Tervehdys arvon kamera vaki!
(a:n ja o: pisteet puuttuu koittakaa kestaa)
Olen matkoilla aasiassa ja pohdiskelen kuumeisesti kumpi kameroista olisi parempi hankinta, ja koska en ole ammattikuvaaja , vaan pikemminkin mielivaltainen napsija niin olen kallistumassa sonyyn mutta luettuani (liikaa) erimielipiteita suuntaan jos toiseen, en ole enaa niin varma....
Ja en ole koskaan omistanut digikameraa....
kuinka paljon kohinalla on painoarvoa ja kuinka helppo/vaikea se on softalla korjata?
kiitos etukateen,
mainio sivusto!
Zeus
sony dsc f 828 vs. canon 300d, paattamisen vaikeus
-
-
- Viesti:
-
Jottei päätös nyt noin helppo olisi niin kerron, että itse vaihdoin Nikonin 5700 mallin juuri EOS 300D kitti malliin. Syy oli juuri kuvan laatu muilla kuin alhaisimmalla herkkyydellä.
Kitti linssikin hoitaa värivirheen (CA) paremmin kuin tämä Zeissin zoomi. Tämä on aika vahvasti sanottu kun itselläkin on Contaxin jäljiltä 25, 85 ja 135. Tämä 25/2,8 optikkakin ilmentää pientä värivirhettä punaisen ja cyanin suhteen. Telet tuntuu olevan ihan ok.
Testasin näitä optiikoita EOS 300D:llä. Kuvan virheet tulee nykyisin paljon helpommin näkyviin kun näitä editoidaan tietokoneella. Mutta jos kuvaat vain kymppikuvia niin asialla ei ole kai mitään merkitystä.
Saat tämä 300D halvemmalla ja pääasia kuvanlaatu ja kameran käsiteltävyys on hyvä.
Kitti linssikin hoitaa värivirheen (CA) paremmin kuin tämä Zeissin zoomi. Tämä on aika vahvasti sanottu kun itselläkin on Contaxin jäljiltä 25, 85 ja 135. Tämä 25/2,8 optikkakin ilmentää pientä värivirhettä punaisen ja cyanin suhteen. Telet tuntuu olevan ihan ok.
Testasin näitä optiikoita EOS 300D:llä. Kuvan virheet tulee nykyisin paljon helpommin näkyviin kun näitä editoidaan tietokoneella. Mutta jos kuvaat vain kymppikuvia niin asialla ei ole kai mitään merkitystä.
Saat tämä 300D halvemmalla ja pääasia kuvanlaatu ja kameran käsiteltävyys on hyvä.