Mafferin kamerakaluston tulevaisuus

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
adapteri
Viesti:

Re: Mafferin kamerakaluston tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja adapteri »

Maffer kirjoitti: Toisaalta, en nyt ymmärrä miksi asia edes kiinnostaa digicamera.netin käyttäjiä? Näin vaivalloinen projekti tuskin kiinnostaa edes sitä 0.5% foorumilaisista.
Kuules, Maffer
Sinä olet monen dc-nettiläisen idoli. Sinä näytät, mitä oikea harrastus tarkoittaa. Harrastuneisuutesi ylittää jopa spegen kalustonvaihtoharrastuksen. Kun sen lisäksi näytät hienoja kuvia, niin sinusta on tullut idoli.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

No nostan hattua tällaiselle palautteelle ja kiitän, mutta tiedostan myös olevani vähän ronkeli tapaus ja näen asiat kovin mustavalkoisesti. Kait se on vähän ihmisen luonne sellainen että jos ei joku sovi juuri siihen omaan tekemiseen niin se on romu. Kentällä tulee pyörittyä vähän liikaakin mutta on pakko koska muuten sisäduuniin hajoaa kasetti aivan täysin. Iltaisin on vaikea jäädä kelaamaan nettiä koneelle yms. kivaa sluibailua.
spege

Viesti Kirjoittaja spege »

zone6 kirjoitti:Skannatusta värinegasta saa sen 17 aukkoa irti.
Kuulostaa kovasti mielisairaalan tupakkahuoneen jutuilta! Jos näin olisi oikeasti, niin ei kai filmikuvaus olisi vain joidenkin marginaalihörhöjen juttu. Onko sinulla esittää mitään konkreettisia todisteita tämän hurjan väitteesi tueksi?
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

spege kirjoitti:
Kuulostaa kovasti mielisairaalan tupakkahuoneen jutuilta! Jos näin olisi oikeasti, niin ei kai filmikuvaus olisi vain joidenkin marginaalihörhöjen juttu. Onko sinulla esittää mitään konkreettisia todisteita tämän hurjan väitteesi tueksi?
pege tuntuu vetävän kokemuksen syvällä rintaäänellä noista mielisairaalan tupakkahuone jutuista?!! lol-likkaa juu.
filmikuvaus on marginaalista hommaa nykyään lähinnä, koska tigikuvaus on niin helppoa, nopeaa ja halpaa. vähä niin kuin kaiken pitää tätänykyä olla. mutta luomu on tulossa, se on tulossa yhä kiihtyvällä tahdilla, vielä 20 vuotta ja kaikki haluu olla osa jotakin modernia agraariyhteisöhybridiä, teollinen hypermarkkinavetoinen yhteiskunta, se on niin nähty!! Absurdia, mut tavallaan olet siis pege mettäsi kanssa aikaasi edellä. Vielä kun perustaisit pihaliiteriin laakakamera tehtaan, niuin se olish sitte siijnä, sano!!
Viimeksi muokannut temama, Huhti 04, 2017 23 : 06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
spege

Hyväksytkö tenava kaunoinen tyynesti, ilman minkäänlaisia todisteita tuon mielipuolisen väitteen, että aikansa elänyt värinegatiivifilmi pieksää sävydynamiikassa kaikki digitaalikamerat, sen sinun Sony A7rII:n mukaan lukien? Siis jos sinulla on oikeasti minkäänlaista kameraa, mitä olen alkanut viime aikoina epäilemään! :)
temama

spege kirjoitti:Hyväksytkö tenava kaunoinen tyynesti, ilman minkäänlaisia todisteita tuon mielipuolisen väitteen, että aikansa elänyt värinegatiivifilmi pieksää sävydynamiikassa kaikki digitaalikamerat, sen sinun Sony A7rII:n mukaan lukien? Siis jos sinulla on oikeasti minkäänlaista kameraa, mitä olen alkanut viime aikoina epäilemään! :)
Voehan arvon penaali, eikun marsalkka, luulosairautesi lisöksi taidat olla myös vainoharhainen hullu, jos varsinki epäilet minun omistautuneisuuttani Sonyyn. Enkai minä täällä voohota A7Ärkakosestani ihan lämpimikseen. tai noh lämpimikseen ehkä, mutta että oikein valehtelisin omistavani sitä!!? Uskomatonta, mutta jopa minullakin köyhällä pa*kalla on se ryyditettynä objektiivien todellisella marsalkalla, sonys Zeiss 55/1.8 objektiivilla!! yksi kaunis päivä päätin tehdä ratkaisuni ja kuskasin kaiken perintökultani stadin kaniin, elikkäs panttilainaamoon savoksi. Niin sain tämän joka on muuttanut elämääni paljon. tuonut sisältöä.
minä en tiedä filmin sävydynamiikasta paljokaan, silloin kun filmille räpsin, niin ei paljon sävydynista funtsailtu! mutta arvostanh silti mafferssin hullunrohkeita tempauksia. ehkäpä se repii sävyt kuvaukseen muusta kuin teknillisistä arvoista lähitulevaiisuudessa.
Noh, okkei. jos rehelliä ollaan, niin tuskinpa magfferssin kuvat teknisesti paremmaksi muuttuu. en usko sitä, siinä olen samaa mieltä. mut kuten sanottu, maffers hakee nyt jotain muuta ihan ilmiselvästi!!
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Voinhan toki ajatuksia heittää projektista. Funtsin tänään että kun ei tuo Pentax-setti kiinnosta ketään niin skannaan sitten valopöydältä Pixel shiftillä 100mm makrolla filmin. Tod.näk. parempi lopputulos tulee kun ei-rumpuskannerilla. Ja skanneriin ei sitten tarvi investoida mitään.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Maffer kirjoitti:Voinhan toki ajatuksia heittää projektista. Funtsin tänään että kun ei tuo Pentax-setti kiinnosta ketään niin skannaan sitten valopöydältä Pixel shiftillä 100mm makrolla filmin. Tod.näk. parempi lopputulos tulee kun ei-rumpuskannerilla. Ja skanneriin ei sitten tarvi investoida mitään.
Ei tosiaan huonompi idea...Ja kun tarkemmin miettii, niin itseasiassa erittäin hyvä idea! ;-)
Monethan tosiaan "skannaavat" digijärkkärillä negatiiveja, ja Pentaxin pixel shift olisi aivan loistava teknologia siihen "true color” RGB pikseleineen.
Ja ei tavitse edes sitä Nikonia sitten välttämättä, jos K-1:llä hoitaa vielä yökuvaukset jne. Eiköhän siihen jotain hyviä laseja saa vaikka väkisin, modaat pari Zeissiä vaikka lisää.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

spege kirjoitti:
Kyllähän filkasta saa huimia DR-lukuja ulos, jos asiaan todella perehtyy ja kuukauden vaihe ja lämpötila sattuu kohdalle. Mutta noin yleisesti ottaen digillä lienee varmempaa ja helpompaa päästä siihen luvattuun DR-tasoon. Ja pitää vielä huomioida filkan ja digin erilainen käytös. Digi on lineaarinen, filkka ei. Ja filkkaahan ei tahdo oikein saada poltettua puhki mitenkään tai ainakin lopputuloksesta saa vielä jotain järkevää ulos, päin vastoin kuin digistä. Samoin skannatessa filkasta saa ulos aika paljon varsinkin jos tekee HDR-skannauksen, eli haarukoi skannauksen samoin kuin digillä kuvatessa.

Nyrkkisääntönä kai voisi sanoa, että digi loistaa tummassa päässä ja filkka sitten taas kirkkaassa. Red Dragonin DR lienee 18, joten ei digi nyt ihan p*ska ole...
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Kryptos
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Voitanee todeta, että dynamiikka on sekä filmillä, että digillä riittävä.

Voi katsoa vaikka Ben Hornen galleriaa, 8x10 kuvattuja, mm Fuji Velvia 50:lle, Kodak Ektar 100 ja Kodak Portra 160:lle. Lopulliset versiot skannattu rumpuskannerilla. En tiedä, mikä DR näissä filmeissä on, mutta se on kiinnostavaa vain akateemisessa mielessä. Kuvat mielestäni puhuvat puolestaan, jopa verkkogallerian rajoissa. DR on riittävä. https://www.benhorne.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Aihetta sivuten, Beniltä tuli juuri uusi video, jossa hän vertaa tasoskannerin ja rumpuskannerin välisiä eroja: https://www.youtube.com/watch?v=sHIBbaSZcGg" onclick="window.open(this.href);return false;
Sapere aude.
---
flickr
moonshine

Viesti Kirjoittaja moonshine »

Mafferin parhaat filmillä, kyllä kiitos. Ostan portfolion ja tulen näyttelyyn.

Hornelle myös vahva suositus, loistavaa meininkiä ja reflektointia (ja kuviakin). Tuubia voi käyttää monenlaisen jutun promoamiseen.

Herran galleriaa katsoessa saattaa juolahtaa mieleen, että mihin sitä miljoonan aukon dynamiikkaa ja yyberherkkyyksiä tarvitaan (tällaisessa valokuvaamisessa)? Hornen kalusto sitä paitsi paljon uskottavampi mersun jatke...

Kuvat puhuu puolestaan. Tosin jenkeissä myös luonnon avut melkoiset.

Edit: harvan kohdalla voi sanoa, että valokuvat on taidetta, mutta Hornen kohdalla tuntuu siltä. Tuollaista jälkeä ja vaikutelmaa on erittäin vaikeaa ellei mahdotonta lähteä digillä replikoimaan? Jotain kaunista siinä vaan on, mikä on kielin ja foorumijauhamisen tavoittamattomissa.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

moonshine kirjoitti:Mafferin parhaat filmillä, kyllä kiitos. Ostan portfolion ja tulen näyttelyyn.

Hornelle myös vahva suositus, loistavaa meininkiä ja reflektointia (ja kuviakin). Tuubia voi käyttää monenlaisen jutun promoamiseen.

Herran galleriaa katsoessa saattaa juolahtaa mieleen, että mihin sitä miljoonan aukon dynamiikkaa ja yyberherkkyyksiä tarvitaan (tällaisessa valokuvaamisessa)? Hornen kalusto sitä paitsi paljon uskottavampi mersun jatke...

Kuvat puhuu puolestaan. Tosin jenkeissä myös luonnon avut melkoiset.

Edit: harvan kohdalla voi sanoa, että valokuvat on taidetta, mutta Hornen kohdalla tuntuu siltä. Tuollaista jälkeä ja vaikutelmaa on erittäin vaikeaa ellei mahdotonta lähteä digillä replikoimaan? Jotain kaunista siinä vaan on, mikä on kielin ja foorumijauhamisen tavoittamattomissa.
Komppaan tätä. Hornen meininki hienolla tavalla vaatimatonta, mutta ylvästä, ja loistavat kuvat...puhuvat puolestaan!

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
spege

temama kirjoitti:
spege kirjoitti:Hyväksytkö tenava kaunoinen tyynesti, ilman minkäänlaisia todisteita tuon mielipuolisen väitteen, että aikansa elänyt värinegatiivifilmi pieksää sävydynamiikassa kaikki digitaalikamerat, sen sinun Sony A7rII:n mukaan lukien? Siis jos sinulla on oikeasti minkäänlaista kameraa, mitä olen alkanut viime aikoina epäilemään! :)
Voehan arvon penaali, eikun marsalkka, luulosairautesi lisöksi taidat olla myös vainoharhainen hullu, jos varsinki epäilet minun omistautuneisuuttani Sonyyn. Enkai minä täällä voohota A7Ärkakosestani ihan lämpimikseen. tai noh lämpimikseen ehkä, mutta että oikein valehtelisin omistavani sitä!!?
Käsitykseni mukaan DC.netissä kuluttaa aikaansa melko paljon eri tason mielenterveyskuntoutujia, joten en pidä sitäkään mahdottomana, ettei sinulla ole kuin paksu pino Sonyn kameraesitteitä! Voin toki olla väärässäkin.

Sen verran tämä asia kuitenkin vaivaa mieltäni, että voisitko arvon temama käydä jossakin valokuvausliikkeessä otattamassa itsestäsi muotokuvan, jossa sinulla on tuo kuuluisa Sony A7rII + 55/1,8 yhdistelmä käsissäsi? Jätät muutaman viinapullon ostamatta, niin rahat riittävät tuon kuvan ottamiseen. Tällä tavoin voisit todistaa minulle ja samalla koko DC.netin kansalle, ettet ole mikään suunsoittaja, vaan ihan oikea Sony-mies! :)
hkoskenv

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

spege kirjoitti:Sen verran tämä asia kuitenkin vaivaa mieltäni, että voisitko arvon temama käydä jossakin valokuvausliikkeessä otattamassa itsestäsi muotokuvan, jossa sinulla on tuo kuuluisa Sony A7rII + 55/1,8 yhdistelmä käsissäsi? Jätät muutaman viinapullon ostamatta, niin rahat riittävät tuon kuvan ottamiseen. Tällä tavoin voisit todistaa minulle ja samalla koko DC.netin kansalle, ettet ole mikään suunsoittaja, vaan ihan oikea Sony-mies! :)
Ymmärtäisin, että vaatisit todisteita jos se rehentelisi omistavansa huvijahdin tai Lamborghinin. Joku keskikoon studiojärjestelmäkin voisi ehkä herättää kysymyksiä. Mutta tuollaista tavallista tusinakuluttajakrääsää on nykyään jokaisella nurkat täynnä.
Hannu
spege

hkoskenv kirjoitti:
spege kirjoitti:Sen verran tämä asia kuitenkin vaivaa mieltäni, että voisitko arvon temama käydä jossakin valokuvausliikkeessä otattamassa itsestäsi muotokuvan, jossa sinulla on tuo kuuluisa Sony A7rII + 55/1,8 yhdistelmä käsissäsi? Jätät muutaman viinapullon ostamatta, niin rahat riittävät tuon kuvan ottamiseen. Tällä tavoin voisit todistaa minulle ja samalla koko DC.netin kansalle, ettet ole mikään suunsoittaja, vaan ihan oikea Sony-mies! :)
Ymmärtäisin, että vaatisit todisteita jos se rehentelisi omistavansa huvijahdin tai Lamborghinin. Joku keskikoon studiojärjestelmäkin voisi ehkä herättää kysymyksiä. Mutta tuollaista tavallista tusinakuluttajakrääsää on nykyään jokaisella nurkat täynnä.
Oletko Hannu tosiaan vakuuttunut siitä, että toveri temama omistaa Sony A7rII:n? Itse olen sitä mieltä, että valokuva, mieluiten alastonkuva, olisi hyvä saada todisteeksi. Olisi nimittäin mukava nähdä, että minkälainen finninaama tämän kuuluisan Sony-kameran takana lymyilee, siis jos kamera on oikeasti olemassa!

Mutta jos palataan takaisin ketjun pääaiheeseen, niin mikä on DC.netin asiatuntioiden mielipide siitä, että lisääntyykö vai väheneekö valokuvien 3D-efekti, kun Maffer alkaa työskennellä Pentax K-1:n sijasta filmipalkkikameralla?
temama

hkoskenv kirjoitti: Ymmärtäisin, että vaatisit todisteita jos se rehentelisi omistavansa huvijahdin tai Lamborghinin. Joku keskikoon studiojärjestelmäkin voisi ehkä herättää kysymyksiä. Mutta tuollaista tavallista tusinakuluttajakrääsää on nykyään jokaisella nurkat täynnä.
Arvoisa Koskis. tuo oli melko rumasti skriivattu. Nimittäin minulle Sonin luxus A7Ärrkakkkos peilitön järjestelmä on kuin omistaisin huvijahdin tai Lamborghinin!!
Tämä soni on todnäk kalleinta mitä tulen ikinä omistamaan, ellen sitten voita veikkauksen arpapeleistä! olen uhrannut sonyn eteen paljon.

ja pege sinä kiero&saamaton mersumies. odotas vähän.
Kryptos
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Meno on kuin:
https://youtu.be/j7dCTwlAI8Y?t=34s" onclick="window.open(this.href);return false;
Sapere aude.
---
flickr
temama

spege kirjoitti:[Käsitykseni mukaan DC.netissä kuluttaa aikaansa melko paljon eri tason mielenterveyskuntoutujia, joten en pidä sitäkään mahdottomana, ettei sinulla ole kuin paksu pino Sonyn kameraesitteitä! Voin toki olla väärässäkin.

Sen verran tämä asia kuitenkin vaivaa mieltäni, että voisitko arvon temama käydä jossakin valokuvausliikkeessä otattamassa itsestäsi muotokuvan, jossa sinulla on tuo kuuluisa Sony A7rII + 55/1,8 yhdistelmä käsissäsi? Jätät muutaman viinapullon ostamatta, niin rahat riittävät tuon kuvan ottamiseen. Tällä tavoin voisit todistaa minulle ja samalla koko DC.netin kansalle, ettet ole mikään suunsoittaja, vaan ihan oikea Sony-mies! :)
liikaa pyydetty spegeliini. viinapullosta en tingi, se on sentää ainut kemikaalinen ilo mitä täällä saa laillisesti harrastaa. toiseksi. luuletko että todellakin menisin valokuvausliikkeeseen kuvauttamaan itteäni kun pöydällä notkuu saata*an kallis ja hieeno kamera!!??
kolmanneksi. sait minut ärsyyntymään! luuletko ett mua kiinnostaa todistella savolaiselle jotakin , saatika esitellä lärviäni täällä?? nykypänä olen muutenki erittäin varovainen nettimaailman kanssa, kohta enää uskalla stadissa liikkua jos yliinnokkaat teinifanit tunnistavat kadulla saatika DCnetin kaikenmaailman pervospedet!!Noh, mitäs ny sitten?

Oukki, päätin uhontaa sinut pege ja häikäilemättömt vaatimuksesi. pitäkää tunkkinne, funtsailin.

MUTTA, sitten satuin käymään suosikki vaatekaupassani tsekkaamassa kevätmuotia, eli UFF ssä.
Sovittelin juuri hienoa kierrätys rotsia ja uniikkia daviBowie T-paitaa. funtsin, ett ei prkl. otetaan ny se kuva sitten!!

**sensuroitu KUVA**

Pegesetä ei tykääny kuvastani joten otin sen pois. Mitäs vi*tua sitä esittelemään kun pyynnöstä huolimatta ei enää kelpaakaan.

ja loput textistä editoitu helevettiin
Viimeksi muokannut temama, Huhti 05, 2017 20 : 54. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
spege

Hoh-hoijaa... juoppohullu, mikä juoppohullu! Kaiken maailman hiihtäjille Suomen valtio sosiaaliturvaa maksaakin. Minun osaltani tämä keskustelu saa loppua tähän. En ala sian kanssa painimaan, koska siinä paskaantuvat molemmat, mutta vain sika nauttii!
temama

spege kirjoitti:Hoh-hoijaa... juoppohullu, mikä juoppohullu! Kaiken maailman hiihtäjille Suomen valtio sosiaaliturvaa maksaakin. Minun osaltani tämä keskustelu saa loppua tähän. En ala sian kanssa painimaan, koska siinä paskaantuvat molemmat, mutta vain sika nauttii!
höpöhöpö. sua rupes vaan ujostuttamaan, kaino savolaispoika.

so on kumma tunne eix je, kun realiteetit ei kohtaakaan mielikuvia??!! vaikk kukkaan täällä ei voi väittää et olisin tarjonnut jotakin muuta imagea kun mitä olen, häh?

ootko tinderissä ollut vielä Spede?

pss.s. sosiaalipummeista puheenolen. olen todnäk tehny elämäni aikana selkeeästi enemmän ns oikeita töitä kun sä.

p.ssss.s on mulla kaikest huolimata kovempi kamerarunko kun sulla, vitu*taakos?!
Vastaa Viestiin