Norja ei ole minunkaan vahvuuksiani, vaan ei kai tuo ero noin suuri saisi olla, että paljain silmin...
Canonilta näytti olevan kittilinssi ja mikäs tuo Nikonissa kiinni oleva elämää suurempi ja silmissäni huonompi on?
Ekaa digijärkkäriä metsästämässä??!!
-
Jospa siinä on vaan vastavalosuoja kiinni.htc kirjoitti:Norja ei ole minunkaan vahvuuksiani, vaan ei kai tuo ero noin suuri saisi olla, että paljain silmin...
Canonilta näytti olevan kittilinssi ja mikäs tuo Nikonissa kiinni oleva elämää suurempi ja silmissäni huonompi on?
http://www.digitalreview.ca/cams/NikonD70_page5.shtml
Tuolla ensin kamerat vertailussa ja sitten nuo "kittilinssit".
Eipä nyt tähän hätään löydy urleja, mutta kovasti ovat sitä mieltä, että 400-800 on kohina suht samoissa ja siitä ylöspäin D70 olisi parempi. 300D kuvat näyttää puhtaammilta osittain siitä syystä, että olisi tehokkaampi AA-filtteri (anti-aliasing), mutta samalla se hieman syö pieniä yksityiskohtia. Sama kuin ajaisi kuvat Neat Imagen läpi. Pienet kohinat katoaa kun kuva tulostetaan eli kelpaisi mulle.
Sepe
--
-
Okei, on vastavalosuoja, eikä tarkoitukseni ollut mollata. Olin vain oikeasti hämmästynyt, että joku oli vääntänyt silmin näkyvän eron noille kahdelle. Olin siinä uskossa ettei noista eroa löydy ja jos, niin puolta vuotta uudemman hyväksi...
Vaan en ymmärrä norjaa, joten...
PS. Mikä tuo suuri lasi Nikonissa on, kittikö?
EDIT: kittihän se, oli niin pron näköinen tuon säälittävän (näköisen ;-) Canonin rinnalla...
Vaan en ymmärrä norjaa, joten...
PS. Mikä tuo suuri lasi Nikonissa on, kittikö?
EDIT: kittihän se, oli niin pron näköinen tuon säälittävän (näköisen ;-) Canonin rinnalla...
- htc -
-
- Viesti:
Ajatuksesi kameroista ovat ihan hyviä, muitakin on tarjolla.
Nopeus tuskin tulee kysymyksessä oikeasti vastaan, ennemminkin mitä objektiivejä hankit lisäksi. Tarkista kameran saatavuus ja haluamasi objektiivit, sitten vaan kauppaan tekemään ratkaisun.
Käsituntuma on tärkein, ominaisuudet oikeilta paikoilta jne. Olen itse pitänyt Canoneista juuri ergonomian vuoksi, Nikonia en osaa arvostella kun vanhastaan on tottunut toiseen.
Canonin malleissa tarkasteltavia 300D:n lisäksi kannattaa katsoa 10D ja D60, niitä saattaa kaikkia löytyä myös käytettynä.
Nopeus tuskin tulee kysymyksessä oikeasti vastaan, ennemminkin mitä objektiivejä hankit lisäksi. Tarkista kameran saatavuus ja haluamasi objektiivit, sitten vaan kauppaan tekemään ratkaisun.
Käsituntuma on tärkein, ominaisuudet oikeilta paikoilta jne. Olen itse pitänyt Canoneista juuri ergonomian vuoksi, Nikonia en osaa arvostella kun vanhastaan on tottunut toiseen.
Canonin malleissa tarkasteltavia 300D:n lisäksi kannattaa katsoa 10D ja D60, niitä saattaa kaikkia löytyä myös käytettynä.