Asiamiespostit ja vastaavat pakettipalvelut.

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
Vastaa Viestiin
KTH

Asiamiespostit ja vastaavat pakettipalvelut.

Viesti Kirjoittaja KTH »

Jos on jo aiheesta olemassa ketju niin tämän saa liittää siihen.
Tilasin ScandinavianPhotosta Legenda II jonka kuljetti ruotsista PostNord ihan asiallisesti suomeen.Kuopiossa paketti oli 2016-09-29 00:51:00 ja 2016-09-29 03:41:00 matkalla noutopisteeseen johonka jäljet päättyivätkin.Vielä tänään klo 16.00 ei ollut tapahtunut edistystä.Soitin sitten PostNordiin ja kysyin että onko tietoa missä paketti on tai mihin matkalla. Oikein mielyttävä ja avulias henkilö selvitti että se on matkalla paikalliseen Siwaan ja lupasi soittaa Matkahuoltoon ja selvittää paketin kohtalon. Läksin sitten ajelemaan kohti kyseistä Siwaa,olivat soittaneet matkahuollosta ja käskeneet etsimään paketin joka olikin sitten löytynyt jostain hyllyn päältä.
No ei lysti vielä siihen loppunut,kassahenkilö oli ihan pihalla että miten paketti luovutetaan,soitti sitten työkaverilleen ja sai sen verran neuvoja että asia eteni.Selvisi että paketti oli unohtunut skannata saapuneeksi ja siksi ei näkynyt missään.Vihdoin viimein sain sen maksettua ja haltuuni.
Ei kyllä hääviltä näyttänyt toiminta,paikalla oli vaan yksi myyjä/kassa,paketit olivat avohyllyllä kassan takana joka oli ihan ulko-oven vieressä.Omakin paketti oli nostettu valmiiksi kassalinjan päähän odottamaan ja koko ajan sai pelätä että kassa pudottaa sen.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
scenar71

Viesti Kirjoittaja scenar71 »

Joskus sattuu asiantuntematonta väkeä nykyisen postin palvelukseen. Oma paikallinen postini ei saa tekstiviestiä tulemaan mistään paketista. Ja eivät osaa sanoa miksi. MH toimii paremmin ja nopeammin.
janman

Viesti Kirjoittaja janman »

Niin, pitäähän kaupan kassan osata hoitaa myös postihommelit - varmaankin onnettomalla perehdytyksellä moiseen ja samalla liksalla.
Ei kuvaustoimintaa tällä hetkellä
RSL

Viesti Kirjoittaja RSL »

Kävin hakemassa uuden kameran postiennakolla kmarketin postista. Myyjä pisti jotenkin kuittiin maksettu 110 000€ käteisellä ja tuota jouduttiin selvittelemään yli 30min ennenkuin pääsin paketin kanssa kotiin... En ollut pahemmin koko päivänä syönyt tai juonut, oli vähän tuskaista seisoskella siinä ihmisten tuijottaessa ja kun vielä huuteli koko ajan paljon olin maksanut maksanut käteisellä ja paljon ostos maksaa..
Sakke_K

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

Ostin 1.9. eli tasan kuukausi sitten 575 euron härvelin eurooppalaisesta verkkokaupasta. Paketti matkasi ihan kuten pitikin kohti Helsinkiä, ja oli kirjauksen mukaan lähivalintatalossa 6.9. aamupäivällä. No, noutaessa sitäpä ei löytynyt mistään. Tuosta noin viikko, posti ja myyjäliike ilmoittivat paketin kadonneen, liike lähettää uuden.

Seuraava paketti tulee kohti Suomea, näen seurannasta että saapuu Valintatalon asiamiespostiin klo 7 aamulla. Kiva. Päivällä lähden ajelemaan kohti postia, ja kun vahingossa avaan puhelimesta seurantasivun uudestaan, siinä lukeekin että luovutettu vastaanottajalle klo 11.04! En jaksa selostaa kuinka monta sekavaa vaihetta oli sen jälkeen, nyt 1.10. on tilanne se, että MOLEMMAT lähetykset ovat kuin ovatkin mukamas postin toimipaikassa, voit hakea :-D Ei ziisus. Saankohan pitää molemmat, JOS niitä nyt vieläkään mistään löytyy... en usko ennen kuin näen :-)
--------
Aves!
SuperDrive

Viesti Kirjoittaja SuperDrive »

scenar71 kirjoitti:Joskus sattuu asiantuntematonta väkeä nykyisen postin palvelukseen. Oma paikallinen postini ei saa tekstiviestiä tulemaan mistään paketista. Ja eivät osaa sanoa miksi. MH toimii paremmin ja nopeammin.
Matkahuollolla ja Siwallahan ei ole mitään tekemistä Postin kanssa. Minulla ei juuri ole ollut ongelmia tuon kanssa. Kerran lähivaltuun tarkoitettu paketti menikin Kampin terminaaliin. Aina voi olla uusia työntekijöitä, joille rutiinit eivät ole niin selvillä.
lahtari

Viesti Kirjoittaja lahtari »

Itse olen myös tuskaillut tämän kanssa. nykyisin valtsen aina kun mahdollista pakettiautomaatin, jopa DHL oma pakettiautomaatti toimii loistavasti. Ainoa mikä ei toimi aina tarpeeksi hyvin, on Postin oma automaatti. Olen antanut Postille valtakirjan, että kaikki saapuvat lähetykset menevät automaattiin. Jostain syystä tämä ei useinkaan toimi, vaan joudun jonottamaan kaupan kassajonossa. Lähetyksissä on kyllä ollut matkapuhelinnumerot yms., mutta ei vaan aina toimi.
tehodia

Viesti Kirjoittaja tehodia »

SuperDrive kirjoitti:Matkahuollolla ja Siwallahan ei ole mitään tekemistä Postin kanssa. Minulla ei juuri ole ollut ongelmia tuon kanssa. Kerran lähivaltuun tarkoitettu paketti menikin Kampin terminaaliin. Aina voi olla uusia työntekijöitä, joille rutiinit eivät ole niin selvillä.
Monissa Siwoissa toimii Posti. Tuon aloituksen paketin on aluksi kuljettanut ruotsin postia hoitava PostNord. Ja kaikissa Siwoissa toimii Matkahuollon palvelut. Ja lisäksi lähettäjätkin sekoittavat noita "yhdistelmiä": Postiin tilatun paketin voi toimittaakin Matkahuolto.

Mutta kysehän on siitä, että asiakkaat haluavat aina vain helvempaa (ja huonompaa) palvelua. Postikin alensi pakettien kuljetushintoja, ja tuskin kukaan uskoo, että se alennus parantaa palvelutasoa.
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Nii, no itse olen ainakin ollut varsin tyytyväinen siihen, että olen voinut noutaa postipaketin vaikka lauantai-iltana kello kahdeksan. Verrattuna siihen, että "postikonttori" oli auki arkisin kolmen ja vartin yli kolmen välillä, jollei sattunut olemaan kahvitunti. Ja ko. konttori yleensä sijaitsi jossain hiiden kuusessa. Nyt tuo K-kauppa (ex-Siwa) on kahdensadan metrin päässä.

Yksi paketti on jäänyt skannaamatta ja sen perään piti kysellä. Ja kerran oli joku juttu, jonka takia taisi mennä puoli tuntia kun hommaa säädettiin, mutta muuten ei mitään valittamista. Ja olen hakenut & lähettänyt tuon asiamiespostin kautta kymmeniä tai jopa jonkun sata lähetystä.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Gamma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gamma »

Mulla on ollut vuosikausia lähiposti R-kioskilla. Hyvin on toiminut, ei valittamista ja ne aukioloajat on tosiaan paljon vanhaa postikonttoria paremmat. Tulevat paketit olen viimeaikoina yleensä ottanut marketin pakettiautomaatille ja ei siinäkään pahoja valittamisen aiheita ole ollut.
laonovi

Viesti Kirjoittaja laonovi »

Kyllähän nuo asiamiespostit tarjoavat paremmat aukioloajat ja toiminta hyvää, jos kyseessä tavalliset lähettämiset. Mutta annas olla kun lähetät pakettia jonnekin Namibiaan, niin hommasta ei tule mitään.

Salossakin lakkautetaan viimeinen aito Posti; eihän nyt 55000 asukkaan kaupunki sellaista tarvitse, grrr....

Ja entäs säilytystilat? Em. Postiin saapuu päivittäin kymmeniä rullakoita paketteja, koita niitä nyt järkevästi säilyttää jossain R-kieoskin takahuoneessa.

Ja miten käy kotiinkuljetuksen? Tilaan aika usein Saksasta musiikkitavaraa; DHL hoitaa kamat Suomeen ja Posti on toimittanut kotiovelle.[/i]
Vastaa Viestiin