Fujifilm -huolto: hitaus/nopeus?

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
Vastaa Viestiin
Nappinen

Fujifilm -huolto: hitaus/nopeus?

Viesti Kirjoittaja Nappinen »

Onko kukaan joutunut korjauttamaan kameraansa tuolla? Jätin oman kamerani korjaukseen lähetettäväksi liikkeeseen, josta sen ostin. Maksoin vaaditun 130€ maksun (vähennetään korjaushinnasta) ja kamera lähti Fujifilmille huoltoarvioon. Sieltä pitäisi siis ilmoittaa ensin korjauksen kustannusarvio kameraliikkeelle, josta ilmoittavat sen minulle.

Ensi viikon alussa kameran lähetyksestä tulee kuluneeksi jo (?) neljä viikkoa. Kyselin kustannusarvion perään tällä viikolla kameraliikkeestä, mutta mitään ei ole kuulunut ja pyysivät vain odottamaan. Ok, odottavan aika on pitkä ja olen muutenkin kärsimätön luonne ;) Ja haluttaisi päästä kuvamaan saapuvaa syksyä juuri tuolla kameralla. Neljä viikkoa jo ennen kustannusarviota tuntuu ihan käsittämättömän pitkältä ajalta! Kustannusarvion jälkeenhän on sitten vasta se varsinainen kameran korjaaminen. Mutta onkohan tämä kuitenkin ihan normaalia, että kestää ja kestää?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
JyrkiS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JyrkiS »

Itse käytin verkkokauppa.com:in kautta pariinkin kertaan. Kamera oli takaisin kotona muistaakseni 2-3 viikon välillä. 4 viikkoa edes kustannusarvion saamiseen kuulostaa vähän pahalta.

Itsellä oli takuuhuoltoja, että en tiedä miten tuo kustannuspuoli vaikuttaa asiaan.

Fujin kamerathan menevät Ruotsiin huoltoon.
tipitii

Viesti Kirjoittaja tipitii »

Kyllä neljä viikkoa huotoarvion saamiseen tuntuu ihmeellisen pitkältä ajalta. Liekö paketti unohtunut huollossa jonnekin nurkaan romujen sekaan, tai muuta sellaista.
JyrkiS kirjoitti:Fujin kamerathan menevät Ruotsiin huoltoon.
Oma Fuji kävi takuuhuollossa Englannissa, ja oli reissussa tasan kaksi viikkoa.
JyrkiS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JyrkiS »

tipitii kirjoitti:
JyrkiS kirjoitti:Fujin kamerathan menevät Ruotsiin huoltoon.
Oma Fuji kävi takuuhuollossa Englannissa, ja oli reissussa tasan kaksi viikkoa.
Kirjoittelin näköjään höpöjä, Briteissä kävi minullakin.
Alpine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alpine »

Fujin takuuhuolto on minulla kestänyt nopeimmillaan 3 viikkoa, hitaimmillaan 4.

Ja kun omaa syytä hajotin kameran, niin silloin kustannusarvion saaminen vei 2,5 viikkoa ja kamera oli kotona kuukauden päästä huoltoon lähettämisestä. Eli 1,5 viikkoa meni huoltoarviosta takaisin saamiseen.
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Jos tosissaan kuvaa, niin riittääkö 2 Fujia vai pitääkö olla 3 runkoa?
Onko niillä paljon huoltoreissuja?
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
Gamma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gamma »

Hannu KH kirjoitti:Jos tosissaan kuvaa, niin riittääkö 2 Fujia vai pitääkö olla 3 runkoa?
Minulla on tällä hetkellä kaksi Fujia, toinen ollut neljä ja toinen kolme vuotta. Kertaakaan eivät ole huoltoa kaivanneet. Noita ennen oli yksi Fuji pari vuotta, eikä sekään huollossa käynyt.
Enemmän aiemmat Canonit ja nykyiset Nikonit huollossa ovat käyneet.
Toisaalta en tosissaan kuvaa joten kuvamäärät on näillä pienemmät kuin C/N.
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Gamma kirjoitti:
Hannu KH kirjoitti:Jos tosissaan kuvaa, niin riittääkö 2 Fujia vai pitääkö olla 3 runkoa?
Minulla on tällä hetkellä kaksi Fujia, toinen ollut neljä ja toinen kolme vuotta. Kertaakaan eivät ole huoltoa kaivanneet. Noita ennen oli yksi Fuji pari vuotta, eikä sekään huollossa käynyt.
Enemmän aiemmat Canonit ja nykyiset Nikonit huollossa ovat käyneet.
Toisaalta en tosissaan kuvaa joten kuvamäärät on näillä pienemmät kuin C/N.
Juu, se on tosiaan totinen paikka jos pitää kuvata eikä kamera toimi.
Itse oon kuvannut canoneilla 12 vuotta, rungon puolesta ei kuvaaminen ole loppunut, mutta L-zoomi on tehnyt tenän.
Nykyinen 5D mk3 on tosin oireillut enemmän mitä muut yhteensä, ainut käytettynä ostettu.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
jaeaetee

Viesti Kirjoittaja jaeaetee »

Itsellä on ollut fuji kahdesti ja molemmat kävivät huollossa. Kenno hajosi S100FS:stä ja vaihtoivat koko kameran, tosin akku unohtui huoltoon ja se tuli sitten perästäpäin.

Toinen kokemus oli huonompi, pokkarissa oli kehno optiikka. Vaihtoivat sen mutta samalla lcd-näyttö täyttyi pölystä ja salama ei enää toiminut. Meni sitten huoltoon uudestaan..

Molemmilla kerroilla huolto taisi kestää 2-3 viikkoa Verkkokaupan kautta, eli nopeus oli ok mutta huollon laatu ei.
Alpine
Viesti:

Mulla X-T1 on käynyt peräti 3 kertaa takuuhuollossa ja kerran oman mokan takia. Kuvaajatuttu on myös tarvinnut X-T1:lle huoltoa pari kertaa, kun taas toinen kuvaaja on säästynyt huoltoreissuilta kovasta käytöstä huolimatta.

Jos kuitenkin kuvat pitää saada aina otettua, pitää se varalaite olla saatavilla, kuvasi sitten millä merkillä vaan.
jsantala

Viesti Kirjoittaja jsantala »

Toistaiseksi olen onneksi pärjännyt Fujieni kanssa ilman huoltoa.

Ihan mielenkiinnosta: voiko Fujin kameran/objektiivin viedä huollettavaksi (eli lähetettäväksi eteenpäin) mihin tahansa Fujia myyvään liikkeeseen? Jos on siis ostanut tuotteen käytettynä eikä ole tietoa alkuperäisestä ostopaikasta.
Juho | Blogi
Apexi

Viesti Kirjoittaja Apexi »

Mulla on ilmeisesti päässyt vähän pölyä kameran (X70) sisään, koska f10 ja sitä pienemmillä aukoilla näkyy haalea musta piste kuvassa. Toki sen saa pois LR:llä, mutta on se aika ärsyttävä.

Olen käytettynä ostanut(alkup. omistaja ostanut briteistä) , mutta takuuta on vielä jäljellä.

Mietinkin tuota huoltoon lähettämistä, mikä olisi fiksuin tapa. Samaa pohtinut, että onnistuuko lähetys huoltoon fujifilm jälleenmyyjältä suomen pisteestä?
Ja kauankohan kamera mahtaisi olla reissussa?
Alpine
Viesti:

Kannattaa käydä kysäisemässä jostain liikkeestä. Luultavasti huotoreissu kestää sen 3-4 viikkoa.

Olipa tässä eräs Nikon 1 V3, jonka huoltoreissu kesti melkein 4 kuukautta.
Apexi

Viesti Kirjoittaja Apexi »

Pitääpä käydä kysäsee.. 3-4 viikkoa vielä menee, mutta toivottavasti ei sentään 4 kuukautta menisi :)

Edit: Kamera lähetetty 16.9.2016 huoltoon ja tänään (6.10.2016) saatu takaisin. Olivat vaihtaneet linssin.
Vastaa Viestiin