Minulle myytiin käytetty kamera uutena??

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
Quar

Minulle myytiin käytetty kamera uutena??

Viesti Kirjoittaja Quar »

Hei, neuvoja kaipailisin...

Ostin Canonin Powershot g9x:n eräästä kameraliikkeestä. Nyt olen testannut sitä ja en ole tyytyväinen, kohisee mielestäni aivan liikaa (kohinaa näkyy jo ISO125).

Lisäksi huomasin että kameran kuvalaskuri alkoi n 350:stä, eli sillä oli jo otettu sen verran kuvia kun sain sen. Eli käytetty. Liekö joku muukin pettynyt kohinaan? Miten toimia?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
JKyytinen
Viesti:

Re: Minulle myytiin käytetty kamera uutena??

Viesti Kirjoittaja JKyytinen »

Quar kirjoitti:Lisäksi huomasin että kameran kuvalaskuri alkoi n 350:stä, eli sillä oli jo otettu sen verran kuvia kun sain sen.
Onko muistikortti ollut jossain muussa kamerassa? Nimittäin Powershottien laskuri menee hyvin usein musitikortista sekaisin, jos sitä ei ole alustettu.
Quar kirjoitti:Nyt olen testannut sitä ja en ole tyytyväinen, kohisee mielestäni aivan liikaa (kohinaa näkyy jo ISO125).
Kuulostaa oudolta, laitapa esimerkkikuva.
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com
Samyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
Quar

täytyy jatkaa testailuja. kamera kohisee hieman enemmän kuin eos7d. ISO125 pienen kohinan saa esiin suurennoksella kun on kuvattu hämärässä. En tiedä odotinko liikoja 1'' kennolta ja digic6-prossulta? Laitan huomenna esimerkkikuvaa.
tonskulus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

Quar kirjoitti:täytyy jatkaa testailuja. kamera kohisee hieman enemmän kuin eos7d. ISO125 pienen kohinan saa esiin suurennoksella kun on kuvattu hämärässä. En tiedä odotinko liikoja 1'' kennolta ja digic6-prossulta? Laitan huomenna esimerkkikuvaa.
Hieman enemmän kuin 7D? No sittenhän se toimii kuten pitääkin. 7D:ssä kuitenkin on aikalailla suurempikokoinen kenno. Vaikka G9x toki tuoreempi onkin, niin kyllä noi pikkukennot aina tuppaa kohisemaan jo alhaisillakin herkkyyksillä jonkinverran.

Eli kyllä, odotit liikoja. :)

Tuolla näkee myös hyvin noista näytekuvista pienen kohinan ISO125:lla:
http://www.cameralabs.com/reviews/Canon ... tion.shtml

Hyvä kamera tuo vaikuttaisi kuitenkin olevan. Ei vaan kannata odottaa täyttä järkkärilaatua pikkukennoisilta kameroilta.
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

tonskulus kirjoitti:
Quar kirjoitti:täytyy jatkaa testailuja. kamera kohisee hieman enemmän kuin eos7d. ISO125 pienen kohinan saa esiin suurennoksella kun on kuvattu hämärässä. En tiedä odotinko liikoja 1'' kennolta ja digic6-prossulta? Laitan huomenna esimerkkikuvaa.
Hieman enemmän kuin 7D? No sittenhän se toimii kuten pitääkin. 7D:ssä kuitenkin on aikalailla suurempikokoinen kenno. Vaikka G9x toki tuoreempi onkin, niin kyllä noi pikkukennot aina tuppaa kohisemaan jo alhaisillakin herkkyyksillä jonkinverran.

Eli kyllä, odotit liikoja. :)

Tuolla näkee myös hyvin noista näytekuvista pienen kohinan ISO125:lla:
http://www.cameralabs.com/reviews/Canon ... tion.shtml

Hyvä kamera tuo vaikuttaisi kuitenkin olevan. Ei vaan kannata odottaa täyttä järkkärilaatua pikkukennoisilta kameroilta.
Se Sonyn 1" kenno suhisee hiukan perusherkkyydelläkin. Muuten ero Canoniin noilla herkkyyksillä on olematon ja dynamiikka on jopa parempi.

Kannattaa välttää 1:1 piippailua 20mpx pikkukennon kanssa. Jos tyydyt 1:2 katseluun, niin se G9X on perhanan hyvä 10mpx pokkari. Ajattele asiaa siltä kannalta :-)
hyvatti

Viesti Kirjoittaja hyvatti »

Kun ajattelee kennon kokoa 1" (13,2 mm x 8,8 mm) vs APS-C (22,3 mm x 14,9 mm) eli pinta-alojen suhde 2,86, ja ei-taustavalaistulla kennolla johtimet tms. vie pienemmässä kennossa pinta-alasta suhteessa enemmän, niin pitäähän tuon kohista enemmän. Voiskohan sanoa, että tuon pokkarin ISO125 olisi sama kuin 7D:n ISO400. Teknologioiden eroa huomioon ottamatta.
Quar

Okei, odotin sitten liikoja :) siitä on VUOSIA kun olen pokkarilla kuvannut... tuntuu kyllä muuten hyvältä ja jämäkältä kameralta.

Kiitos kaikille vastauksista! :)
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

Quar kirjoitti:Okei, odotin sitten liikoja :) siitä on VUOSIA kun olen pokkarilla kuvannut... tuntuu kyllä muuten hyvältä ja jämäkältä kameralta.
Anna sille pokkarille hiukan aikaa. Kunhan pääset kärryille, niin huomaat varmaan, että kuvanlaatu on alhaisilla herkkyyksillä parempi kuin monien kroppikennoisten järkkärien.
Vastaa Viestiin