Päivän :(
-
- Viesti:
Itse nostin rajan 30 000 euroon. Ettei tarvi liikoja selitellä. Itse olen vienyt risat Sonyt suoraan Rajalaan mutta en ole kertaakaan ryssinyt Sonya niin ettei kyseessä olisi ollut takuuvika. En tiedä kuinka tuskaista on yrittää itse lähetellä Ponia ruotsiin.
Kun Nikonit meni aikanaan jokeen tuli hommasta aikamoinen kuittijumppa kun kaikkien romujen arvo huiteli siellä ylärajalla että korvataanko. Siinä laskettiin melkein pennejä silloin.
Kun Nikonit meni aikanaan jokeen tuli hommasta aikamoinen kuittijumppa kun kaikkien romujen arvo huiteli siellä ylärajalla että korvataanko. Siinä laskettiin melkein pennejä silloin.
-
Mä just tovi sitten vakuutin romuni erikseen. Sitä kun on Leica-kärpänen purassu niin laskin et sitä on olalla nopsaan jo ikävä summa jokeen heitettäväksi.
Showreel:
https://vimeo.com/814152881
-
- Viesti:
Kyllähän sitä äkkiä on kassilla hintaa, vaikkei mitään ihmelaseja tai leicoja olisikaan. Jos on vaikka pari DSLR-runkoa (D810 + D500) ja vaikka ihan normisetti laseja, niin ei tuo kahdeksan tonnia riitä, jos veneessä käsi lipeää,
Pitäisi varmaan tuplata tuo. Fiksuinta olisi, jos vakuutusyhtiöt möisivät lisäturvaa vähän niin kuin matkavakuutuksissa. Voisi ostaa jollekin kahden viikon reissulle kunnon turvan, eikä sillä olisi mitään väliä vaikka se maksaisi satasen tai jotain.
Pitäisi varmaan tuplata tuo. Fiksuinta olisi, jos vakuutusyhtiöt möisivät lisäturvaa vähän niin kuin matkavakuutuksissa. Voisi ostaa jollekin kahden viikon reissulle kunnon turvan, eikä sillä olisi mitään väliä vaikka se maksaisi satasen tai jotain.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
Infocaren kautta menee... Ponin huoltokumppani Suomessa, vaikka eihän ne itse mitään huolla.Maffer kirjoitti:En tiedä kuinka tuskaista on yrittää itse lähetellä Ponia ruotsiin.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
Huoltoarvio 328 EUR. Laitoin Fenniaan pureksittavaksi. Mutta kyllä tuon tuohon hintaan voi huollattaa. Varsinkin kun a6300 maksaa edelleen niin järjettömästi. Kuusjapuolitonnisesta puhumattakaan.
Kuitteja kun selasin, niin olen aikanaan maksanut tuosta 598 EUR ja siinä hinnassa noiden pitäisi olla. 500-700 juuroa. Ja niin ne olivatkin aina 6300:een asti. Parilla satkulla sai päivitettyä uudempaan. Nyt pitäisi laittaa väliin tonni. No way, Jose...
Kuitteja kun selasin, niin olen aikanaan maksanut tuosta 598 EUR ja siinä hinnassa noiden pitäisi olla. 500-700 juuroa. Ja niin ne olivatkin aina 6300:een asti. Parilla satkulla sai päivitettyä uudempaan. Nyt pitäisi laittaa väliin tonni. No way, Jose...
---
blogi
---
blogi
-
Saanko kysyä minkälainen kameravakuutus sinulla on? Naiivisti olen kuvitellut, että kotivakuutuksella, vapaa-ajan vakuutuksella ja matkavakuutuksella pärjää aika pitkälle.mremonen kirjoitti:Kyllähän sitä äkkiä on kassilla hintaa, vaikkei mitään ihmelaseja tai leicoja olisikaan. Jos on vaikka pari DSLR-runkoa (D810 + D500) ja vaikka ihan normisetti laseja, niin ei tuo kahdeksan tonnia riitä, jos veneessä käsi lipeää,
Ja tätä käsitystä toki myös vakuutusyhtiöt tukevat kun heiltä kysyy, että kattaako tämä vakuuus myös kameran? Ei taida vastauksen antaja silloin ymmärtää, ettei kysymys ole 120e pokkarista ;-)
-
- Viesti:
Tällä hetkellä mulla on Fenniassa laajennettu kotivakuutus ja matkavakuutuksessa erikseen matkatavaran arvo sen 8000. Tuolla nuo korvaukset ovat tulleet. Aikanaan Pohjolassa mulla oli erillinen laitevakuutus.nomad kirjoitti:Saanko kysyä minkälainen kameravakuutus sinulla on? Naiivisti olen kuvitellut, että kotivakuutuksella, vapaa-ajan vakuutuksella ja matkavakuutuksella pärjää aika pitkälle.
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
-
Jeps. Pitäisi varmaan ilmoittaa korkeammasta matkatavaran arvosta. Matkatavaroiden arvoa tuumiessa jo pelkät perusvarusteet, tyyliin läppäri, kännykkä ja vaihtovaatteet, ovat todennäköisesti yli 2000e arvoiset. Siihen päälle kalliimpaa ulkoiluvaatetta, hyvä pokkarikamera ja täyskennoinen runko 3-4 objektiivilla, niin 10000e voisi olla asiallisempi limitti kuin 8000e.mremonen kirjoitti:Tällä hetkellä mulla on Fenniassa laajennettu kotivakuutus ja matkavakuutuksessa erikseen matkatavaran arvo sen 8000. Tuolla nuo korvaukset ovat tulleet. Aikanaan Pohjolassa mulla oli erillinen laitevakuutus.nomad kirjoitti:Saanko kysyä minkälainen kameravakuutus sinulla on? Naiivisti olen kuvitellut, että kotivakuutuksella, vapaa-ajan vakuutuksella ja matkavakuutuksella pärjää aika pitkälle.
-
Kyllä niihin vakuutuksien päälle saa lisää vakuutusta. Olisko mulla ny 20k asti vakuutettu? Jotain sinnepäin.
Showreel:
-
- Viesti:
-
-
- Viesti:
No mulla on käynyt joko niin että pikalukot ja putket on täynnä hiekkaa sun muuta kakkendaalia ja sit talvella siihen vielä jäätyminen -> RAGE. Fokan huoltomies ihmetteli hyvän aikaa kun edellisen kerran vein sinne Benron korjattavaksi. Sisällä kasvoi sienikasvustoa ja joka ikinen metalliosa oli jotenkin ruosteessa. Kaikki muovipalat jalkonen sisällä halki.
Kyllä siitä kalu tuli, mutta samaan tapaan ryvettyi uudestaan ja sitten se kalahti mäntyyn Kuusamossa viime vuoden syksyllä. Benroa ennen jysäytin manfrotton terävään rantakiveen hetken riehumisen seurauksena kun olin ensin vetäny lipat leväiseen kiveen.
Kyllä siitä kalu tuli, mutta samaan tapaan ryvettyi uudestaan ja sitten se kalahti mäntyyn Kuusamossa viime vuoden syksyllä. Benroa ennen jysäytin manfrotton terävään rantakiveen hetken riehumisen seurauksena kun olin ensin vetäny lipat leväiseen kiveen.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Osta Matti tämä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/4012241/ ... puku-musta
Sinulla olisi oikeasti käyttöä sille. Pomppisit pitkin koskeani (Latokartanonkoski) Ursuitissa, ottaen eeppisiä kuvia sääsuojatulla Pentaxillasi matkan varrelta. Ei tarvitsisi miettiä saappaiden kastumista. Kahlaisit tai uisit paikkoihin, minne muut eivät pääse. Kuivana, lämpimänä.
Aika kirjoittaa Joulupukille. ;)
Sinulla olisi oikeasti käyttöä sille. Pomppisit pitkin koskeani (Latokartanonkoski) Ursuitissa, ottaen eeppisiä kuvia sääsuojatulla Pentaxillasi matkan varrelta. Ei tarvitsisi miettiä saappaiden kastumista. Kahlaisit tai uisit paikkoihin, minne muut eivät pääse. Kuivana, lämpimänä.
Aika kirjoittaa Joulupukille. ;)
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr