IXUS 430 vs. Dimage g500

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
veppe

IXUS 430 vs. Dimage g500

Viesti Kirjoittaja veppe »

Valinta pitäisi tehdä näiden kahden mallin välillä, koska molemmat sopivat budjettiin.

Miten Minoltan optiikka ym. ominaisuudet pärjäävät vertailussa Canoniin?

Molemmat kamerat ovat kooltaan samaa luokkaa. Minoltassa houkuttelee tuo 5 mpix, mutta olen lukenut, että 5 mpix kameroiden kuvissa on enemmän kohinaa?

Mitä eroa on todellisuudessa CF ja SD muistikorteilla?

Kumpi kamera siis kannattaisi valita normaaliksi sisällä ja ulkona käytettäväksi näppäilykameraksi?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
TPAA

Ixus vai Minolta

Viesti Kirjoittaja TPAA »

Mielestäni usein 4 Mpix voi olla jopa parempi kuin 5 Mpix juuri mainitsemastasi syystä. Itse olen hypistellyt vain sitä Canonin 430 edeltäjää (Ixus 400), joka on varsin mainio kamera. Kuka sen Minoltan paremmin tuntee, kertokoon siitä.

Elikkäs se Ixus on monipuolinen ja hyvin rakennettu pikkukamera. Tähän kiteytyykin sen hyvät ja huonot puolet: sitä salamaa käyttäisin vain täytesalamana ulkona, sisäkuvat sen varaan perustettuna eivät ainakaan minua miellytä. Toisaalta kamera on niin pieni, että se on todennäköisemmin paidantaskussa silloin kun sitä tarvitsee.

Muisteista minulla on kokemusta niin CF:tä kuin SD:stäkin. CF:n etu on selvästi sen hinta, mutta mututuntumani on, että SD saattaa sen korvata jo muutaman vuoden kuluessa. SD on selvästi pienempi ja minun mielestäni sähköinen liitäntä tuntuu paremmalta jatkuvaa irroittelua ja takaisinpistämistä silmälläpitäen (esim. kortinlukijaa varten). SD on nykyisin yleisempi monissa muissa laitteissa kuin kameroissa (esim. PDA:t, MP3-soittimet).

Eli johtopäätöksenä ainakin se Ixus 430 tuntuu ihan hyvältä valinnalta, perustelkoon joku muu sen Minoltan etuja.
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Jos aivan välttämättä pitää kysyä samoja asioita eri alueilla, niin eikö voisi kirjoittaa yhden kysymyksen ja laittaa muille alueille linkin siihen yhteen kysymykseen? Vastaajat vastaavat samaan kysymykseen tietämättä toisen alueen vastaajista. Tuskin kysyjäkään enää muistaa, minne alueille on kysymyksensä laittanut.

Tämäkin asia olisi hoitunut paremmin, vaikkapa niin, että kysyjä olisi kertonut haluvansa vastauksen esim. Canon-alueelle tähän viestiketjuun
http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?p=47381

tai sitten alueelle Minolta, Olympus kysyy tähän viestiketjuun
http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?p=47612
(jatkossa poistan näkemäni tupla/tripla jne. postaukset automaattisesti)...
veppe

Viesti Kirjoittaja veppe »

Nöyrin anteeksipyyntöni ymmärtämättömyydestäni ja ilmiselvästä etikettirikkomuksesta!!!

Kuitenkin, koska välttämättä kaikki eivät käy läpi eri ryhmien kysymyksiä, niin mielestäni ei ollut kuitenkaan huono idea laittaa samaa kysymystä eri ryhmiin. Sen verran kokematon olen näiden ryhmien käytössä, että ei tullut mieleen laittaa vastauspyyntöä ainoastaan esim. Canonin ryhmään.

Koitan vastaisuudessa muuttaa tapani...
JuhaM

Viesti Kirjoittaja JuhaM »

Ei nyt juuri noista malleista ole kokemusta. Mutta itselläni on ixus 400 ja kaverilla on minoltan g400 ja näissä malleissa ainakin canon vie selkeän voiton oikestaan joka suhteessa.
Vastaa Viestiin