Spege jää osa-aikaeläkkeelle valokuvamarsalkan tehtävistä
-
- Viestit: 22641
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
Re: Spege jää lopullisesti eläkkeelle valokuvamarsalkan vira
Tolla mesellä ei tarvi kuin ajaa yhteen Kehätien routareikään niin on vanteet soirot ja auraus pielessä.
-
- Viestit: 12556
- Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
- Paikkakunta: Keuruu
Re: Spege jää lopullisesti eläkkeelle valokuvamarsalkan vira
Nuohan on korkeat renkaat mutta koitappa pärjätä 35 korkeilla ja pitää vanteet ehjänä.Maffer kirjoitti:Tolla mesellä ei tarvi kuin ajaa yhteen Kehätien routareikään niin on vanteet soirot ja auraus pielessä.
-
- Viestit: 22641
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
Re: Spege jää lopullisesti eläkkeelle valokuvamarsalkan vira
45 profiilikin riittää tuhoon. Ajoin syyskuussa Lohjalla asfalttitöiden alueella sellaiseen idioottien jättämään korkeaan reunaan rouhitun asfaltin päässä ihan niillä limiiteillä mitä tien varrella oli. Ei mitään varoituksia tai muutakaan kertomaan että tässä on nyt sellainen 5cm korkea terävä reuna. Aurauskulmat solmuun kolmesta pyörästä. Kun ei täällä vaan enää osata ollenkaan missään tien kuntoon liittyvässä hankkeessa.
-
- Viestit: 12556
- Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
- Paikkakunta: Keuruu
Re: Spege jää lopullisesti eläkkeelle valokuvamarsalkan vira
Muutaman taotun vanteen uusimisen tai oikomisen jälkeen oppii himmailemaan. Tiestö alkaa olla maastoautokunnossa.
-
- Viestit: 22641
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
Re: Spege jää lopullisesti eläkkeelle valokuvamarsalkan vira
Onhan se aika jäätävää että pitää olla Land Cruiser että viitsii ajaa moottoritiellä Suomessa.
-
- Viestit: 9463
- Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
- Paikkakunta: itähelsinki
- Viesti:
Re: Spege jää lopullisesti eläkkeelle valokuvamarsalkan vira
Riippuu leveydestä... mulla on takana 275 leveät ja ei ne nyt niin vanteen päällemaalatuilta näytä, kuin jotkut 225/35:t.kohan kirjoitti:Nuohan on korkeat renkaat mutta koitappa pärjätä 35 korkeilla ja pitää vanteet ehjänä.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viestit: 1128
- Liittynyt: Loka 09, 2004 1 : 58
- Paikkakunta: Päijät-Häme
Re: Spege jää lopullisesti eläkkeelle valokuvamarsalkan vira
mremonen kirjoitti:Riippuu leveydestä... mulla on takana 275 leveät ja ei ne nyt niin vanteen päällemaalatuilta näytä, kuin jotkut 225/35:t.kohan kirjoitti:Nuohan on korkeat renkaat mutta koitappa pärjätä 35 korkeilla ja pitää vanteet ehjänä.
Näinpä. Ilmoitettu profiili ei ole korkeusmitta vaan prosenttia leveydestä.
Eihän noissa matalissa mitään järkeä ole. Noi "ferrarit" eli urheiluautot on asia erikseen. Autoharrastuksella ei ole liikkumisen kanssa niin paljoa tekemistä.
-
- Viestit: 22641
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
Re: Spege jää lopullisesti eläkkeelle valokuvamarsalkan vira
Siksi land cruiser. Sillä voi ajaa Kuusamolaista tietä - eli sellaista väylää missä ei kasva puita. Sikäli koomista että pääväylät alkaa olemaan ramppien kohdilta melkein samassa kunnossa. Motarilla ei kannata vaihtaa vasemmalle kilsaa ennen/jälkeen mitään ramppia jos haluaa pitää normaalin henkilöauton ehjänä.
Ihan perus 205/55/16 kumeillakin tulee romua noista reikäradoista. Ei se niin näy jos ajaa 10tkm vuodessa mutta jos ajaa 50tkm pelkän talven aikana niin pienikin aurauskulman virhe tai tukivarren välys paskoo pitkässä juoksussa talvinakit hammasrattaille tai muuten syö renkaat ja kun ne syöpyy alkaa alusta hajoa laajemmin kun paikat resonoi. Ihan sama mikä traktori siellä on ajossa merkistä riippumatta. Nää maastoautot on sitten erikseen kun ei käy mitään vaikka ajaa tommoseen tuhnuun.
Ja sit en tiedä mistä pahvista nää päällysteet on, esim. Mäntsälän Shellin ja Renkomäen ABC:n välissä on uusittu vasemman kaistan reikäradan päällyste juuri pari viikkoa sitten ja viime sunnuntaina sinne oli jo syöpynyt koiran kokoinen reikä johonkin Orimattilan/Kärkölän rampin kohtaan Lahteen päin mentäessä.
Ihan perus 205/55/16 kumeillakin tulee romua noista reikäradoista. Ei se niin näy jos ajaa 10tkm vuodessa mutta jos ajaa 50tkm pelkän talven aikana niin pienikin aurauskulman virhe tai tukivarren välys paskoo pitkässä juoksussa talvinakit hammasrattaille tai muuten syö renkaat ja kun ne syöpyy alkaa alusta hajoa laajemmin kun paikat resonoi. Ihan sama mikä traktori siellä on ajossa merkistä riippumatta. Nää maastoautot on sitten erikseen kun ei käy mitään vaikka ajaa tommoseen tuhnuun.
Ja sit en tiedä mistä pahvista nää päällysteet on, esim. Mäntsälän Shellin ja Renkomäen ABC:n välissä on uusittu vasemman kaistan reikäradan päällyste juuri pari viikkoa sitten ja viime sunnuntaina sinne oli jo syöpynyt koiran kokoinen reikä johonkin Orimattilan/Kärkölän rampin kohtaan Lahteen päin mentäessä.
-
- Viestit: 12556
- Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
- Paikkakunta: Keuruu
Re: Spege jää lopullisesti eläkkeelle valokuvamarsalkan vira
245/35x19 uuden kesärenkaan korkeus vanteen huulloksen reunasta on noin 60mm. Se ei kauheasti tuo turvaa terävissä kolon reunoissa vaikka rengaspaineet on siellä 3bar seutuvilla. Kaikkein pahimmat kelit havaita reikiä on sade ja pimeys. Hyvää tuuria tarvitaan aina.mremonen kirjoitti: Riippuu leveydestä... mulla on takana 275 leveät ja ei ne nyt niin vanteen päällemaalatuilta näytä, kuin jotkut 225/35:t.
-
- Viestit: 22641
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
Re: Spege jää lopullisesti eläkkeelle valokuvamarsalkan vira
Aamen, pimeässä kannattaa ajella hitaampia väyliä ihan tuon takia. Turvaväli kannattaa pitää jo tuon takia kunnossa vaikka ei muista välittäisikään.
-
- Viestit: 12556
- Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
- Paikkakunta: Keuruu
Re: Spege jää lopullisesti eläkkeelle valokuvamarsalkan vira
Tämän kun ihmiset sisäistäisivät niin pysyisi auton etuosa ja tuulilasi paremmassa kunnossa. Kevät talvesta tiellä on irtokiveä ja nastoja lentelee ihan riittävästi.Maffer kirjoitti:Aamen, pimeässä kannattaa ajella hitaampia väyliä ihan tuon takia. Turvaväli kannattaa pitää jo tuon takia kunnossa vaikka ei muista välittäisikään.
-
- Viestit: 11328
- Liittynyt: Loka 07, 2003 9 : 18
- Paikkakunta: Suur-Sawo
Re: Spege jää lopullisesti eläkkeelle valokuvamarsalkan vira
Täällähän on jutut kuin parhaimmallakin autofoorumilla. Täytyy todeta, että täällä Sawon sydämessä on tiet ilmeisen hyvässä kunnossa, koska en ole saanut koskaan vanteisiin tai ylipäätään autoon vahinkoja huonon tien takia.
Näin huolimatta siitä, että olen aina ajanut matalilla Mercedeksen roadster-avoautoilla, sorateilläkin ja kiireisen marsalkan keskinopeus siirtymissä sorsalammelta toiselle on ollut välillä 150 km/h luokkaa! Salaisuuteni voi olla se, että olen malttanut pitää aina vanteitteni tuumakoon maltillisena ja osannut myös jarruttaa ennen pahimpia kuoppia.
Mutta jos palataan takaisin ketjun varsinaiseen aiheeseen, niin en ole saanut vielä yhtäkään hakemusta valokuvamarsalkan virkaan. Jos hakemuksia ei ala tulla, onko minun sitten pakko jatkaa marsalkan tehtävissä, vaikka yhä harvempi kuvaa enää kunnon Nikon-kameroilla ja vaikka perämetsäni ovat näin huonossa kunnossa!
Näin huolimatta siitä, että olen aina ajanut matalilla Mercedeksen roadster-avoautoilla, sorateilläkin ja kiireisen marsalkan keskinopeus siirtymissä sorsalammelta toiselle on ollut välillä 150 km/h luokkaa! Salaisuuteni voi olla se, että olen malttanut pitää aina vanteitteni tuumakoon maltillisena ja osannut myös jarruttaa ennen pahimpia kuoppia.
Mutta jos palataan takaisin ketjun varsinaiseen aiheeseen, niin en ole saanut vielä yhtäkään hakemusta valokuvamarsalkan virkaan. Jos hakemuksia ei ala tulla, onko minun sitten pakko jatkaa marsalkan tehtävissä, vaikka yhä harvempi kuvaa enää kunnon Nikon-kameroilla ja vaikka perämetsäni ovat näin huonossa kunnossa!
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
Re: Spege jää lopullisesti eläkkeelle valokuvamarsalkan vira
Nuo siemens-puutkin kaatuvaa ensimmäisessä hujakassa, ko on jääneet niin yksin, niin yksin... mutta joulukuusesta saatettas tehä kaupat jonkun ajan päästä? Tuo kakstähtinen ois hulppee.
Ruuhkasuomalaisille suosittasin muuttamista tänne savoon - sydänmaille tai tänne etelään. Ko vuos sitte syksyllä ajelin kiinalaisella autonkorvikkeella Saariselälle ja takasin, niin koko matkan oli tie niiko lasipöydän pintaa olis päästelly. Ainoo pulma pysyä hereillä, niin tasasta on meno, varsinkin kun ei ajele ylinopeuksia. Joku aika takaperin - on siitä tosin jo vuosia - brittiläinen sukulaismies perheineen ajeli Moskovasta Suomeen, oli asunu Moskovassa jonkun vuoden. Imatralla tavattiin, ja ajeltiin sieltä peräkanaa silloseen asuinpaikkaamme Jyväskylään. Tää Michael ihmetteli, että tiet on ko lasipöytää, korkeat ja komeat sillat mennee järvien yli, ja tuntitolkulla ajellaan eikä kettään tuu vastaan, on teillä varaa... kaikki on suhteellista!
Miun 60-luvulla alotetun autoilun aikana ei kuitenkaan oo näin hyviä teitä ollu millonkaan ennen. Moottoripyörän kanssa on tullu taantumaa; hienoja metsä- kärri- mökki- ja metsäautoteitä ynnämuita on kyllä vieläkin, mutta ennen niissä ei ollu kieltomerkkejä puomeista puhumattakaan... Nyt jos oikein laillisesti liikkuvaksi aidoksi luontokuvaajaksi aikoo, on otettava I.K.Inhan konsti, ja mentävä polkupyörällä.
JL Anttola
Ruuhkasuomalaisille suosittasin muuttamista tänne savoon - sydänmaille tai tänne etelään. Ko vuos sitte syksyllä ajelin kiinalaisella autonkorvikkeella Saariselälle ja takasin, niin koko matkan oli tie niiko lasipöydän pintaa olis päästelly. Ainoo pulma pysyä hereillä, niin tasasta on meno, varsinkin kun ei ajele ylinopeuksia. Joku aika takaperin - on siitä tosin jo vuosia - brittiläinen sukulaismies perheineen ajeli Moskovasta Suomeen, oli asunu Moskovassa jonkun vuoden. Imatralla tavattiin, ja ajeltiin sieltä peräkanaa silloseen asuinpaikkaamme Jyväskylään. Tää Michael ihmetteli, että tiet on ko lasipöytää, korkeat ja komeat sillat mennee järvien yli, ja tuntitolkulla ajellaan eikä kettään tuu vastaan, on teillä varaa... kaikki on suhteellista!
Miun 60-luvulla alotetun autoilun aikana ei kuitenkaan oo näin hyviä teitä ollu millonkaan ennen. Moottoripyörän kanssa on tullu taantumaa; hienoja metsä- kärri- mökki- ja metsäautoteitä ynnämuita on kyllä vieläkin, mutta ennen niissä ei ollu kieltomerkkejä puomeista puhumattakaan... Nyt jos oikein laillisesti liikkuvaksi aidoksi luontokuvaajaksi aikoo, on otettava I.K.Inhan konsti, ja mentävä polkupyörällä.
JL Anttola
-
- Viestit: 9463
- Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
- Paikkakunta: itähelsinki
- Viesti:
Re: Spege jää lopullisesti eläkkeelle valokuvamarsalkan vira
No eikös tämä nyt ole jo taputeltu? Tämä marsalkka-asia. Eihän edellisenkään marsalkan tilalle ole uutta valittu. Eikä siis ole tarvetta nyttenkään.spege kirjoitti:Mutta jos palataan takaisin ketjun varsinaiseen aiheeseen, niin en ole saanut vielä yhtäkään hakemusta valokuvamarsalkan virkaan.
Kunniakkaaksi lopuksi spegelle pystytetään pronssipatsas Kuopion torille missä spege seisoo mu...ikku pystyssä ja D500+AF-S 80-400 kädessä katsoen kaihoten luoteeseen. Sopivan matkan päähän sitten messinkinen VPS. Ahteri toki sopivaan suuntaan.
---
Voidaanko palata autokeskusteluun? Kai tuossa mesessä moottori on?
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viestit: 3920
- Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
- Viesti:
Re: Spege jää lopullisesti eläkkeelle valokuvamarsalkan vira
Joukkojen moraalin kannalta lienee viisainta, että marsalkka viivästyttää eläköitymistään ja jatkaa joukkojensa ylipäällikkönä. Kuten Petrolhead Remonenkin totesi, ei sitä edellistäkään kukaan korvannut.spege kirjoitti:Jos hakemuksia ei ala tulla, onko minun sitten pakko jatkaa marsalkan tehtävissä, vaikka yhä harvempi kuvaa enää kunnon Nikon-kameroilla ja vaikka perämetsäni ovat näin huonossa kunnossa!
Samalla marsalkka voisi pitää inspiroivan puheen adjutantilleen hasselille ja kutsua hänet takaisin rivistöön, sillä häntä kaivataan kovasti.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
- Viestit: 4483
- Liittynyt: Elo 15, 2010 13 : 19
Re: Spege jää lopullisesti eläkkeelle valokuvamarsalkan vira
Kuulostaa jotenkin tällä palstalla kuullulta, jos vaihdetaan autoharrastuksen tilalle kameraharrastus ja liikkumisen tilalle valokuvaus. :-)mirrored kirjoitti:Autoharrastuksella ei ole liikkumisen kanssa niin paljoa tekemistä.
Hannu
-
- Viestit: 22641
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
Re: Spege jää lopullisesti eläkkeelle valokuvamarsalkan vira
Talvellahan ajelu onkin helppoa lumisilla teillä. Esim. Saariselällä jos ajaa Kutturaan kesällä vs talvella. Kesällä se reitti on aivan jäätävä montturata monta kymmentä kilometriä. Talvella pakkasella aura-auton jälkeen sillä tiellä voi ajaa tavallisella henkilöautolla 80 km/h koko tien päästä päähän. Sitten täällä Etelä-Saamessa kun ei ole lunta vaan loskaa ja suolavelliä niin hyvä tulee, not.
-
- Viestit: 11328
- Liittynyt: Loka 07, 2003 9 : 18
- Paikkakunta: Suur-Sawo
Re: Spege jää lopullisesti eläkkeelle valokuvamarsalkan vira
Juu on, mutta SL-sarjassa vaatimattomimmasta päästä. Vapaastihengittävä 3,7 litrainen V6, bensakone tietysti. Tehoa 180 kW (245 hv) ja vääntöä 350 Nm. Voimansiirto automaattivaihteiston kautta tietysti takarenkaille.mremonen kirjoitti:Voidaanko palata autokeskusteluun? Kai tuossa mesessä moottori on?
Ei mikään varsinainen urheiluauto siis, mutta riittää kiihdyttämään 1,8 tonnia painavan GT-roadsterin nollasta sataan 7 sekunnissa ja saavuttaa 250 km/h huippunopeuden. Mielestäni riittävä suorituskyky luontokuvauspainotteiseen kruisailuun, katto alhaalla tai ylhäällä :)
Moottori on vanhan liiton bensamylly, erittäin luotettava ja kestävä. Toisaalta ei kulje ihan pyhällä hengellä. Keskikulutus kevyellä kaasujalalla 10-12 litraa satasella ja hiilidioksidipäästöt lähes 300 g. Olen kuitenkin ajatellut, että perämetsieni hiilinielut nielevät tuon määrän ja voin nauttia autoilusta hyvillä mielin, ilman pelkoa vedenpaisumuksesta!
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
-
- Viestit: 12118
- Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
- Viesti:
Re: Spege jää lopullisesti eläkkeelle valokuvamarsalkan vira
https://youtu.be/VrjK-92Qa5E" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 11328
- Liittynyt: Loka 07, 2003 9 : 18
- Paikkakunta: Suur-Sawo
Re: Spege jää lopullisesti eläkkeelle valokuvamarsalkan vira
Älä nyt hyvä Heli sentään sotke SL-Mersua amiskabemareihin! Mercedes SL:stä on sanottu, että se kuuluu niihin harvoihin autoihin, joilla on sielu. SL lukeutuu myös autoihin, joka säilyttää jälleenmyyntiarvonsa aivan eri tavalla, kuin autot yleensä säilyttävät.
Rakas Heli, miten olisi pieni romanttinen autoajelu täällä Sawon sydänmailla? Voisimme ajelun lomassa keskustella samalla luonnonvalokuvauksen syvimmistä salaisuuksista :D
Rakas Heli, miten olisi pieni romanttinen autoajelu täällä Sawon sydänmailla? Voisimme ajelun lomassa keskustella samalla luonnonvalokuvauksen syvimmistä salaisuuksista :D
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *