Ööh eli keräsit poimittuja sanoja ketjusta jossa on tuhansia vastauksia.. pointti oli mikä? Olen pahoillani jos kirjoitustyylini sisälsi hieman voimakkaita sanoja, ymmärrän että esim kirkkopiirissä ja keskusteluissa ne saattavat järkyttää mutta tämä on digicamera.net palsta.marvehni kirjoitti:Puhut pommeista, hulluista, kameran hajoamisista, tajuamisesta, fyysisestä mahdottomuudesta ja kusetuksesta. Laitat yksittäisen juutuubi-linkin ilman selitystä hymiöllä varustettuna.villeh kirjoitti: En mää nyt ehkä koe sitä riehumiseksi ...
Kerro kun ostit kuvaukseen liittyvää tavaraa, osa 2
-
"If your pictures aren't good enough, you're not close enough." - Robert Capa
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
Tuolle kaveriksi Nikonin 50 1.8D ja saat tehtyä laadukasta kuvaa. Itse juuri hommasin moisen 38€ videokuvaamista varten.Ville^K kirjoitti:Uusia hankintoja:
Nikon D50 (Tällä on tarkoitus kokeilla tehdä kuvaa minimibudjetilla, runko oli 50€)
Profoto B1 ja TTL-lähetin.
Lähdenkin tästä ostamaan makaronia ja halpuutettua jauhelihaa :)
-
- Viesti:
Sain juurikin kyseisen objektiivin lainaksi kaverilta :) Mut 38€ on kyllä ihan älytön hinta :o Ite oon nähny ton pyörivän jossain 80-90€ kantturoissa.onninpoika kirjoitti:Tuolle kaveriksi Nikonin 50 1.8D ja saat tehtyä laadukasta kuvaa. Itse juuri hommasin moisen 38€ videokuvaamista varten.Ville^K kirjoitti:Uusia hankintoja:
Nikon D50 (Tällä on tarkoitus kokeilla tehdä kuvaa minimibudjetilla, runko oli 50€)
Profoto B1 ja TTL-lähetin.
Lähdenkin tästä ostamaan makaronia ja halpuutettua jauhelihaa :)
-
Videokuvaajan urani alkumetreillä törmäsin siihen surinaan joka tallentuu objeltiivin AF-säädöstä videolle kun käyttää kameran mikkiä. Viisaat neuvoivat hankkimaan irtomikin jonka saa siihen salamajalkaan kiinni. Siis shoppailemaan ja visa vinkaisi melkein kaksi kymppiä:
sorry ei onnistu kuvan linkkaaminen ilman veivausta muttta tässä linkki:
https://lh3.googleusercontent.com/zQjYK ... 72-h761-no
Olohuoneen pikatestissä tarkennuksen äänet lähes olemattomat. Kuvauskohteena halli jossa katsomo ja kuuluttaja koko ajan äänessä joten tuon kanssa mennään.
sorry ei onnistu kuvan linkkaaminen ilman veivausta muttta tässä linkki:
https://lh3.googleusercontent.com/zQjYK ... 72-h761-no
Olohuoneen pikatestissä tarkennuksen äänet lähes olemattomat. Kuvauskohteena halli jossa katsomo ja kuuluttaja koko ajan äänessä joten tuon kanssa mennään.
-
Itselleni tuon pieni koko ja aukon säätö renkaasta ovat ne jutut. Ottelut kuvaan jalustalta kamera ja lasi käsisäädöissä ja lehdistötilaisuuden ja muut sivujutut molemmat automaatilla. Omani oli Portugalin ebay:ssä josta sen ostin. Englantia välttelen noiden hakinnassa koska heidän postikulunsa ovat noin tuplat muuhun eurooppaan verrattuna.Ville^K kirjoitti: Sain juurikin kyseisen objektiivin lainaksi kaverilta :) Mut 38€ on kyllä ihan älytön hinta :o Ite oon nähny ton pyörivän jossain 80-90€ kantturoissa.
-
- Viesti:
Oon täysin samaa mieltä, mut jotenki en ole huomannu noida edullisempia.burmanm kirjoitti:50 1.8D:n? Aika huijausta jos joku noin paljon pyytää. Itse myin omani aikoinaan 60e:llä ja mielestäni se oli jo paljon kyseisestä objektiivista (en pitänyt itse sen tuottamista kuvista yhtään - mutta kokonsa puolesta se oli mainio).
-
-
Tässä olisi kotimainen todella laadukas vaihtoehto:
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... highlight=
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... highlight=
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
Ostin tuossa taannoin Canonin 7D Mk1 -version käytettynä. Sain siihen perushyvän linssin mukaan.
Aloin tässä kuitenkin tutkailemaan vaihtoehtoja, ja heräsi mielenkiintoinen vaihtoehto, eli Nikonin D5300. Onko järkeä myydä runko pois ja vaihtaa Nikoniin? Canon on kuitenkin jo iältänsä yli 6v vanha, joten tottakai siinä mielessä uudempaan vaihtaminen houkuttelisi. Mikäli myisin rungon sekä linssin, saisin D5300 sekä jonkun muunkin linssin kuin kittilinssin vielä siihen oheen niillä rahoilla mitä 7D:stä saisin.
Aloin tässä kuitenkin tutkailemaan vaihtoehtoja, ja heräsi mielenkiintoinen vaihtoehto, eli Nikonin D5300. Onko järkeä myydä runko pois ja vaihtaa Nikoniin? Canon on kuitenkin jo iältänsä yli 6v vanha, joten tottakai siinä mielessä uudempaan vaihtaminen houkuttelisi. Mikäli myisin rungon sekä linssin, saisin D5300 sekä jonkun muunkin linssin kuin kittilinssin vielä siihen oheen niillä rahoilla mitä 7D:stä saisin.
-
Täysin erilainen runko eli ei oikeastaan mitään järkeä. Tuolla Canonilla on hyvä kuvailla ja sitten vaihtaa parempaan kun/jos on tarvetta.segmund kirjoitti:Ostin tuossa taannoin Canonin 7D Mk1 -version käytettynä. Sain siihen perushyvän linssin mukaan.
Kiva tietää.JuhaM kirjoitti:Voi sori unohdin kertoa, ostin muutama viikko sitten.
Itse ostin hiirimaton. Hiiren vielä kun saisi siihen.
-
- Viesti: