten ehtii vaihtaa lasin, se ei karkaa. Jos ei oo just illan viiminen säde sammumassa...
Eli jos oikeesti tuollasta alat sämplätä, ni kehotan ostamaan pykälää isomman salkun ko mitä ens tullee mieleen, ja laittamaan siihenkin vähän vähemmän tavaraa, kun mitä ens tullee mieleen, ni ne välipalikat jää suuremmiks ja saattaa kestää pitempään toisissaan kiinni, eikä muuttuvan irtopalikoiks.
Ideaksi vaan, en ota vastuuta...
Jaakko