Fujifilm -huolto: hitaus/nopeus?
-
Fujifilm -huolto: hitaus/nopeus?
Onko kukaan joutunut korjauttamaan kameraansa tuolla? Jätin oman kamerani korjaukseen lähetettäväksi liikkeeseen, josta sen ostin. Maksoin vaaditun 130€ maksun (vähennetään korjaushinnasta) ja kamera lähti Fujifilmille huoltoarvioon. Sieltä pitäisi siis ilmoittaa ensin korjauksen kustannusarvio kameraliikkeelle, josta ilmoittavat sen minulle.
Ensi viikon alussa kameran lähetyksestä tulee kuluneeksi jo (?) neljä viikkoa. Kyselin kustannusarvion perään tällä viikolla kameraliikkeestä, mutta mitään ei ole kuulunut ja pyysivät vain odottamaan. Ok, odottavan aika on pitkä ja olen muutenkin kärsimätön luonne ;) Ja haluttaisi päästä kuvamaan saapuvaa syksyä juuri tuolla kameralla. Neljä viikkoa jo ennen kustannusarviota tuntuu ihan käsittämättömän pitkältä ajalta! Kustannusarvion jälkeenhän on sitten vasta se varsinainen kameran korjaaminen. Mutta onkohan tämä kuitenkin ihan normaalia, että kestää ja kestää?
Ensi viikon alussa kameran lähetyksestä tulee kuluneeksi jo (?) neljä viikkoa. Kyselin kustannusarvion perään tällä viikolla kameraliikkeestä, mutta mitään ei ole kuulunut ja pyysivät vain odottamaan. Ok, odottavan aika on pitkä ja olen muutenkin kärsimätön luonne ;) Ja haluttaisi päästä kuvamaan saapuvaa syksyä juuri tuolla kameralla. Neljä viikkoa jo ennen kustannusarviota tuntuu ihan käsittämättömän pitkältä ajalta! Kustannusarvion jälkeenhän on sitten vasta se varsinainen kameran korjaaminen. Mutta onkohan tämä kuitenkin ihan normaalia, että kestää ja kestää?
-
- Viesti:
Itse käytin verkkokauppa.com:in kautta pariinkin kertaan. Kamera oli takaisin kotona muistaakseni 2-3 viikon välillä. 4 viikkoa edes kustannusarvion saamiseen kuulostaa vähän pahalta.
Itsellä oli takuuhuoltoja, että en tiedä miten tuo kustannuspuoli vaikuttaa asiaan.
Fujin kamerathan menevät Ruotsiin huoltoon.
Itsellä oli takuuhuoltoja, että en tiedä miten tuo kustannuspuoli vaikuttaa asiaan.
Fujin kamerathan menevät Ruotsiin huoltoon.
-
Kyllä neljä viikkoa huotoarvion saamiseen tuntuu ihmeellisen pitkältä ajalta. Liekö paketti unohtunut huollossa jonnekin nurkaan romujen sekaan, tai muuta sellaista.
Oma Fuji kävi takuuhuollossa Englannissa, ja oli reissussa tasan kaksi viikkoa.JyrkiS kirjoitti:Fujin kamerathan menevät Ruotsiin huoltoon.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Minulla on tällä hetkellä kaksi Fujia, toinen ollut neljä ja toinen kolme vuotta. Kertaakaan eivät ole huoltoa kaivanneet. Noita ennen oli yksi Fuji pari vuotta, eikä sekään huollossa käynyt.Hannu KH kirjoitti:Jos tosissaan kuvaa, niin riittääkö 2 Fujia vai pitääkö olla 3 runkoa?
Onko niillä paljon huoltoreissuja?
Enemmän aiemmat Canonit ja nykyiset Nikonit huollossa ovat käyneet.
Toisaalta en tosissaan kuvaa joten kuvamäärät on näillä pienemmät kuin C/N.
-
- Viesti:
Juu, se on tosiaan totinen paikka jos pitää kuvata eikä kamera toimi.Gamma kirjoitti:Minulla on tällä hetkellä kaksi Fujia, toinen ollut neljä ja toinen kolme vuotta. Kertaakaan eivät ole huoltoa kaivanneet. Noita ennen oli yksi Fuji pari vuotta, eikä sekään huollossa käynyt.Hannu KH kirjoitti:Jos tosissaan kuvaa, niin riittääkö 2 Fujia vai pitääkö olla 3 runkoa?
Onko niillä paljon huoltoreissuja?
Enemmän aiemmat Canonit ja nykyiset Nikonit huollossa ovat käyneet.
Toisaalta en tosissaan kuvaa joten kuvamäärät on näillä pienemmät kuin C/N.
Itse oon kuvannut canoneilla 12 vuotta, rungon puolesta ei kuvaaminen ole loppunut, mutta L-zoomi on tehnyt tenän.
Nykyinen 5D mk3 on tosin oireillut enemmän mitä muut yhteensä, ainut käytettynä ostettu.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
-
Itsellä on ollut fuji kahdesti ja molemmat kävivät huollossa. Kenno hajosi S100FS:stä ja vaihtoivat koko kameran, tosin akku unohtui huoltoon ja se tuli sitten perästäpäin.
Toinen kokemus oli huonompi, pokkarissa oli kehno optiikka. Vaihtoivat sen mutta samalla lcd-näyttö täyttyi pölystä ja salama ei enää toiminut. Meni sitten huoltoon uudestaan..
Molemmilla kerroilla huolto taisi kestää 2-3 viikkoa Verkkokaupan kautta, eli nopeus oli ok mutta huollon laatu ei.
Toinen kokemus oli huonompi, pokkarissa oli kehno optiikka. Vaihtoivat sen mutta samalla lcd-näyttö täyttyi pölystä ja salama ei enää toiminut. Meni sitten huoltoon uudestaan..
Molemmilla kerroilla huolto taisi kestää 2-3 viikkoa Verkkokaupan kautta, eli nopeus oli ok mutta huollon laatu ei.
-
- Viesti:
Mulla X-T1 on käynyt peräti 3 kertaa takuuhuollossa ja kerran oman mokan takia. Kuvaajatuttu on myös tarvinnut X-T1:lle huoltoa pari kertaa, kun taas toinen kuvaaja on säästynyt huoltoreissuilta kovasta käytöstä huolimatta.
Jos kuitenkin kuvat pitää saada aina otettua, pitää se varalaite olla saatavilla, kuvasi sitten millä merkillä vaan.
Jos kuitenkin kuvat pitää saada aina otettua, pitää se varalaite olla saatavilla, kuvasi sitten millä merkillä vaan.
-
Toistaiseksi olen onneksi pärjännyt Fujieni kanssa ilman huoltoa.
Ihan mielenkiinnosta: voiko Fujin kameran/objektiivin viedä huollettavaksi (eli lähetettäväksi eteenpäin) mihin tahansa Fujia myyvään liikkeeseen? Jos on siis ostanut tuotteen käytettynä eikä ole tietoa alkuperäisestä ostopaikasta.
Ihan mielenkiinnosta: voiko Fujin kameran/objektiivin viedä huollettavaksi (eli lähetettäväksi eteenpäin) mihin tahansa Fujia myyvään liikkeeseen? Jos on siis ostanut tuotteen käytettynä eikä ole tietoa alkuperäisestä ostopaikasta.
Juho | Blogi
-
Mulla on ilmeisesti päässyt vähän pölyä kameran (X70) sisään, koska f10 ja sitä pienemmillä aukoilla näkyy haalea musta piste kuvassa. Toki sen saa pois LR:llä, mutta on se aika ärsyttävä.
Olen käytettynä ostanut(alkup. omistaja ostanut briteistä) , mutta takuuta on vielä jäljellä.
Mietinkin tuota huoltoon lähettämistä, mikä olisi fiksuin tapa. Samaa pohtinut, että onnistuuko lähetys huoltoon fujifilm jälleenmyyjältä suomen pisteestä?
Ja kauankohan kamera mahtaisi olla reissussa?
Olen käytettynä ostanut(alkup. omistaja ostanut briteistä) , mutta takuuta on vielä jäljellä.
Mietinkin tuota huoltoon lähettämistä, mikä olisi fiksuin tapa. Samaa pohtinut, että onnistuuko lähetys huoltoon fujifilm jälleenmyyjältä suomen pisteestä?
Ja kauankohan kamera mahtaisi olla reissussa?
-
- Viesti: