Tervo kirjoitti:
Ehkä kaivataan WW3-tyylistä harvennusta? Ja rähinän aikaansaamaa teknisen kehityksen valtavaa harppausta (näinhän kävi kahdella edelliselläkin kerralla).
Ei kyllä kaivata!!!! Jotain muuta, mutta ei sitä.
Nykytilanteen aiheuttaa nimenomaan valtava tekninen muutos, joka on eksponentiaalista tietokoneiden ansiosta - mutta ei ww2:n takia.
mremonen kirjoitti:Eli siis hotellin vastaanottovirkailija ei voi olla robotti, jollei se tuota jotain fyysistä?
Jos hotellin vastaanottovirkailija on kaiutin, niin se ei ole robotti. Jos sillä on olemassa oleva kroppa, joka käyttää esim. sanatonta viestintää, niin silloin se voisi olla robotti.
Naranek kirjoitti:Labroissa oleviin tekoälyihin verrattuna ovat vielä torakatkin neroja, eikä mitään erityistä läpimurtoa ole edes näkyvissä, saati sitten että tulossa käyttöön. Nuo robottiautotkin ovat vain ärsykeautomaatteja, eivätkä nekään vielä toimi likimainkaan siten että niitä uskallettaisiin muun liikenteen sekaan tavallisille sekalaisille teille päästää.
Sekoitat nyt muhevasti geneerisen tekoälyn, ihmisen kaltaisen tekoälyn ja rajoitetut tekoäly/koneoppimissovellukset. Noilla ei ole ihan hirveän paljon tekemistä toistensa kanssa, ensimmäinen lienee aika kaukana kuten toinenkin, mutta rajoitetuissa tapauksissa koneoppimisella on saavutettu jo aika hyviä tuloksia.
Robottiautoja on testattu muun liikenteen seassa melko laaja-alaisesti jo jonkin aikaa. Googlella ja muutamalla muulla firmalla on jenkeissä autoja liikenteen seassa, ja nyt vähän läheisempänä esimerkkinä Hernesaaressa on robottibusseja jotka ajavat muun liikenteen seassa.
Toki nuo kokeilut on jossain määrin rajatuilla alueilla, mutta ne "rajatut alueet" laajenevat koko ajan.
En sekoita, en vain halua ryhtyä tällaisen saitin keskustelussa snobbailemaan sillä että teidän olevan olemassa erilaisia tekoälyn sovelluksia ja alueita. Nuo termit eivät kerro normilukijalle yhtään mitään.