Voihan peilitön..
-
Voihan peilitön..
Ennen riitti kun puhdisti valokuvatovereiden kennon vuosittain, nyt saa puhdistella viikottain niiden peilittömien kennoja, jotka eivät itse osaa asiaa.
Älkää rähmäkäpälät ostako peilittömiä, jos ette osaa puhdistaa kennoa, tai pitäkää se sama opiska kiinni koko ajan.
Minulla paloi käämi noiden puhdistamiseen ja ohjasin porukat jassille..
Näinköhän kohta porukoilla vaihtuu peililliset takaisin, kun joutuvat maksamaan viikottain puhdistuksesta ;D
Ei Hasseli enää eurolla putsaa, tämä tiedoksi myös muutamalle tämänkin foorumin käyttäjälle.
Älkää rähmäkäpälät ostako peilittömiä, jos ette osaa puhdistaa kennoa, tai pitäkää se sama opiska kiinni koko ajan.
Minulla paloi käämi noiden puhdistamiseen ja ohjasin porukat jassille..
Näinköhän kohta porukoilla vaihtuu peililliset takaisin, kun joutuvat maksamaan viikottain puhdistuksesta ;D
Ei Hasseli enää eurolla putsaa, tämä tiedoksi myös muutamalle tämänkin foorumin käyttäjälle.
-
- Viesti:
+1 Kun se suljin nyt kuitenkin siellä on. Eihän se peilietsinkameroissakaan se peili sitä kennoa suojaa.Pros kirjoitti:Olen miettinyt, että miksei suljin voi olla siinä kennon edessä aina kun objektiivi irtoaa?
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Tämä kirjoitus ei nyt tuo mitään järkevää lisää tähän keskusteluun.
Mutta, kun kennoa putsataan niin eihän siinä koskaan se itse kenno ole naarmuuntumis vaarassa, vaan se lasi (ja monet kerrokset) moiren vähennyksiä ja joitakin muita erinäisiä ominaisuuksia sisältävä (ir filter), joten jos nyt ne naarmuuntuu niin voihan ne napata pois ja saat IR kameran! !
Mutta, kun kennoa putsataan niin eihän siinä koskaan se itse kenno ole naarmuuntumis vaarassa, vaan se lasi (ja monet kerrokset) moiren vähennyksiä ja joitakin muita erinäisiä ominaisuuksia sisältävä (ir filter), joten jos nyt ne naarmuuntuu niin voihan ne napata pois ja saat IR kameran! !
-
Ei minun Olympukset E-PL5 ja EM10 ole mitään kennon puhdistamista kaivanneet vaikka objektiiveja vaihtelen jatkuvasti niin sisällä kuin ulkonakin. Ei tosin tarvinnut Nikon D5100:kaan, silloin kun sellainen oli, mutta D90 kaipasi, vaikka siihen vaihtui objektiivit huomattavasti harvemmin ja varovaisemmin kuin noihin peilittömiin Olympuksiin.
-
-
- Viesti:
Peilillisissä se suljin siinä on, mutta silti ne kennot pölyyntyvät :/Pros kirjoitti:Olen miettinyt, että miksei suljin voi olla siinä kennon edessä aina kun objektiivi irtoaa?
Sitä en osaa sanoa onko peilin liikkumisella mitään osaa tai arpaa kennon pölyyntymiseen.. jos peilikammio on puhdas niin ei se peili sinne kennolle pölyä tee.
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
http://tonskulus.kuvat.fi/
-
-
Kysymys on konservatiivisista tottumuksista ja asenteista tietty!Sahaaja kirjoitti:Kun aikanaan oli 2 kpl dslr kameroita, siitä myydystä ei koskaan tarvinnut kennoa putsata, ei ollut likaakaan, käytössä olevaa sitten imuroitu siitäkin edestä.
Muuten aika vahvasti jakaa mielipiteet nämä peilittömät :)
Pienempi koko kuljetuksessa plussaa.
Peilittömän kennolle saattaa päästä helpommin pölyhiukkasia ja muuta pas*aa kuin peililäpsyttimien kennolle kun ei ole sitä peiliä edessä ja kenno syvemmällä kuin läpsyissä.
Eli järki käteen.
Peilittömän kenno on myös huomattavasti helpompi putsata, siit' vaan rokettirolli blowerssilla muutama puhallus ja taas voi mennä putipuhtaana eteenpäin!
-