Sivuraiteilla (Canonin peilitön FF, EOS R, osa tänne)

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
mremonen
Viesti:

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja mremonen »

rarehanu kirjoitti:3. Miten videokuvaus on onnistunut ennen ibistä, ihan hyvin, kun ei tee turhasta turhaa ongelmaa.
Ihan hyvin. En tosin muista kyllä että missä vaiheessa vakaajat tuli videokameroihin, mutta muistaakseni niitä oli jo vehkeissä, jotka kuvasivat suoraan VHS:lle tai Betamaxille. MiniDV-kameroissa se oli jo enemmän sääntö kuin poikkeus. Joko optinen tai sähköinen. Ei videokuvaus toki IBIStä vaadi, mutta joku vakaaja on hyvä olla olemassa. Ja IBIS nyt lienee halvempi toteuttaa näihin peilittömiin kuin rakentaa joka objektiiviin se vakaaja erikseen. Kai sillä joku syy on, miksi sellainen on tehty?

Mikä ihmeen pakko sulla on muuten koko ajan luokitella muut idiooteiksi? Ei sunkaan jorinat täällä neuroutta lähentele.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
rarehanu

Viesti Kirjoittaja rarehanu »

nsamppa kirjoitti:
rarehanu kirjoitti: No vastaan ainakin osaan väitteistäsi, joista osa todella typeriä ja taas kerran osoittaa ette joko ymmärrä tai et halua ymmärtää.
Veikkaisin jankutuksesta päätellen vaihtoehtoa 1.

1. Olen varma ettet edes tunne valtavasti ihmisiä, puhumattakaan videoiden teosta samassa yhteydessä.
Kun alkaa olemaan mielipidekysymys onko edes koko järkäreiden ostakunta valtava, verrattuna joitain vuosia taaksepäin.
Tai sinulla on ihan oma käsitys mitä valtavasti tarkoittaa.
2. 1 SD kortti tarkoitti sitä, että pitäisi olla joku nopeampi kortti (+suurempi kapasiteetiltaan), jos yksi korttipaikka tai 2 korttipaikkaa joista toinen nopeampi kuin SD.
Et ymmärtänyt liian vaikeaa.
3. Miten videokuvaus on onnistunut ennen ibistä, ihan hyvin, kun ei tee turhasta turhaa ongelmaa.
Ei se että joku aneemisesti helpotta elämää tee siitä tarpeellista, esim. sähköveitsi, ibis yms.
Autopuolella hyvä esimerkki on DSG-sähköinen vaihteisto, noitten hilavitkuttimien lisääminen vain lisää vikaantumisriskiä.
Noh. Typeryydestä tiedä jos vastaavasti ehdotuksesi vakaajan korvaajaksi on rautatanko takapuoleen. Halu on kyllä ymmärtää muttei se vaan mun mielestä toimi. Toki jos asiasta on kokemusta, kuten annat ymmärtää, voi asia olla toisin.

Mutta vastaanpa nyt noihin kommentteihisi mitä minä puolestani pidän melko typerinä.

1. Niin. Mieti nyt ihan tovi onko tuo teksti asiallista. Sen jälkeen ota mietintään minkä takia kirjoituksesi voidaan ymmärtää väärin. Esim. et taida tuntea mua ollenkaan, joten miten voit olla varma yhtään mistään muhun liittyvästä. Se siitä.
2. Mikä estää ostamasta toisen kortin? Tai kolmannen? Ehkä järkevintä olisi ostaa kuitenkin ulkoinen näyttö missä on tallennin. Siten saa tuosta kamerasta sen 10bit videon irti mikä on tuon merkittävin speksi. Tuossa vastaavassa kohdassa viimeinen lause. Mieti onko se provosoiva? Mieti tovi.
3. Miten puhelut on onnistunut ennen kännyköitä? Miten pyykinpesu ilman pyykinpesukoneita? Jne. Ymmärtänet pointin. IBIS helpottaa tekemään asioita laadukkaammin ja halvemmin mistä aiemmin ollaan vain haaveiltu. Ei se että ”kyllä sitä ennenkin osattiin” poista sitä että tossa kamerassa ei ole IBIS:tä. Siinä ei ole sitä niin siinä ei ole sitä. Se ilmestyy tulevissa malleissa siihen ja taas tapahtuu (R)evolution ja kassa koneet kilisee.
Taitaa olla niin ettet ymmärrä myöskään huumoria, olen pahoillani että yritin sitä kömpelösti sitä asiaan laittaa.

1. Asiallista, sen varmaan päättä jokainen kohdallaan, mielestäni rajoilla pitää/voi mennä muuten on liian bliisua ja varsinkin kun siihen on aihetta.
Enkä mä oo pyrkimässä teidän pieneen kuplaan.
Toisaalta olet ihan itse antanut siihen hyvän syyn.
2. Tottakai voi ostaa kaikkea lisää, muttei se tee 256GB SD kortista nopeampaa kuin mitä vastaava CF korttia saa ja onhan nää loppujen lopuks pers` aukisten ratkaisuja.
3. Suurin syy on että ihminen oppinut ajattelemaan on, laiskuus, kohta ei pysy edes *sensuroitu* kädessä.
Viimeksi muokannut rarehanu, Syys 14, 2018 21 : 52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
rarehanu

jka71 kirjoitti:
rarehanu kirjoitti:
jka71 kirjoitti:Minulla on 5DIV. Minun käyttööni lähes optimi runko. Kääntyvän näytön puute hiertää eniten. Minulla on myös 80D jossa on kääntyvä näyttö. Tätä olen jo monet kerrat miettiny vaihtavani 6DII. Kroppi "hyöty" on aina voittanu lopulta vaihdon toiseen täyskennoseen.

Nyt sitten olis vaihtoehtona EOS R jossa täyskenno ja kääntyvä näyttö +suodin adapteri EF objektiiveille. Tuo adapteri saattaa ratkaista asian. R objektiiveissa ei ole minulle mitään mielenkiintoista. Omat EF objektiivit(5kpl) kattaa kaikki tarpeeni(+ EF-M 2kpl).

Nyt ostohalut riippuu käyttökokemuksista ja mihin hinta asettuu. Jos ominaisuudet paremmat kuin 5DIV niin hinta aika kohtuullinen,mutta jos ominaisuuksiltaan jäisi "kakkosrungoksi" niin ennakkohinta hiukka liian kallis.

En ole vielä tutustunu tarkemmin spekseihin kun nyt vasta hoksasin tuon suodin adapterin. Miltä R vaikuttaa spekseiltään verrattuna 5DIV? Plussat ja miinukset?

Kroppi varmaankin jostain tietystä syystä ja eihän sitä silloin ole järkeä vaihtaa huonompaan FF runkoon mitä jo on.
Mielestäni kannattaa odotta niitä testejä ja käyttökokemuksia ja sitten tehdä ratkaisuja, onko järkevää laittaa 5D4 vaihtoon.
Siis 5DIV pysyy joka tapauksessa. Sen kuvanlaatu ja tarkennus on hyvä. Vaihdossa menisi 80D. Sen käyttö viime aikoina on ollu lähinnä päiväperhosia kuvatessani makrolla. Aiemmin myöskin 100-400 kanssa(päiväperhoset/linnut), RX10IV vei sen paikan :)

R voisi täyttää kääntyvän näytön ansiosta 80D paikan makroilussa ja kääntyvän näytön sekä suodinadapterin vuoksi osittain maisemakuvauksissa. 5DIV olisi sitten action kamerana.

Nämä nyt on tälläisiä ääneen ajatteluja. Perinteisesti tilaus nappia tulee painettua josku talven pimeinä iltoina.
Noiden tietojen perusteella pärjäät vallan mainiosti yhdellä rungolla.
Mutta jos rahhaa on liikaa kannatta varmaan tehdä jotain vit..n tyhmää.
rarehanu

nsamppa kirjoitti:
rarehanu kirjoitti:
Taitaa olla niin ettet ymmärrä myöskään huumoria, olen pahoillani että yritin sitä kömpelösti sitä asiaan laittaa.

1. Asiallista, sen varmaan päättä jokainen kohdallaan, mielestäni rajoilla pitää/voi mennä muuten on liian bliisua ja varsinkin kun siihen on aihetta.
Toisaalta olet ihan itse antanut siihen hyvän syyn.
2. Tottakai voi ostaa kaikkea lisää, muttei se tee 256GB SD kortista nopeampaa kuin mitä vastaava CF korttia saa ja onhan nää loppujen lopuks pers` aukisten ratkaisuja.
3. Suurin syy on että ihminen oppinut ajattelemaan on, laiskuus, kohta ei pysy edes *sensuroitu* kädessä.
Tai kysymys on siitä ettei rautatankomies oo ihan näissä nykyajan hömpötyksissä kärryillä. Netissä väärin ymmärtämisen riski on valtava. Varsinkin huumori voi joskus mennä pahasti ohi. Mutta hyvä että olet pahoillasi. Ainakin tiedostat hölmöilysi. (huumorivaroitus)

Ja taas vastaukset.

1. En kommentoi.
2. Muistikortteja on myös eri nopeuksisia. Muistikortin tila ja koko ovat eri asioita. Niin tai näin, mutta yksi tai kaksi mustikorttipaikkaa vaikuta edelleenkään mitenkään. Lisäksi, kuten mainitsin, 10 bittisen videon ulos saamiseksi tarvitset joka tapauksessa ulkoisen tallentimen. Jos on sattunut tekemään videoita aiemminkin hiemankaan enemmän, voi hyvinkin olla ennestään n. 500mb/s vauhtiin kykenevä tallennin + jos sattuu hyllystä löytymään Canonin ff-lasia, pääsee tolla kameralla hyvin halvalla laadukkaaseen 1080p 50fps videoon kiinni. Lukuunottamatta tota 10 bittistä toi oli tosi kovaa kamaa vuonna 2014. Mut niin tai näin. Nää EOS R:t, Nikon Z:t ja Sonyn A7:t on persaukisten juttuja kyllä. Vastaavaan laatuun (10bit+ff+4K) päästäkseen, on ennen tarvinnut pelkkään runkoon latoa kymmeniä tuhansia. Siihen linssit päälle linssit. Lisäksi verrattuna pienempään kameraan tarviit isommat gimbalit, isommat kelkat, isommat jalustat, isommat videopäät, isommat reput jne. Lisäksi toki kaksi assaria auttamaan pääsemään samaan tehokkuuteen kuin näillä pienillä kameroilla. Varmaan menee kuusinumeroisen luvun lähelle. Tämmöselle meikäläisen kaltaiselle tyhjätaskulle nää nykyisetkin kamerat vie rahat ihan riittämiin. Toisaalta vastapainoksi saa todella monipuolisesti tehtyä verrattain laadukasta materiaalia.
3. Tasan samaa mieltä. Ehkä lisänä sota on kautta aikain ollu hyvä motivaatio ajatteluun.

Eihöhän se ollut siinä, ole sinä sitä mieltä mitä haluat, niin minä olen omilla linjoilla.
Sanat eivät voi muuttaa totuutta.
Viimeksi muokannut rarehanu, Syys 16, 2018 9 : 13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
habannaama

Viesti Kirjoittaja habannaama »

rarehanu kirjoitti:Mielestäni näiden kennovakaajan puutteesta marisevien, jotka ei kykene saamaan terävää jälkeä käsivaralta tai videokaan ei onnistu, kannattaa;

A. Lopettaa kuvaaminen kokonaan, kun taidot ei riitä.
B. Hommata järjestelmä mistä löytyy molemmat + rautakanki hanuriin, niin on 3 vakainta, jo luulisi
onnistuvan.
Onko moisen tekstin kirjoittaja joku 14-v trollinalku ?

Jollei, niin kehottaisin sulkemaan sen perjantaipullon korkin ja henkisellä tasolla edes yrittää aikuistua.

Pirun helppo huudella somessa vst. sontaa, mutta jos minulle livenä joku alkaisi kommentoimaan vastaavalla tavalla, voisi alkaa etsimään amalgaamipaikkojaan muualta kuin hampaidensa pinnoilta.

Siis oikeasti, HALOO !!!
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
habannaama

Anteeksi (ei siis rarehanukalta) kaikilta asianosaisilta, meni hippasen tunteisiin moinen ääliömäinen käyttäytyminen, olen vähemmästäkin menettänyt malttini ja joutunut sen vuoksi vaikeuksiin...

Onko hankalaa edes yrittää ylläpitää tietynlaista nettikäyttäytymistä moisine teiniviitauksineen kaikenmaailman rautakangista ? Jos ei osaa alkeellisimpiakin käyttäytymismalleja, pitäisikö pysyä poissa täältä ?
rarehanu

habannaama kirjoitti:Anteeksi (ei siis rarehanukalta) kaikilta asianosaisilta, meni hippasen tunteisiin moinen ääliömäinen käyttäytyminen, olen vähemmästäkin menettänyt malttini ja joutunut sen vuoksi vaikeuksiin...

Onko hankalaa edes yrittää ylläpitää tietynlaista nettikäyttäytymistä moisine teiniviitauksineen kaikenmaailman rautakangista ? Jos ei osaa alkeellisimpiakin käyttäytymismalleja, pitäisikö pysyä poissa täältä ?
Viimeksi muokannut rarehanu, Syys 16, 2018 9 : 12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
T71

Viesti Kirjoittaja T71 »

rarehanu kirjoitti: No, turha sitä on anteeksi pyydellä jos on urpo.
Koitahan rauhoittua ja soita ambulanssi hakemaan, että saavat sen rautatangon pois.
talonherra

Viesti Kirjoittaja talonherra »

Tuli tämänpäivänen teerien soidin mieleen tuosta taistelusta.. =D .. hitto ku ei ollu kameraa mukana, kiikarin linssin läpi koitin teerien taistelua kuvata mut eihä siitä mitää tullu, siitä puuttu ainaki 3xibis ja muutama lisämilli ja pari sovitinta.. tuo ÄRRÄ ois ollu ihan varmasti käytökelposempi puutteineenkin kuin kännykkä. =D.
(Metsällä olin, teeriä kuvastamassa, mutta jäi ampumatta ku katso tota komeaa näytelmää..)
Kurkien ja hanhien muuttokin oli kiivaana auringon noustesa.. tuhansia kurkia lensi ohitse. Videonpätkääkin pistin instagrammiin..(kurjista).. Nyt revontulet loimuaa, vaa energiaa lähteä kuvaamaan ei löydy... Hemmetti että sitä on saamaton... ei näillä kuvaushimoilla kannata uutuuteen satsata..
Instagram: jani.honkala
Flickr: Jani Honkala
habannaama

Voisiko ylläpito puuttua tuon erään henkilön käyttäytymiseen, vai onko täällä kaikki sallittua ?
MattiH
Site Admin
Viesti:

Re: Sivuraiteilla (Canonin peilitön FF, EOS R, osa tänne)

Viesti Kirjoittaja MattiH »

(Moderaattori)
Siirsin loppupäästä viestejä tänne Sana on melkein vapaa -alueelle. Voi olla, että pesuveden mukana meni muutama lapsi.
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

MattiH kirjoitti:(Moderaattori)
Siirsin loppupäästä viestejä tänne Sana on melkein vapaa -alueelle. Voi olla, että pesuveden mukana meni muutama lapsi.
Tuskin niitä lapsia kukaan olisi omaksi tunnustanut muutenkaan... :D
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
nsamppa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

mremonen kirjoitti:
MattiH kirjoitti:(Moderaattori)
Tuskin niitä lapsia kukaan olisi omaksi tunnustanut muutenkaan... :D
:D

”Käytin aina keskeytettyä kirjoitusta”
Jappee

Viesti Kirjoittaja Jappee »

Hienoa ajatusten vaihtoa! RareHanukka on tiukkana mielipiteissään...

Tämä olikin mielenkiintoinen:

Ensin vinkkaillaan pahoinpitelyllä:
habannaama kirjoitti:Pirun helppo huudella somessa vst. sontaa, mutta jos minulle livenä joku alkaisi kommentoimaan vastaavalla tavalla, voisi alkaa etsimään amalgaamipaikkojaan muualta kuin hampaidensa pinnoilta.
Sitten "itkustellaan" toisen kirjoituksista, joihin pitäisi puuttua:
habannaama kirjoitti:Voisiko ylläpito puuttua tuon erään henkilön käyttäytymiseen, vai onko täällä kaikki sallittua ?
Eikös tuollaiset väkivaltaan viittaavat kirjoitukset vaadi puuttumista?
ttuplai

Viesti Kirjoittaja ttuplai »

Jappee kirjoitti:Hienoa ajatusten vaihtoa! RareHanukka on tiukkana mielipiteissään...

Tämä olikin mielenkiintoinen:

Ensin vinkkaillaan pahoinpitelyllä:
habannaama kirjoitti:Pirun helppo huudella somessa vst. sontaa, mutta jos minulle livenä joku alkaisi kommentoimaan vastaavalla tavalla, voisi alkaa etsimään amalgaamipaikkojaan muualta kuin hampaidensa pinnoilta.
Sitten "itkustellaan" toisen kirjoituksista, joihin pitäisi puuttua:
habannaama kirjoitti:Voisiko ylläpito puuttua tuon erään henkilön käyttäytymiseen, vai onko täällä kaikki sallittua ?
Eikös tuollaiset väkivaltaan viittaavat kirjoitukset vaadi puuttumista?
Onhan toi loogista. Kato jos menee niin tunteisiin, et uhkailu muuttuu teoksi, voi aina syyttää ylläpitoa tai nakkikioskin myyjää. Suunsoittajan lyöminen onkin sitten jo kansalaisvelvollisuus, jota ei voi itse estää. Ja lopulta juurisyy oli Canon - olisivat tehneet paremman kameran niin ei tarviis netissä uhkailla. Veikkaan, et luolamiehet ovat vetäneet toisiaan kuonoon, koska heimon poppamies ei saanu kunnon punaista noista juurista aikaiseksi - varsinkin, kun naapuriluolan porukalla sellanen jo löytyy.
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

No enpä tiedä. Onhan tää jopa meikäläisen mittapuulla melko mieltäalentavaa 'keskustelua'.

todellakin sivuraiteilla itse kamera asiasta, mutta onko todella niin arvokasta sanailua, että ansaitsi ihan uuden ketjun tässä osiossa?

eihän tälläinen primitiivinen paskanjauhanta lopu kuin deletoimalla pahin pois. luulen, että syvällä sisimmässään jopa itse kirjoittajat haluaisivat sitä.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Vastaa Viestiin