Minulle myytiin käytetty kamera uutena??
-
Minulle myytiin käytetty kamera uutena??
Hei, neuvoja kaipailisin...
Ostin Canonin Powershot g9x:n eräästä kameraliikkeestä. Nyt olen testannut sitä ja en ole tyytyväinen, kohisee mielestäni aivan liikaa (kohinaa näkyy jo ISO125).
Lisäksi huomasin että kameran kuvalaskuri alkoi n 350:stä, eli sillä oli jo otettu sen verran kuvia kun sain sen. Eli käytetty. Liekö joku muukin pettynyt kohinaan? Miten toimia?
Ostin Canonin Powershot g9x:n eräästä kameraliikkeestä. Nyt olen testannut sitä ja en ole tyytyväinen, kohisee mielestäni aivan liikaa (kohinaa näkyy jo ISO125).
Lisäksi huomasin että kameran kuvalaskuri alkoi n 350:stä, eli sillä oli jo otettu sen verran kuvia kun sain sen. Eli käytetty. Liekö joku muukin pettynyt kohinaan? Miten toimia?
-
- Viesti:
Re: Minulle myytiin käytetty kamera uutena??
Onko muistikortti ollut jossain muussa kamerassa? Nimittäin Powershottien laskuri menee hyvin usein musitikortista sekaisin, jos sitä ei ole alustettu.Quar kirjoitti:Lisäksi huomasin että kameran kuvalaskuri alkoi n 350:stä, eli sillä oli jo otettu sen verran kuvia kun sain sen.
Kuulostaa oudolta, laitapa esimerkkikuva.Quar kirjoitti:Nyt olen testannut sitä ja en ole tyytyväinen, kohisee mielestäni aivan liikaa (kohinaa näkyy jo ISO125).
Jesse Kyytinen
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
-
- Viesti:
Hieman enemmän kuin 7D? No sittenhän se toimii kuten pitääkin. 7D:ssä kuitenkin on aikalailla suurempikokoinen kenno. Vaikka G9x toki tuoreempi onkin, niin kyllä noi pikkukennot aina tuppaa kohisemaan jo alhaisillakin herkkyyksillä jonkinverran.Quar kirjoitti:täytyy jatkaa testailuja. kamera kohisee hieman enemmän kuin eos7d. ISO125 pienen kohinan saa esiin suurennoksella kun on kuvattu hämärässä. En tiedä odotinko liikoja 1'' kennolta ja digic6-prossulta? Laitan huomenna esimerkkikuvaa.
Eli kyllä, odotit liikoja. :)
Tuolla näkee myös hyvin noista näytekuvista pienen kohinan ISO125:lla:
http://www.cameralabs.com/reviews/Canon ... tion.shtml
Hyvä kamera tuo vaikuttaisi kuitenkin olevan. Ei vaan kannata odottaa täyttä järkkärilaatua pikkukennoisilta kameroilta.
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
http://tonskulus.kuvat.fi/
-
Se Sonyn 1" kenno suhisee hiukan perusherkkyydelläkin. Muuten ero Canoniin noilla herkkyyksillä on olematon ja dynamiikka on jopa parempi.tonskulus kirjoitti:Hieman enemmän kuin 7D? No sittenhän se toimii kuten pitääkin. 7D:ssä kuitenkin on aikalailla suurempikokoinen kenno. Vaikka G9x toki tuoreempi onkin, niin kyllä noi pikkukennot aina tuppaa kohisemaan jo alhaisillakin herkkyyksillä jonkinverran.Quar kirjoitti:täytyy jatkaa testailuja. kamera kohisee hieman enemmän kuin eos7d. ISO125 pienen kohinan saa esiin suurennoksella kun on kuvattu hämärässä. En tiedä odotinko liikoja 1'' kennolta ja digic6-prossulta? Laitan huomenna esimerkkikuvaa.
Eli kyllä, odotit liikoja. :)
Tuolla näkee myös hyvin noista näytekuvista pienen kohinan ISO125:lla:
http://www.cameralabs.com/reviews/Canon ... tion.shtml
Hyvä kamera tuo vaikuttaisi kuitenkin olevan. Ei vaan kannata odottaa täyttä järkkärilaatua pikkukennoisilta kameroilta.
Kannattaa välttää 1:1 piippailua 20mpx pikkukennon kanssa. Jos tyydyt 1:2 katseluun, niin se G9X on perhanan hyvä 10mpx pokkari. Ajattele asiaa siltä kannalta :-)
-
Kun ajattelee kennon kokoa 1" (13,2 mm x 8,8 mm) vs APS-C (22,3 mm x 14,9 mm) eli pinta-alojen suhde 2,86, ja ei-taustavalaistulla kennolla johtimet tms. vie pienemmässä kennossa pinta-alasta suhteessa enemmän, niin pitäähän tuon kohista enemmän. Voiskohan sanoa, että tuon pokkarin ISO125 olisi sama kuin 7D:n ISO400. Teknologioiden eroa huomioon ottamatta.
-
Anna sille pokkarille hiukan aikaa. Kunhan pääset kärryille, niin huomaat varmaan, että kuvanlaatu on alhaisilla herkkyyksillä parempi kuin monien kroppikennoisten järkkärien.Quar kirjoitti:Okei, odotin sitten liikoja :) siitä on VUOSIA kun olen pokkarilla kuvannut... tuntuu kyllä muuten hyvältä ja jämäkältä kameralta.