Minun maisemani tulokset julkistettu
-
Re: Minun maisemani tulokset julkistettu
Hmm...
Puissa täysin vihreät lehdet ja täysin valkoinen jänis, hieman haiskahtaa manipuloidulta kuvalta.
Puissa täysin vihreät lehdet ja täysin valkoinen jänis, hieman haiskahtaa manipuloidulta kuvalta.
-
- Viesti:
No, mikäs siinä. Insinöörin pää ei vaan taivu noihin ylianalysointeihin. "Katsoja pohdiskelee, kuka tuvassa asuu". "Kuvassa on uhkan tuntua".
No joo.
---
BTW. tämä aika lailla alleviivaa sitä, kuinka älytöntä on rajata "ammattikuvaajat" vs. "harrastajakuvaajat". Veikkaan, että meidän jokaisen kiintolevyltä löytyy vastaavaa materiaalia, joka ei noille häviä. Itsellä ainakin on noita Uutelasta otettuja merisavukuvia kyllästymiseen asti. Taidan olla seisonut ko. kuvaajan kanssa suunnilleen vierekkäin kyseisenä aamuna.
No joo.
---
BTW. tämä aika lailla alleviivaa sitä, kuinka älytöntä on rajata "ammattikuvaajat" vs. "harrastajakuvaajat". Veikkaan, että meidän jokaisen kiintolevyltä löytyy vastaavaa materiaalia, joka ei noille häviä. Itsellä ainakin on noita Uutelasta otettuja merisavukuvia kyllästymiseen asti. Taidan olla seisonut ko. kuvaajan kanssa suunnilleen vierekkäin kyseisenä aamuna.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
Joo, olivathan nuo ihan nättejä valokuvia, mutta ei niistä mikään erityisesti puhutellut minua. Se ei tarkoita, että ne olisivat huonoja tai merkityksettömiä kuvia, mutta olen tälläkin foorumilla nähnyt vastaavia kuvia vaikka kuinka paljon. Olen väsynyt pelkkiin kauniisiin maisemiin. Minua puhuttelee useimmiten toisentyyppinen valokuva.
Voittokaan ei tarkoita sitä, että valokuva olisi jotenkin poikkeuksellisen hieno valokuvan historiassa. Kilpailuissa kuitenkin on aina tietty joukko valokuvia, joista joillakin pääosin subjektiivisilla kriteereillä joku, tai jotkut valitsevat sen joukon ns. voittajat. Tästä syystä en pidä kilpailujakaan erityisen mielenkiintoisina, vaikka niillä onkin tiettyä viihdearvoa.
Voittokaan ei tarkoita sitä, että valokuva olisi jotenkin poikkeuksellisen hieno valokuvan historiassa. Kilpailuissa kuitenkin on aina tietty joukko valokuvia, joista joillakin pääosin subjektiivisilla kriteereillä joku, tai jotkut valitsevat sen joukon ns. voittajat. Tästä syystä en pidä kilpailujakaan erityisen mielenkiintoisina, vaikka niillä onkin tiettyä viihdearvoa.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
Nyt vasta huomasin, että kuva olikin keväällä otettu, se muuttaa tilanteen täysin mahdolliseksi.Juha Sa kirjoitti:Hmm...
-
- Viesti:
+1. Tykkäsin silti kolmosesta, eli tuosta Rovaniemen jokisulakuvasta. Minusta tuo on hyvin nähty tilanne ja en muista nähneeni kovinkaan lähelle vastaavaa kuvaa koskaan. Ja muutenkin on kiva nähdä onnistuneita kuvia rakennetusta ympäristöstä, niitähän tässä oli muitakin.Kryptos kirjoitti:Olen väsynyt pelkkiin kauniisiin maisemiin. Minua puhuttelee useimmiten toisentyyppinen valokuva.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
- Viesti:
Jaa-nii, olisiko itse asiassa se syynä tällaisiin "ammattilaisten" kisoihin, että voivat hekin pärjätä jossain... :D
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
Käsittääkseni suurin osa kilpailun kuvista on ei-ammattilaisten kuvaamia. Enkä tiedä ovatko nuo palkitut ammattilaisten vaiko amatöörien kuvia.mremonen kirjoitti:Jaa-nii, olisiko itse asiassa se syynä tällaisiin "ammattilaisten" kisoihin, että voivat hekin pärjätä jossain... :D
-
Humoristia ovat. " kuka ladossa ihailee taivaantulia. Kenties renki ja piika "mremonen kirjoitti: "Katsoja pohdiskelee, kuka tuvassa asuu". "Kuvassa on uhkan tuntua".
Otsikon mukaan palkinto on annettu jänikselle.
Viimeksi muokannut mirrored, Marras 29, 2017 17 : 08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Pan kirjoitti:Käsittääkseni suurin osa kilpailun kuvista on ei-ammattilaisten kuvaamia. Enkä tiedä ovatko nuo palkitut ammattilaisten vaiko amatöörien kuvia.mremonen kirjoitti:Jaa-nii, olisiko itse asiassa se syynä tällaisiin "ammattilaisten" kisoihin, että voivat hekin pärjätä jossain... :D
Tuolla on jäsenien nimet:
http://ammattiluontokuvaajat.fi/jasenet/" onclick="window.open(this.href);return false;
Eihän se vielä kerro onko pakitut kuvaajat ammatti- vai ei ammattikuvaajia....
-
- Viesti:
Käsittääkseni on niin, että kilpailu oli avoin kaikille, sen vain järjesti Suomen Ammattiluontokuvaajat ry.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
Vanha juttu, mutta vasta nyt näin kilpailun tulokset.
Mielenkiintoista, että yleisöäänestyksen voittajakuva esittää Norjaa. Se on kuvattu Suomen puolelta Tenon yli Norjaan. Vain etualan koivunlatvat ovat Suomessa. Myös 3. sijan kuvasta puolet on Norjaa.
Säännöistä: Näytä millainen on sinun Suomesi. ...joka näyttää tuoreen kuvan 100 -vuotiaasta kotimaastamme.
Kysymys- ja vastausosiosta: Pitääkö kuvien olla otettu Suomessa?
... tavoitteenamme on, että suomalainen maisema on oleellinen osa kuvan kokonaisuutta.
Mielenkiintoista, että yleisöäänestyksen voittajakuva esittää Norjaa. Se on kuvattu Suomen puolelta Tenon yli Norjaan. Vain etualan koivunlatvat ovat Suomessa. Myös 3. sijan kuvasta puolet on Norjaa.
Säännöistä: Näytä millainen on sinun Suomesi. ...joka näyttää tuoreen kuvan 100 -vuotiaasta kotimaastamme.
... tavoitteenamme on, että suomalainen maisema on oleellinen osa kuvan kokonaisuutta.
-
Tähän voisi tietysti vielä lisätä että kyseisen kuvan ottaja muistaakseni tarjosi jotain arvontaa fb:eessä kaikille ketkä käy äänestämässä, kilpailuunkin taisi tulla jotain sääntö muutoksia liittyen noihin äänten kalasteluihin, mutta näköjään tämän annettiin voittaa.Lefa kirjoitti:Vanha juttu, mutta vasta nyt näin kilpailun tulokset.
Koko kilpailussakin monessa kohtaa selvästi suosittiin kuvia jotka osuivat kyseiseen arvostelu vuoden ajankohtaan ja finaalissa ilmeisesti enää käytiin näitä suosituimpia kuvia läpi ja taisi finaalin tuomarikin todeta jotain tyyliin että "onneksi ei tarvinnut käydä kaikkia kuvia läpi".
Toki jos kaikille lähetetyille kuville on annettu arvio tuomaristojen toimesta, niin ei ole sen enempää valittamista, itselle jäi vain sellainen mielikuva että kilpailu hautautui kuvamassaan.
-
Ilmoitin jo 22.1.2017 eli heti kilpailun alussa järjestäjille, että Juha Lohen ”Lapin kultaa” esittää Norjaa. Samalla kysyin: ”Pitäisikö jotain tehdä jo ennen äänestyksiä? Ettei vaan tulisi nyt samanlaista möhläystä kuin Kepulla, joka käytti Venäjällä kuvattua monttusen tien kuvaa propagandassaan Suomen tieoloista.”
Vastaus:
”Emme voi estää ketään lähettämästä kuvaa, jossa näkyy osia naapurimaista, emmekä myöskään estää ketään niitä äänestämästä. Kilpailun suuren suosin ja kuvamäärän vuoksi ei myöskään ole mahdollisuuksia käydä lähetettyjä kuvia niin tarkasti läpi, että olisi mahdollista esim postaa kuvia, joissa näkyy naapurivaltioita, eikä sitä mahdollista kilpailun säännötkään.
Tuomaristo on kyllä ohjeistettu tämäkin asia ottamaan huomioon, ja on tietenkin selvää, että kuvat joiden pääaihe esittää jotakin muuta kuin kotimaan kamaraa, eivät ihan ole kilpailun hengen mukaisia. Kiitokset huomistasi!
T: Minun maisemani tiimi”
Alussa kiinnitti huomiota myös se vauhti, millä Juha Lohen kuvia ”äänestettiin”. Vaikka J. Lohi mainostikin somessa Norjan-kuviaan, vauhti ei sillä selity. Järjestäjä ottikin kesken kisan käyttöön CAPTCHA-kuvavarmennuksen, joka vaikutti ratkaisevasti äänten kertymisvauhtiin. Sitä ennen ääniä olikin muutamille kuville ehtinyt tulla jo tuhansia, eikä niitä mitätöity.
Säännöistä:
”Kilpailijan ja äänestäjän tulee noudattaa kaikkia kilpailun sääntöjä. Annettujen äänien tulee olla todellisien henkilöiden antamia ääniä. Äänien kerääminen teknisillä menetelmillä on kielletty. Kilpailun järjestäjä voi sulkea kilpailusta sellaisen kuvan tai äänestystuloksen joka on tai jota on syytä epäillä olevan kilpailun sääntöjen vastainen.”
Sääntöjen pitäisi sitoa kilpailijaa ja äänestäjää, mutta ilmeisesti ei tuomareita?
En välittäisi pätkääkään mokomasta ”kilpailusta”, mutta siinä käytettiin hyväksi Suomi 100 juhlavuosi -brändiä, joka tällä tavoin saadaan todella outoon valoon. Norjassa tästä saadaan vielä hyvät naurut jossain iltapäivälehdessä, ellei sitä ole siellä jo naurettukin.
Vastaus:
”Emme voi estää ketään lähettämästä kuvaa, jossa näkyy osia naapurimaista, emmekä myöskään estää ketään niitä äänestämästä. Kilpailun suuren suosin ja kuvamäärän vuoksi ei myöskään ole mahdollisuuksia käydä lähetettyjä kuvia niin tarkasti läpi, että olisi mahdollista esim postaa kuvia, joissa näkyy naapurivaltioita, eikä sitä mahdollista kilpailun säännötkään.
Tuomaristo on kyllä ohjeistettu tämäkin asia ottamaan huomioon, ja on tietenkin selvää, että kuvat joiden pääaihe esittää jotakin muuta kuin kotimaan kamaraa, eivät ihan ole kilpailun hengen mukaisia. Kiitokset huomistasi!
T: Minun maisemani tiimi”
Alussa kiinnitti huomiota myös se vauhti, millä Juha Lohen kuvia ”äänestettiin”. Vaikka J. Lohi mainostikin somessa Norjan-kuviaan, vauhti ei sillä selity. Järjestäjä ottikin kesken kisan käyttöön CAPTCHA-kuvavarmennuksen, joka vaikutti ratkaisevasti äänten kertymisvauhtiin. Sitä ennen ääniä olikin muutamille kuville ehtinyt tulla jo tuhansia, eikä niitä mitätöity.
Säännöistä:
”Kilpailijan ja äänestäjän tulee noudattaa kaikkia kilpailun sääntöjä. Annettujen äänien tulee olla todellisien henkilöiden antamia ääniä. Äänien kerääminen teknisillä menetelmillä on kielletty. Kilpailun järjestäjä voi sulkea kilpailusta sellaisen kuvan tai äänestystuloksen joka on tai jota on syytä epäillä olevan kilpailun sääntöjen vastainen.”
Sääntöjen pitäisi sitoa kilpailijaa ja äänestäjää, mutta ilmeisesti ei tuomareita?
En välittäisi pätkääkään mokomasta ”kilpailusta”, mutta siinä käytettiin hyväksi Suomi 100 juhlavuosi -brändiä, joka tällä tavoin saadaan todella outoon valoon. Norjassa tästä saadaan vielä hyvät naurut jossain iltapäivälehdessä, ellei sitä ole siellä jo naurettukin.
-
Njoo, ihan sivujuonteena tuohon maajuttuun. Bongauksen SM-kisoissa oli ainakin aikanaan sääntö, että havainnoitsijoiden piti seistä kilpailualueella, mutta laji sai seikkailla vaikka Venäjällä tai kotimaassa kilpailualueen ulkopuolella. Mää nyt loppujen lopuksi tiedä onko tuo Norjaan päin otettu kuva nyt niin paha, sehän on maisema jonka näkee tuollaisena vain Suomesta. No, yhtä kaikki ihan sama :)
-
- Viesti:
Sillee hassu juttu tuossa yleisö äänestyksen puolellakin että neljästä sijasta kolme on samalta valokuvaajalta...Sattumaako? Tuskin.
-
Kävinpä nyt vähän myöhäisheränneenä katsomassa kilpailun satoa.
Yleisövoittajakuvassa kököhkö sommittelu, jännite puuttuu täysin, koivu osuu häiritsevästi rakennusten päälle. Otos, jonka olisin itsekin voinut ottaa, mutta jonka luultavasti olisin omien kuvien joukosta raakannut karsintavaiheessa pois. Lisäksi värit on ainakin tällä näytöllä ylisaturoidut. Sinänsä samantekevää onko kuvassa Suomea vai Norjaa vai mitä, mutta miksi ihmeessä tämä on voittanut minkään äänestyksen?
Päävoittajien joukossa pari ihan hyvääkin kuvaa, mutta kilpailun korkeaan (?) profiiliin nähden kovin laiha tulos.
Yleisövoittajakuvassa kököhkö sommittelu, jännite puuttuu täysin, koivu osuu häiritsevästi rakennusten päälle. Otos, jonka olisin itsekin voinut ottaa, mutta jonka luultavasti olisin omien kuvien joukosta raakannut karsintavaiheessa pois. Lisäksi värit on ainakin tällä näytöllä ylisaturoidut. Sinänsä samantekevää onko kuvassa Suomea vai Norjaa vai mitä, mutta miksi ihmeessä tämä on voittanut minkään äänestyksen?
Päävoittajien joukossa pari ihan hyvääkin kuvaa, mutta kilpailun korkeaan (?) profiiliin nähden kovin laiha tulos.