Tämäkin vielä saatana...

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
kapa21
Viestit: 586
Liittynyt: Tammi 25, 2012 13 : 17

Viesti Kirjoittaja kapa21 »

Yritys hyvä kymmenen. Tuo lopun "kosahdus" oli ihan perinteistä sketsimateriaalia ;)

Mutta hyvää kuvaahan tuo tekee.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
keskone
Viestit: 3478
Liittynyt: Kesä 15, 2007 13 : 07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja keskone »

OskuK kirjoitti:Ja uutta yritystä. Josta ehkä myös selvinnee, esim. miksei kannata auringossa makaavien päällä svengata.
Olisiko kallis systeemi rakentaa "hätänapille" automaattinen paluu "kotipesälle", tai ainakin pysähtyminen paikalleen.
Luonnollisesti ohjatun lennon jatkaminen tuollaisesta "hätätilasta" tulisi myös olla mahdollista.
Saattaisi pitää kalustokulut kuitenkin alkuun maltillisempina.
Lentotuntien myötä kävisi tietysti lähes tarpeettomaksi, mutta tuskin koskaan täysin turhaksi.
Ehkä otin,ehkä en.
paaton
Viestit: 6280
Liittynyt: Elo 02, 2010 7 : 30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja paaton »

Olin kerran katselemassa, kun kaveri harjoitteli ajamaan jollain polttomoottorikäyttöisellä maasturilla. Kohti tullessa auto ehti vaihtaa suurimman vaihteen silmään, kun suunnat menivät sekaisin. Aika lailla silppua tuli. Halpa harrastus tuokin...
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

keskone kirjoitti:
OskuK kirjoitti:Ja uutta yritystä. Josta ehkä myös selvinnee, esim. miksei kannata auringossa makaavien päällä svengata.
Olisiko kallis systeemi rakentaa "hätänapille" automaattinen paluu "kotipesälle", tai ainakin pysähtyminen paikalleen.
Luonnollisesti ohjatun lennon jatkaminen tuollaisesta "hätätilasta" tulisi myös olla mahdollista.
Saattaisi pitää kalustokulut kuitenkin alkuun maltillisempina.
Lentotuntien myötä kävisi tietysti lähes tarpeettomaksi, mutta tuskin koskaan täysin turhaksi.
Ei teknisesti ollenkaan mahdotonta, mutta laite olisi sitten UAV jota koskevat jo aivan erilaiset ilmailusäännöt.
paaton kirjoitti:Olin kerran katselemassa, kun kaveri harjoitteli ajamaan jollain polttomoottorikäyttöisellä maasturilla. Kohti tullessa auto ehti vaihtaa suurimman vaihteen silmään, kun suunnat menivät sekaisin. Aika lailla silppua tuli. Halpa harrastus tuokin...
Autojen ja veneiden kanssa on kuitenkin helppoa ja turvallista harjoitella. Lennokissa ohjaaminen tapahtuu kolemn akselin suhteen, mikä lisää vaikeuskerrointa suht eksponentiaalisesti. Lennokkia ei myöskään pysäytettä paikalleen ilmaan jotta saataisiin tilannetta rauhassa tuumia. Ei nämä helikopterihärvelitkään kauaa ohjaamatta paikallaan leiju.
OskuK
Viestit: 34035
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

keskone kirjoitti:
OskuK kirjoitti:Ja uutta yritystä. Josta ehkä myös selvinnee, esim. miksei kannata auringossa makaavien päällä svengata.
Olisiko kallis systeemi rakentaa "hätänapille" automaattinen paluu "kotipesälle", tai ainakin pysähtyminen paikalleen.
Luonnollisesti ohjatun lennon jatkaminen tuollaisesta "hätätilasta" tulisi myös olla mahdollista.
Saattaisi pitää kalustokulut kuitenkin alkuun maltillisempina.
Lentotuntien myötä kävisi tietysti lähes tarpeettomaksi, mutta tuskin koskaan täysin turhaksi.
No jaa, kustannukset luonnollisesti nousevat lisäelektroniikasta. Tarvitaan gps-tietoa, paikka, korkeus jne.

Tuo ja gps-lisäpalikka on hieman enemmän kuin
tuo

Toki Kiinastakin saa kaikenlaista, joista en tiedäkään, muttei kaikki ilmaista. Esim

Mutta esim. tämä, jossa siis on paluutoiminto, lie eniten ilmoille kadotettuja laitteita mitä on ;-)

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
OskuK
Viestit: 34035
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

nomad kirjoitti:
paaton kirjoitti:Olin kerran katselemassa, kun kaveri harjoitteli ajamaan jollain polttomoottorikäyttöisellä maasturilla. Kohti tullessa auto ehti vaihtaa suurimman vaihteen silmään, kun suunnat menivät sekaisin. Aika lailla silppua tuli. Halpa harrastus tuokin...
Autojen ja veneiden kanssa on kuitenkin helppoa ja turvallista harjoitella.
Juu, minulla on rc-purjevene, ja kyllä se on hyvä ja rauhallinen alusta harkata, mutta on silläkin sekoilua paljon nähty ;-)

Tuolla koittamaan, miten koordinaatio palaavan lennokin kanssa sujuu:
http://modelsimulator.com/

purjehdusta

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Rockford
Viestit: 7316
Liittynyt: Loka 05, 2004 10 : 06
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

nomad kirjoitti:Autojen ja veneiden kanssa on kuitenkin helppoa ja turvallista harjoitella.
Turvallista vain jos ei törmää ihmiseen tms.
nomad kirjoitti:Ei nämä helikopterihärvelitkään kauaa ohjaamatta paikallaan leiju.
Leijuu kai ne GPS:llä varustetut niin kauan kuin akut riittää. Tai niin olen ymmärtänyt, ei kokemusta kylläkään.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

Rockford kirjoitti:
nomad kirjoitti:Ei nämä helikopterihärvelitkään kauaa ohjaamatta paikallaan leiju.
Leijuu kai ne GPS:llä varustetut niin kauan kuin akut riittää. Tai niin olen ymmärtänyt, ei kokemusta kylläkään.
Siinä on vain se pieni ero, että jos varustat lennokkisi automaattisella ohjauksella, niin ilmailusääntöjen mukaan se ei enää ole lennokki vaan uav tms. Ilmailulainsäädännössä uav:n lennättäminen on huomattavasti rajatumpaa.
kunijo-1
Viestit: 1291
Liittynyt: Tammi 10, 2003 1 : 43
Paikkakunta: Luumäki

Viesti Kirjoittaja kunijo-1 »

nomad kirjoitti:
Rockford kirjoitti: Siinä on vain se pieni ero, että jos varustat lennokkisi automaattisella ohjauksella, niin ilmailusääntöjen mukaan se ei enää ole lennokki vaan uav tms. Ilmailulainsäädännössä uav:n lennättäminen on huomattavasti rajatumpaa.
Jaa, ja kukahan niiden lennokkien tekniikan ja lupien perään tulee kyselemään, jos sellaista kotipihalla tai pelloilla lennättää?
OskuK
Viestit: 34035
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

kunijo-1 kirjoitti:
Jaa, ja kukahan niiden lennokkien tekniikan ja lupien perään tulee kyselemään, jos sellaista kotipihalla tai pelloilla lennättää?
Noo, kukas nitä puukkojakaan taskuista kyselee, kun kaupungilla hilluu...

Maailmassa on paljon asioita, joita ei ihan alituiseen olla valvomassa. Eikä joka saitulla olla yllyttämässä kamerasaittien tyyliin rikkomaan lakia.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

OskuK kirjoitti:
kunijo-1 kirjoitti:
Jaa, ja kukahan niiden lennokkien tekniikan ja lupien perään tulee kyselemään, jos sellaista kotipihalla tai pelloilla lennättää?
Noo, kukas nitä puukkojakaan taskuista kyselee, kun kaupungilla hilluu...

Maailmassa on paljon asioita, joita ei ihan alituiseen olla valvomassa. Eikä joka saitulla olla yllyttämässä kamerasaittien tyyliin rikkomaan lakia.
Paljon rennompi olo lennättäessä kun on vakuutusturva kunnossa. Lainrikkojalla se ei ole kunnossa.
OskuK
Viestit: 34035
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

nomad kirjoitti: Paljon rennompi olo lennättäessä kun on vakuutusturva kunnossa. Lainrikkojalla se ei ole kunnossa.
Näinpä. Nimenomaan.
Laitetaan maisema kevennykseksi.



Kuva

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
kunijo-1
Viestit: 1291
Liittynyt: Tammi 10, 2003 1 : 43
Paikkakunta: Luumäki

Viesti Kirjoittaja kunijo-1 »

nomad kirjoitti:Paljon rennompi olo lennättäessä kun on vakuutusturva kunnossa. Lainrikkojalla se ei ole kunnossa.
Näinhän se tietysti on. Tulee niin usein ajateltua maalaisen näkökulmasta. Vasta jokunen päivä sitten kävi naapurin isäntä haikailemassa, että miten saisi ilmakuvan kotinsa ympäristöstä siinä vaiheessa, kun kaikki pellot ovat kauniin keltaisia ensi kuussa. Pitäisiköhän hankkia iso ilmapallo vai kutsua Osku käymään?
OskuK
Viestit: 34035
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Tuolta ostamaan halpa varavarakopteri

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

kunijo-1 kirjoitti:
nomad kirjoitti:Paljon rennompi olo lennättäessä kun on vakuutusturva kunnossa. Lainrikkojalla se ei ole kunnossa.
Näinhän se tietysti on. Tulee niin usein ajateltua maalaisen näkökulmasta. Vasta jokunen päivä sitten kävi naapurin isäntä haikailemassa, että miten saisi ilmakuvan kotinsa ympäristöstä siinä vaiheessa, kun kaikki pellot ovat kauniin keltaisia ensi kuussa. Pitäisiköhän hankkia iso ilmapallo vai kutsua Osku käymään?
Radiolla ohjattava ilmalaiva (ilmapallo moottoreilla) voisi ehkä olla kokeilemisen arvoinen. Ei karkaa aloittelijankaan lapasesta kovin helpolla ja laskutkin onnistuvat minne vaan. Kaitpa noita on jo tehtykin, en vain ole sattunut näkemään.
kunijo-1
Viestit: 1291
Liittynyt: Tammi 10, 2003 1 : 43
Paikkakunta: Luumäki

Viesti Kirjoittaja kunijo-1 »

OskuK kirjoitti:Tuolta ostamaan halpa varavarakopteri
Äh, ei onnistu...
" Aihe tai alue jota etsit on joko poistettu tai sitten se on oikeuksiesi ulkopuolella.
Ole hyvä ja kirjaudu sisään tai rekisteröi tunnus keskustelualueelle Kopterit.net."
kunijo-1
Viestit: 1291
Liittynyt: Tammi 10, 2003 1 : 43
Paikkakunta: Luumäki

Viesti Kirjoittaja kunijo-1 »

nomad kirjoitti:Radiolla ohjattava ilmalaiva (ilmapallo moottoreilla) voisi ehkä olla kokeilemisen arvoinen.
Niin muuten voisikin! Kuka rakentaa ensimmäisen?
^Nanook^
Viestit: 1080
Liittynyt: Loka 30, 2003 23 : 40
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ^Nanook^ »

nomad kirjoitti:
Rockford kirjoitti:
nomad kirjoitti:Ei nämä helikopterihärvelitkään kauaa ohjaamatta paikallaan leiju.
Leijuu kai ne GPS:llä varustetut niin kauan kuin akut riittää. Tai niin olen ymmärtänyt, ei kokemusta kylläkään.
Siinä on vain se pieni ero, että jos varustat lennokkisi automaattisella ohjauksella, niin ilmailusääntöjen mukaan se ei enää ole lennokki vaan uav tms. Ilmailulainsäädännössä uav:n lennättäminen on huomattavasti rajatumpaa.
Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Eli tarviiko toi Phantomi jotku luvat lennättämiseen vai mitä? En ole kyl kuullut, että lennokkiharrastajat olisivat tarvinneet lupia, mut joka paikassa ei toki passaa niitä hävittäjiä lennättää ;-)
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

^Nanook^ kirjoitti:
nomad kirjoitti:
Rockford kirjoitti: Leijuu kai ne GPS:llä varustetut niin kauan kuin akut riittää. Tai niin olen ymmärtänyt, ei kokemusta kylläkään.
Siinä on vain se pieni ero, että jos varustat lennokkisi automaattisella ohjauksella, niin ilmailusääntöjen mukaan se ei enää ole lennokki vaan uav tms. Ilmailulainsäädännössä uav:n lennättäminen on huomattavasti rajatumpaa.
Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Eli tarviiko toi Phantomi jotku luvat lennättämiseen vai mitä? En ole kyl kuullut, että lennokkiharrastajat olisivat tarvinneet lupia, mut joka paikassa ei toki passaa niitä hävittäjiä lennättää ;-)
Mistä sinä nyt hävittäjät tähän tempaisit?
OskuK
Viestit: 34035
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

^Nanook^ kirjoitti:En ole kyl kuullut, että lennokkiharrastajat olisivat tarvinneet lupia...
Itsekin hain aikanaan O.S. Gougar -radiolleni luvan.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Vastaa Viestiin