Tein vaihtokaupat naapurin kanssa. Annoin pois nykyiseen dslr:ään sopimattoman lankalaukaisimen, joka sopii naapurin dslr:ään ja sain tilalle naarurille tarpeettoman mekaanisen lankalaukaismen vanhaan Box Tengoriin. Todellinen WIN-WIN kauppa. Tosin minä voitin enemmän, koska digikameran laukaisimen uushankintahinta olisi 5€ ja mekaanisen 15€
hassel kirjoitti:Onpa oudon mukava tunne, suorastaan hekumallinen olotila.
Nyt ei ole mökissä enää yhden yhtä nikonia tahi canonia, kaikki on myyty/lahjoitettu.
Täytyy varmaan ottaa tästä osapisteet kotio ;-) Laukku sai juuri uuden kodin vävypojalta.
Onkohan tuolle oikeasti markkinoita? Demokuvat on ihan fiksuja, mutta ei ehkä tällä kameralla otettuja kuitenkaan.
8 megapikselinkeno ja kamalasti interpolointia jotta saadaan 24 megapikseliä. Kiinteäpolttovälinen 5,04 mm objektiivi eli kenno on kai 1.2,3" (7,7 mm). f/2,4. Tarkennus metristä alkaen eli ilmeisesti kiinteä. Noilla spekseillä hypervokaalinen etäisyys on 2.1 m. Ei ainakaan kannata maisemakuvia otella, voi olla aika sumeaa, jos tarkennus on 2 metrissä.
hassel kirjoitti:Onpa oudon mukava tunne, suorastaan hekumallinen olotila.
Nyt ei ole mökissä enää yhden yhtä nikonia tahi canonia, kaikki on myyty/lahjoitettu.
Täytyy varmaan ottaa tästä osapisteet kotio ;-) Laukku sai juuri uuden kodin vävypojalta.
No hyvä homma.
Löysitkös sie jo kameralles laukun?
hassel kirjoitti:
Itse yleensä kuivurilla kuivaan tatit ja kanttarellit kiehautan omassa liemessään ja pakastan rasioissa, kuinkas te teette?
Kyllä nyt käy kateeksi! Ei meiltä tahdo mökiltä löytyä kuin maasta pannulle ja suuhun, varsinkaan enää, kun vaimon polvinivelleikkaus sörssittiin Mikkelissä muutama vuosi sitten, eikä metsään enää ole asiaa.
hassel kirjoitti:
Itse yleensä kuivurilla kuivaan tatit ja kanttarellit kiehautan omassa liemessään ja pakastan rasioissa, kuinkas te teette?
Kyllä nyt käy kateeksi! Ei meiltä tahdo mökiltä löytyä kuin maasta pannulle ja suuhun, varsinkaan enää, kun vaimon polvinivelleikkaus sörssittiin Mikkelissä muutama vuosi sitten, eikä metsään enää ole asiaa.
Ja mieshän ei metsään mene!
Eipä ole yhtenäkään kesänä näin paljon löytynyt kanttarellia, ihan näin miesvoimin.
Sieniä kyllä pukkaa. Viimeksi niitä löysin ihan sen rämän autiomyllyn sisältäkin kasvamasta :) Ihan kantarelleja, yksi kärpässieni ja jotain random tatteja.
Lisäsin tori.fin ilmoitukseeni kuvan, niin tuli melkein saman tien bumerangina takaisin saatesanoilla, että kuvan pitää olla itse otettu. Ei jaksa kuin naurattaa, ilmeisesti vain kännykällä otetut rupukuvat ovat tarpeeksi katu-uskottavia tuollaiselle palstalle :-)