Kuvat kamerasta postiin
-
Kuvat kamerasta postiin
Hävettää ihan kysyä, mutta kun kamerasta puran kuvia PC:lle lähettääkseni niitä eteenpäin, niin pienimmässäkin JPEG image -muotoon tallennetussa muodossa ne ovat tuollaisia 1-2 megan klönttejä. Kun niitä sitten laittaa sähköpostiin, niin jopas on kaverin palvelin tukossa.
Ratkaisu?
Ratkaisu?
Käsittele kuvat erikseen jollain softalla ja pienennä niitä samalla.
Kannattaa tutustua esim Jalbum nimiseen albumisoftaan, tuolla tekee vaikka koko albumin ja sen jälkeen pakkaa sen zip:llä ja lähettää eteenpäin.
myös arles image web page creator on tutustumisen arvoinen softa.
google kertoo enemmän noista.
Kannattaa tutustua esim Jalbum nimiseen albumisoftaan, tuolla tekee vaikka koko albumin ja sen jälkeen pakkaa sen zip:llä ja lähettää eteenpäin.
myös arles image web page creator on tutustumisen arvoinen softa.
google kertoo enemmän noista.
-
Nettikäytössä riittää vaikka mikä
Esin valokuva.netin sivuilla esiteltävät kuvat ovat max-kooltaan 75 kb. Nettikäyttöön kuvia saa siis pienentää ja huonontaa tosi rajusti.
Mutta olitko siis aikeissa näyttää kuvia vai siirtää niitä. Siirtoon ei tietenkään saa pilata. Jos ei piuhat kestä, niin anna postin kantaa.
Mutta olitko siis aikeissa näyttää kuvia vai siirtää niitä. Siirtoon ei tietenkään saa pilata. Jos ei piuhat kestä, niin anna postin kantaa.
-
-
- Viesti:
Yksi vaihtoehto on siirtää kuvat nettiin katsottavaksi ja lähettää sähköpostilla vain linkki. Kuvista voisi tehdä albumin JAlbum:lla ja siirtää koko albumillisen kerralla katsottavaksi. Tuo tietysti edellyttää nettisivutilaa, mutta useimmathan saavat sellaista nettiliittymänsä kylkiäisenä. Jos sieltä ei sitä saanut, voi tietysti kokeilla ilmaispalvelimia.
-
Huomasit varmaan, että XP:n kuvatehtävissä voi pienentää ja lähettää sähköpostin liitetiedostona myös useamman kuvan kerrallaan. Omista kuvatiedostoista voi valita haluamansa kuvat ja sitten valita vasemmalta”tiedosto- ja kansiotehtävistä” ”lähetä tämä tiedosto sähköpostina”. Ehkä tuttua jo, mutta kirjoitin kumminkin. Oletuksena on kuitenkin, että Outlook (Express) on oletussähköpostina.
Olen itse käyttänyt tätä XP.n toimintoa silloin, kun tiedän, että kuvien vastaanottaja ei aio tulostaa kuviaan, koska XP:ssä pakataan kuvia aika reippaasti. Mikäli haluan lähettää löysemmin pakattuja kuvia, pienennän kuvat normaalisti kuvankäsittelyohjelmassa.
Olen itse käyttänyt tätä XP.n toimintoa silloin, kun tiedän, että kuvien vastaanottaja ei aio tulostaa kuviaan, koska XP:ssä pakataan kuvia aika reippaasti. Mikäli haluan lähettää löysemmin pakattuja kuvia, pienennän kuvat normaalisti kuvankäsittelyohjelmassa.
-
Vielä XP:n kuvatehtävistä
Noita XP.n kuvatehtäviä on joskus moitittu tällä foorumilla, mutta itse olen mieltynyt muutamiin toimintoihin. Varmaan parempiakin ohjelmia näihin on olemassa, mutta, kun jotakin alkaa käyttää, se tuntuu sopivalta. Aiemmin käytin kuvien siirtoon kamerasta koneelle Olympuksen omaa siirto-ohjelmaa, mutta siirryin sittemmin käyttämään XP.n siirtotoimintaa, enkä sitten Canonin ostettuani ole tullut edes kokeilleeksi Canonin lomaa siirtosoftaa. XP:ssä miellyin nimenomaan mahdollisuuteen nimetä koneelle siirrettävä kuvajoukko itse heti siirtovaiheessa, sen sjiaan, että olisin saanut sekalaisen numeroryhmän. Olen nimennyt kuvajoukon periaatteella vuosiluku, kuukausi, päivä sekä sitten haluamani lisänimi kuvajoukolle. Näin kuvat ovat pysyneet ojennuksessa, vaikka niitä myöhemmin siirtelisi kansiosta toiseen. Varmaan tällainen kuvien nimeämismahdollisuus on muissakin ohjelmissa, mutta XP:stäkin se sattui löytymään.