Halpaa (ei huonoa) kameraa ostamassa

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
proguru

Halpaa (ei huonoa) kameraa ostamassa

Viesti Kirjoittaja proguru »

Olen ostamassa ensimmäistä kameraani ja nyt osui kohdalle mustanpörssin tarjous HP PHOTOSMART 635 kamerasta. Hinta 99 euroa on edullinen.

Kameran ominaisuudet ovat hyvät: 2Mpix, 3xZoom ja videokuvaus äänellä. Netistä katsomani esimerkki kuvat ( http://www.steves-digicams.com/2003_rev ... mples.html ) ovat ko. hintaluokassa mielestäni riittävän laadukkaita.
Mutta jotenkin olen ymmärtänyt puhutavan, että HP:n laatu on "hiukan" huono.

Jos jollakin on kokemusta tästä kamerasta ja mahdollisesta laadusta (kestävyydestä, ym.) niin olisi kiva kuulla.
En kuitenkaan vitsi ostaa aivan romua.

Onko näissä halvoissa pokkareissa yleensäkään mitään laukaisun manuaaliasetusta? Mahdollisuus itse tarkentaa, säätää valotusajan ja kennon herkkyyden jne...
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
JereK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JereK »

Jos kuvat ovat mielestäsi riittävän hyviä, ja hintakin sopiva, niin eipä siinä muiden mielipiteet pitäisi enää paljoa painaa.

Noita säätöjä on luultavasti turha odottaa sieltä löytävänsä. Jos sieltä joku herkkyyssäätö löytyisikin, sillä saisi luultavasti kuvat vieläkin surkeammiksi.

Mielestäni "ei romua"-kategoria alkaa noin 250-300 euron tuntumassa ja siitä ylöspäin.
kat_ariina

Viesti Kirjoittaja kat_ariina »

Ensimmäinen kamerani oli HP ja kuten muutkin heidän "härvelit" ei halvalla saa hyvää.
Maksoin vuonna 2002 kamerastani 250€ ja kuvien laatu oli todella huonoa, en suosittele.
hamis

Viesti Kirjoittaja hamis »

kat_ariina kirjoitti:Ensimmäinen kamerani oli HP ja kuten muutkin heidän "härvelit" ei halvalla saa hyvää.
Maksoin vuonna 2002 kamerastani 250€ ja kuvien laatu oli todella huonoa, en suosittele.
Sama täällä! Kamera sitäpaitsi hajosi heti takuun jälkeen ja HP:llä eivät suostuneet edes keskustelemaan sen korjaamisesta, vaikka kysessä oli ns. tyyppivika. Enpä jaksanut alkaa tappelemaan kun kameran arvo oli tippunut olemattomaan muutenkin.
mustis2

Viesti Kirjoittaja mustis2 »

Canonin A60:a saa Markantalosta noin 180eurolla ja Minoltan X20 Anttila Kodin Ykkösestä noin 150 eurolla. Kokeile ennemmin vaikka noita!
zach

A75

Viesti Kirjoittaja zach »

A75 maksaa näköjään merocompissa 299
-Kaikkea ei voi tietää-
Jontem

Viesti Kirjoittaja Jontem »

A75 maksaa näköjään merocompissa 299
No jos mainostamaan aletaan niin mbnetin hintaseurannan mukaan halvin löytyy Netssonilta (287) ja Saksasta esim. Pixxass:lta samainen vempain lähtee 248 eurolla + 20 euroa postikuluja.
makevw

Viesti Kirjoittaja makevw »

mustis2 kirjoitti:Canonin A60:a saa Markantalosta noin 180eurolla ja Minoltan X20 Anttila Kodin Ykkösestä noin 150 eurolla. Kokeile ennemmin vaikka noita!
Minulla ollut nyt tuo A 60 puoli vuotta ja olen ollut tyytyväinen ostokseeni. Ominaisuudet ovat minulle toistaiseksi riittävät. Ajattelin suositella samaa kameraa myös apelleni joka etsii digiä. Hp:stä olen myös kuullut samaa että ei kannata ostaa. Kaiken laisia vikoja ollut ja kuvien laatukaan ei päätä huimaa. Oma mielipiteeni jos pitäisi jotakin neuvoa kameran ostossa niin katsoo jonkun "oikean" kamera valmistajan mallia eikä esim. HP joka tekee melkein mitä vain.
Canon A60
proguru

Re: Halpaa (ei huonoa) kameraa ostamassa

Viesti Kirjoittaja proguru »

Kiitoksia vastauksista.
Sääli että suuri ja tunnettu valmistaja kuten HP valmistaa kamerapuolella tuommoisia romuja.
Minulla on HP:n laasertulostin yli kymmenen vuoden takaa ja HP:n polttava CD vuosimallia 98. Molemmat ovat aikansa tesitivoittajia ja toimineet minullakin erinomaisesti.

PS. Ostin luotettavaa japsilaatua edustavan Sonyn tarjouksesta alle kahdensadan euron. Toistaiseksi olen ollut erittäin tyytyväinen.
Vastaa Viestiin