Niinpä, todella moni kiirehti heti W10:n julkaisun jälkeen haukkumaan sen pystyyn...adapteri kirjoitti:Jotkut ovat kuitenkin ihan tyytyväisiä kymppiin. Minulle se kelpaa ihan hyvin dc-netin seuraamiseen. Myös dilbertin voi päivittäin lukea sillä.
Windows 10 kysymyksiä ja vastauksia.
-
- Viesti:
Jesse Kyytinen
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
-
Win 10 oli käytössä pari kuukauta.
Kasasin uuden koneen ja Win 8.1 pro tuli tilalle.
Vanhalle ssd:lle laitan tuon kympin vielä jemmaan jos sitä vielä joskus "tarvis".
ps. Mihinkä teillä on kiire kun koneen käynistää.
"Menee niin ja niin kauan käynistäessä" ?
No nykyinen pönttö-pc käynistyy alle 10 sekunnin millä ei ole itse mitään merkitystä.
Kasasin uuden koneen ja Win 8.1 pro tuli tilalle.
Vanhalle ssd:lle laitan tuon kympin vielä jemmaan jos sitä vielä joskus "tarvis".
ps. Mihinkä teillä on kiire kun koneen käynistää.
"Menee niin ja niin kauan käynistäessä" ?
No nykyinen pönttö-pc käynistyy alle 10 sekunnin millä ei ole itse mitään merkitystä.
-
-
Yleisin taitaa olla se toisenosa puolen softat mitkä ei toi eikä tule toimimaan.hattumies kirjoitti:Mikäs porukalla kympissä tökkii? Itse päivitin viikko sitten vanhan päälle ja kaikki ohjelmat yms pelasi hyvin suoraan. Punkbuster piti päivittää manuaalisesti samoin kuin verkkokortin ajuri. Kyseessä itse kasattu pc.
Olen erittäin tyytyväinen.
Itsellä jumitti muutekin aika paljon kun siirty ohjelmasta toiseen.
-
Edelleen kymppi saa koneen jumiin melkein päivittäin Crome selainta käyttäessäni, vika ilmenee tätä foorumia käyttäessä. Automaattisen kääntämisen takia Cromea käytän foorumin lukemiseen.
Johtuuko sitten mistä, kun virtakytkimestä sammuttaa uusi käynnistys kestää minuuttikaupalla, näytöllä on teksti jossa kielletään sammuttamasta virtaa (kone lataa päivityksiä). Kerran oli jumissa heti käynnistyksen jälkeen, pitää kohta viedä toosa viisaammille korjattavaksi. Mitään näitä onglemia ei 7 versiossa ollut, siinä myös näki kun päivityksiä tuli, nyt ei tiedä mitä Windows milloinkin päivittelee.
Johtuuko sitten mistä, kun virtakytkimestä sammuttaa uusi käynnistys kestää minuuttikaupalla, näytöllä on teksti jossa kielletään sammuttamasta virtaa (kone lataa päivityksiä). Kerran oli jumissa heti käynnistyksen jälkeen, pitää kohta viedä toosa viisaammille korjattavaksi. Mitään näitä onglemia ei 7 versiossa ollut, siinä myös näki kun päivityksiä tuli, nyt ei tiedä mitä Windows milloinkin päivittelee.
-
-
Jep, just tämmöstä piinaa.Auliss kirjoitti:Edelleen kymppi saa koneen jumiin melkein päivittäin Crome selainta käyttäessäni, vika ilmenee tätä foorumia käyttäessä. Automaattisen kääntämisen takia Cromea käytän foorumin lukemiseen.
-y-
-
Eikä syyttä. DC-net, Gilbert, ehkä Fingerpori myös toimii ok.JKyytinen kirjoitti:Niinpä, todella moni kiirehti heti W10:n julkaisun jälkeen haukkumaan sen pystyyn...adapteri kirjoitti:Jotkut ovat kuitenkin ihan tyytyväisiä kymppiin. Minulle se kelpaa ihan hyvin dc-netin seuraamiseen. Myös dilbertin voi päivittäin lukea sillä.
-y-
-
Onko toi punkbuster:hattumies kirjoitti:Mikäs porukalla kympissä tökkii? Itse päivitin viikko sitten vanhan päälle ja kaikki ohjelmat yms pelasi hyvin suoraan. Punkbuster piti päivittää manuaalisesti samoin kuin verkkokortin ajuri. Kyseessä itse kasattu pc.
Olen erittäin tyytyväinen.
"PunkBuster on tietokoneohjelma, jonka tarkoitus on havaita ja estää huijausohjelmien ja -koodien käyttö verkkopeleissä." ?
Hyviä valokuvia vaan. : )
-y-
-
-
- Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!
Joo, käynnistysongelma ratkesi kun otin ulkoiseen kiintolevyyn liittyvän Buffalo RAMDISK Utility ohjelman pois päältä, sillä koneen käynnistyessä se ilmoitti että ulkoisen kiintolevyn vaatima RAM muistin määrä piti päivittää, jolloin tuo Buffalo RAMDISK Utility ohjelma automaattisesti myös vähensi PC:n käytettävissä olevaa RAM muistia 8 GB:stä noin 2,6 GB:hen. Ihmekkös tuo että kaikki vaativampi kuvankäsittely alkoi tahmaamaan. Nyt Intel Core i5-2320 CPU @ 3.00GHz, 8GB RAM koneeni käynnistyy kylmästä alle puolen minuutin.hassel kirjoitti:Siirretääs tämä oikeaan ketjuun.Rockford kirjoitti:Puhtaasti asennettu Win10 käynnistyy mulla kylmästä noin 42 sekuntia. Kuva ilmestyy näyttöön vasta jossain 20 sekunnin tienoilla (BIOS:ista tuleva Asus-logo), POST jatkuu johonkin 30 sekunnin tienoille ja viimeiset 12 sekuntia Windows boottaa.määvaan kirjoitti:... nyt w10:iin päivitetty entinen w7 käynnistyy nipin napin alle 15 minuutissa. Kyseessä on siis todellinen käynnistys eikä mikään lepotila juksaus.
Määvalla on joko tosi antiikkinen rauta tai kone todella solmussa..
Piti ottaa ihan aikaa n. 20 sekkaa kylmäkäynnistys ja w10 käyttövalmis ja kone googlessa. Tämä tavan kiintiksellä.
Kannettavassa(ssd) alle 10 sekunnissa auki.
Käynnistysnopeus tietenkin riippuu mitä kaikkia ajureita koneenne lataa alussa+virustorjunta, jos on hitaan puoleinen.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
-
Toi pakkoautomaattipäivitykset on syy mulle pysyä erossa tuosta W10:stä.. ei niinkään mikään vakoilunpelko tms. hölmö syy, vaan ihan nettiyhteystekninen - meillä ei ole mikään häävi yhteys ( mokkulalla mennään sen keksimisen ajoista alkaen, eka oli 384kbps, nyt sentään jo 4G yhdellä tolpalla viidestä, eli aika rajaseudulla ton kuuluvuuden kanssa :D )Auliss kirjoitti:..näytöllä on teksti jossa kielletään sammuttamasta virtaa (kone lataa päivityksiä)..
Tuon vähänkin / välillä hyvin hitaankin kaistan mieluumin käytän itse asiaan kuin pakkopäivitysten odotteluun.. tarpeeksi tuskaista välillä varsinkin uploadata pieniäkään kuvamääriä vaikka Flickriin, saati fullHD:ta youtubeen.. yöksi yleensä jätän raksuttelemaan.. onneksi ei oo kiire yleensä
Oman kotikoneen Win7:aa en ole päivittäny sitten tammikuun 2014, eikä koneessa ole mitään ongelmia ollut - ikinä - ei hidastele, ei viruksia tms. ( eikä ole ihan ensimmäinen tietokone tai muukaan laite jonka kanssa tähän "if it ain't broken, don't fix it" -periaatteeseen olen päätynyt.. )
Nikon D700 + Nikon 1 V1 & V2
-
- Viesti:
Onko muillla ollut ongelmaa että Win10-kone ei pysy yötä sleepissä? Mulla on nyt herännyt joka yö itsestään, joskus oli hiirikin pois päältä että ei voi siitä olla kiinni. Kerran oli asentanut päivitystä yöllä, mutta yleensä ei.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
- Viesti:
Käsittääkseni W10 pro:ssa saa automaattipäivityksen pois päältä, joten sekään ei ole syy.Jarski75 kirjoitti:Toi pakkoautomaattipäivitykset on syy mulle pysyä erossa tuosta W10:stä.. ei niinkään mikään vakoilunpelko tms. hölmö syy, vaan ihan nettiyhteystekninen - meillä ei ole mikään häävi yhteys ( mokkulalla mennään sen keksimisen ajoista alkaen, eka oli 384kbps, nyt sentään jo 4G yhdellä tolpalla viidestä, eli aika rajaseudulla ton kuuluvuuden kanssa :D )Auliss kirjoitti:..näytöllä on teksti jossa kielletään sammuttamasta virtaa (kone lataa päivityksiä)..
Tuon vähänkin / välillä hyvin hitaankin kaistan mieluumin käytän itse asiaan kuin pakkopäivitysten odotteluun.. tarpeeksi tuskaista välillä varsinkin uploadata pieniäkään kuvamääriä vaikka Flickriin, saati fullHD:ta youtubeen.. yöksi yleensä jätän raksuttelemaan.. onneksi ei oo kiire yleensä
Oman kotikoneen Win7:aa en ole päivittäny sitten tammikuun 2014, eikä koneessa ole mitään ongelmia ollut - ikinä - ei hidastele, ei viruksia tms. ( eikä ole ihan ensimmäinen tietokone tai muukaan laite jonka kanssa tähän "if it ain't broken, don't fix it" -periaatteeseen olen päätynyt.. )
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
-
On se ainakin jonkinlainen syy, mikäli koneessa on ennestään home-versio seiskasta tai kasista. Pitää joko hankkia jostakin pro-versio kyseisistä ja asentaa se tai ostaa kympin pro-versio, joka ei ole "ilmainen" edes teoriassa.Hannu KH kirjoitti:Käsittääkseni W10 pro:ssa saa automaattipäivityksen pois päältä, joten sekään ei ole syy.
Yksi lisäpointti ainakin itselleni nousi nyt esiin, kun Mikkisofta alkoi kikkailla OneDriven kanssa poistaen 15+15GB ilmaisen tilan tiputtamalla sen 5GB:aan. Varmaan uusien Lumia-kännyjen ja Surface-tablettien myynti helpottuu, kun tuokin pikku etu poistuu.
Mielenkiintoinen peruste tuolle kanssa tarjottiin, jotkut käyttäjät väärinkäyttivät heidän rajoittamatonta tallennustilaansa tallentamalla jopa 75TB tavaraa sinne. Ainakin minun oppimani matikan mukaan 75TB<ääretön, eli aika vaikea tuota on väärinkäytöksi sanoa. Toki, jos sinne on työnnetty tekijänoikeuskamaa, joka ei heille kuulu, niin se lienee laitonta, mutta ei kuulu tuohon millään tavoin.
Tämä poukkoilu vaan aikaansaa sen, että ainakin itselläni epäilyt tästä "ilmaisesta" päivityksestä kasvavat ja pelkäänkin, että kun riittävän paljon ihmisiä ottaa kympin käyttöönsä, niin seuraavaksi napsahtavatkin sitten kuukausimaksut peliin. Jollet maksa, et käytä. Tai saat kaksi tuntia päivässä surffailla netissä ja käsitellä kuvia tunnin ilmaiseksi. Eli ei kiitos.
-
- Viesti:
Liian vanha kone. Eturauhanen vaivaa.Rockford kirjoitti:Onko muillla ollut ongelmaa että Win10-kone ei pysy yötä sleepissä? Mulla on nyt herännyt joka yö itsestään, joskus oli hiirikin pois päältä että ei voi siitä olla kiinni. Kerran oli asentanut päivitystä yöllä, mutta yleensä ei.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
Jep. Sama juttu täällä. En ole tutkinut mistä johtuu, mutta uni ei tunnu Win10:lle maittavan.Rockford kirjoitti:Onko muillla ollut ongelmaa että Win10-kone ei pysy yötä sleepissä? Mulla on nyt herännyt joka yö itsestään, joskus oli hiirikin pois päältä että ei voi siitä olla kiinni. Kerran oli asentanut päivitystä yöllä, mutta yleensä ei.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
- Viesti:
Tuohan on vasta vaippaiässä... :-)mremonen kirjoitti:Liian vanha kone. Eturauhanen vaivaa.
Pitänee ottaa verkkopiuha irti seuraavaksi yöksi niin tietää että ei ainakaan sitä kautta mikään MS:n vakoilusofta konetta käy herättään.Kryptos kirjoitti:Jep. Sama juttu täällä. En ole tutkinut mistä johtuu, mutta uni ei tunnu Win10:lle maittavan.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
- Viesti:
Eihän siitä kauaa ole, kun se oli 5GB.Nöpö kirjoitti:Yksi lisäpointti ainakin itselleni nousi nyt esiin, kun Mikkisofta alkoi kikkailla OneDriven kanssa poistaen 15+15GB ilmaisen tilan tiputtamalla sen 5GB:aan.
Jesse Kyytinen