Varoittava esimerkki ostajasta nimeltä Bella
-
Varoittava esimerkki ostajasta nimeltä Bella
Tässä varoittava esimerkki aivan käsittämättömästä ostajan käyttäytymisestä nimeltä Bella (Helsinki/Espoo). Toivon, ettei kenenkään muun tarvitse tuhlata omaa aikaansa vastaavaan.
Sovimme suullisesti kaupat kamerarungon ostosta. Ostaja (Bella) halusi varmistaa kameran kunnon, joten päätin hyvää hyvyyttäni viedä rungon tutkittavaksi hänelle (18 minuutin ajomatka Espooseen), koska kyseessä oli kuitenkin aika kallis osto ja tapaamisen sopiminen vaikutti hänelle aika vaikealta. Hän katsoi rungon ja ilmoitti haluavansa ostaa sen, vaikka sillä hetkellä ei ollut rahaa. Sovimme ajankohdan ja paikan ostolle (minulla oli todistaja mukana).
Kun ajankohta saapui, hän ei ilmaantunut. Ei ilmoittanut mitään, ei pyydellyt anteeksi. Ei mitään. Jälleen minulle turha reissu. No tulikin tekstiviesti, jossa hän kyseli onko mahdollista käydä hakemassa kamera minun luotani. Sovimme ajan, jonka hän jälleen sivuutti ilmoittamatta mitään. Soitin hänelle perään ja huomasin ettei ollut edes lähtenyt. Hän pahoitteli kiireitä ja lupasi soittaa pian takaisin. Ei soittanut.
Lähetin hieman tuohtuneemman sävyisen viestin seuraavana päivänä, jossa sanoin tekeväni hänen käytöksestään ilmoituksen. Hän vastasi pahoittelevasti ja lupasi tänään tulla hakemaan sovittuun ajankohtaan.Päätin antaa vielä yhden mahdollisuuden, joten jätin kalenterin tyhjäksi. Eipä tullut. Eikä jälleenkään mitään illmoitusta.
En tiedä onko ostaja patologinen valehtelija, mutta jos haluatte säästyä vastaavalta pelleilyltä, harkitkaa moneen kertaan haluatteko tehdä kauppoja Bella -nimisen ostajan kanssa.
Sovimme suullisesti kaupat kamerarungon ostosta. Ostaja (Bella) halusi varmistaa kameran kunnon, joten päätin hyvää hyvyyttäni viedä rungon tutkittavaksi hänelle (18 minuutin ajomatka Espooseen), koska kyseessä oli kuitenkin aika kallis osto ja tapaamisen sopiminen vaikutti hänelle aika vaikealta. Hän katsoi rungon ja ilmoitti haluavansa ostaa sen, vaikka sillä hetkellä ei ollut rahaa. Sovimme ajankohdan ja paikan ostolle (minulla oli todistaja mukana).
Kun ajankohta saapui, hän ei ilmaantunut. Ei ilmoittanut mitään, ei pyydellyt anteeksi. Ei mitään. Jälleen minulle turha reissu. No tulikin tekstiviesti, jossa hän kyseli onko mahdollista käydä hakemassa kamera minun luotani. Sovimme ajan, jonka hän jälleen sivuutti ilmoittamatta mitään. Soitin hänelle perään ja huomasin ettei ollut edes lähtenyt. Hän pahoitteli kiireitä ja lupasi soittaa pian takaisin. Ei soittanut.
Lähetin hieman tuohtuneemman sävyisen viestin seuraavana päivänä, jossa sanoin tekeväni hänen käytöksestään ilmoituksen. Hän vastasi pahoittelevasti ja lupasi tänään tulla hakemaan sovittuun ajankohtaan.Päätin antaa vielä yhden mahdollisuuden, joten jätin kalenterin tyhjäksi. Eipä tullut. Eikä jälleenkään mitään illmoitusta.
En tiedä onko ostaja patologinen valehtelija, mutta jos haluatte säästyä vastaavalta pelleilyltä, harkitkaa moneen kertaan haluatteko tehdä kauppoja Bella -nimisen ostajan kanssa.
-
Re: Varoittava esimerkki ostajasta nimeltä Bella
No mutta!!
Mutta kun Bella olisi kyllä kovasti halunnut, mutkun ei ollukkaan rahaa sitten.
Eix tää ole ihan selvä keissi? Mitäs läxit tuputtamaan. Eiköhän se yksi reissu ollu tarpeeksi.
Tietty hölmöä käytöstä Bellariinilta, mutta se ei oo mitään harvinaista nykypäivänä.
Mutta kun Bella olisi kyllä kovasti halunnut, mutkun ei ollukkaan rahaa sitten.
Eix tää ole ihan selvä keissi? Mitäs läxit tuputtamaan. Eiköhän se yksi reissu ollu tarpeeksi.
Tietty hölmöä käytöstä Bellariinilta, mutta se ei oo mitään harvinaista nykypäivänä.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
Niin, mielestäni melko turha topicci. Renkaanpotkijoitahan on esiintynyt minun tietojeni mukaan jo 1960-luvulta lähtien. Joillakin ihmisillä kun on kovat ostohalut, mutta pankkitilillä ei ole katetta. Bella on voinut laskea senkin varaan, että saa myytyä p*llua ja ostaa niillä rahoilla sitten kamerasi. Mutta jos ei ole mennyt torttu kaupaksi, niin se voi hyvinkin selittää tuon käyttäytymisen.
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
-
Kylläjän näitä tämmöisiä ostajia/varaajia on jonkinverran ollut..
Itse olen muutaman kantapääkokemuksen kautta veloittanut tililleni bensarahat etukäteen, ettei tarvitse ihan "huvikseen" ajella(samoiten postiennakkokulut tuplana tilille, jos lähetän pakettina).
Yleensä meilläpäin ostajat hakevat tuotteen paikanpäältä, jos ovat todella kiinnostuneita, muuten kannattaa ohittaa suosiolla koko ostaja ja odottaa sitä oikeaa.
Itse olen muutaman kantapääkokemuksen kautta veloittanut tililleni bensarahat etukäteen, ettei tarvitse ihan "huvikseen" ajella(samoiten postiennakkokulut tuplana tilille, jos lähetän pakettina).
Yleensä meilläpäin ostajat hakevat tuotteen paikanpäältä, jos ovat todella kiinnostuneita, muuten kannattaa ohittaa suosiolla koko ostaja ja odottaa sitä oikeaa.
-
- Viesti:
Itse olisin lopettanut jo kohtaan kaksi ja todennut, että tästä osoitteesta voi tulla noutamaan käteisellä, jos satutaan olemaan kotona. Ja laittanut kamat takaisin myyntiin.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
Eipä onneksi ole tuollaista käynyt mutta eräs ostaja huuto.net:ssä ärsytti, kun osti kameran+romppeet postiennakolla mutta vasta lähetyksen jälkeen alkoi kiukuttelemaan ettei nouda pakettia, kun haluaa ensin nähdä tuotteen. Siinähän sitten vain odotellaan, että posti joskus lähettää kameran takaisin :-/
-
Sitä kun yrittää ylläpitää reilun ja joustavan myyjän imagoa, niin nämä tapaukset pistävät aina miettimään. Totta kai olisi pitänyt perääntyä jo hyvissä ajoin. Hälytyskellot soivat jo ensimmäisellä kerralla. Toivottavasti otamme näistä opiksi.
-
Miksi et lähettänyt pakettia sisällön tarkistusmahdollisuudella.Whig kirjoitti:Eipä onneksi ole tuollaista käynyt mutta eräs ostaja huuto.net:ssä ärsytti, kun osti kameran+romppeet postiennakolla mutta vasta lähetyksen jälkeen alkoi kiukuttelemaan ettei nouda pakettia, kun haluaa ensin nähdä tuotteen. Siinähän sitten vain odotellaan, että posti joskus lähettää kameran takaisin :-/
-
Juha Sa kirjoitti:Miksi et lähettänyt pakettia sisällön tarkistusmahdollisuudella.Whig kirjoitti:Eipä onneksi ole tuollaista käynyt mutta eräs ostaja huuto.net:ssä ärsytti, kun osti kameran+romppeet postiennakolla mutta vasta lähetyksen jälkeen alkoi kiukuttelemaan ettei nouda pakettia, kun haluaa ensin nähdä tuotteen. Siinähän sitten vain odotellaan, että posti joskus lähettää kameran takaisin :-/
Sitähän tässä ostaja itki. Paketti vain oli ehditty jo lähettää ennen kuin ostaja tätä haluaan ehti ilmoittaa. Ei se kaikille automaagisesti tule kirjoittaa lisätietoihin tuollaista.
-
On se kaupanteko vaikeaa. Myös myyjät on hyviä säkittämään. :-)
Lähinnä ihmetyttää sinisilmäiset hintapyynnöt 95 % retailista (koskee muunkin käytetyn kaman myyntiä). Noh, ei se tyhmä ole joka pyytää, vaan se joka maksaa, vai miten se nyt menikään...
Puhelu on usein hyvä tapa tunnustella, miten sujuva keissi kyseessä.
Lähinnä ihmetyttää sinisilmäiset hintapyynnöt 95 % retailista (koskee muunkin käytetyn kaman myyntiä). Noh, ei se tyhmä ole joka pyytää, vaan se joka maksaa, vai miten se nyt menikään...
-
Kuten Snagge kirjoitti niin tuo halu tarkistaa paketin sisältö tuli vasta lähettämisen jälkeen.Juha Sa kirjoitti:Miksi et lähettänyt pakettia sisällön tarkistusmahdollisuudella.Whig kirjoitti:Eipä onneksi ole tuollaista käynyt mutta eräs ostaja huuto.net:ssä ärsytti, kun osti kameran+romppeet postiennakolla mutta vasta lähetyksen jälkeen alkoi kiukuttelemaan ettei nouda pakettia, kun haluaa ensin nähdä tuotteen. Siinähän sitten vain odotellaan, että posti joskus lähettää kameran takaisin :-/
Jos itse olisin ollut ostajana niin olisin käynyt edes postissa ilmoittamassa, että en aijo noutaa voi lähettää takaisin :-/
-
Omien kauppakokemuksieni perusteella paketin tarkistusmahdollisuus lisätään nykyään lähes poikkeuksetta, on outoa jättää se pois koska se ei maksa mitään ja poistaa huijausten mahdollisuuden.
Postivakuutetuissa lähetyksissä avausmahdollisuutta ei tosin mahdollista lisätä.
Postivakuutetuissa lähetyksissä avausmahdollisuutta ei tosin mahdollista lisätä.
-
Olen myös huomannut saman oman ostoilmoitukseni tiimoilta. Ja sitten ihmetellään, jos tarjoaa kutakuinkin käypää arvoa (verrokkina uusi tai toteutunut käytetyn kauppa), tai jopa vastavuoroisesti saman verran realistisen hinnan edullisemmalta puolelta.moonshine kirjoitti: Lähinnä ihmetyttää sinisilmäiset hintapyynnöt 95 % retailista (koskee muunkin käytetyn kaman myyntiä). Noh, ei se tyhmä ole joka pyytää, vaan se joka maksaa, vai miten se nyt menikään...
Aika ujoja ovat ihmiset yleensä soittamaan. Siinähän voi joutua puhumaan tuotteesta tai jopa neuvottelemaan hinnasta ihan livenä, härregyyd.
- amatyyr -