Mikä olisi sopiva n. 600€ kamera?

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
Miad

Mikä olisi sopiva n. 600€ kamera?

Viesti Kirjoittaja Miad »

Moi!

Etsin noin 600€ budjetilla järjestelmäkameraa. Edellinen oli Canon M10 ja videokuvaus oli sillä aika mahdotonta, kun tarkennus oli aivan missä sattuu. Vika voi myös olla kuvaajassa, mutta paremman automaattitarkennuksen tarvitsisin. Kuvia otan 70% ajasta, mutta videoita loput. Haluaisin siis kameran jolla saa hyvin videokuvattua myös.

Kuvaan enimmäkseen vuoristomaisemissa ulkomaanmatkoilla, mutta myös laskettelua ja muutakin urheilua. Suunnitelmissa ostaa tele-objektiivi vielä lisäksi kameraan.

Olen yrittänyt nyt itse vertailla Canon M50 kameraa muihin. En kyseistä kuitenkaan haluaisi ostaa, kun akunkesto on heikko. Kaapista löytyy kyllä pari vaihtoakkua tuon M10 jäljiltä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Normanton

Re: Mikä olisi sopiva n. 600€ kamera?

Viesti Kirjoittaja Normanton »

Itse ostin noin kuukausi sitten juurikin Canon M50 kameran ja voin kyllä suositella. Aikaisemmin olen kuvannut vain kuvia, mutta nyt tarkoitus alkaa kuvaamaan myös videota, josta syystä kameran päivitys oli ajankohtainen. Aiempi kamera itselläni on 7D joka toki vieläkin käytössä vaikkakaan en ole ottanut sillä yhtään kuvaa M50 hankkimisen jälkeen.

Omat kriteerit olivat:
- Pitää tukea EF(-S) linssejä joita itseltäni löytyy valmiiksi useampia
- Tukee EOS sarjan lisävarusteita, joita itseltäni löytyy (salamia, yms)
- Pieni ja kevyt (harrastan vaellusta ja retkeilyä)
- Hyvä kuvanlaatu
- Hyvät video ominaisuudet aloittelijalle
- Kääntyvä näyttö
- Edullinen

Tuohon noin 600€ hintaan sai sekä kameran, kittilinssin ja canonin adapterin EF(-S) laseille. Taisi maksaa yhteensä 619€ Superkuva.fi

Itse olen ollut erittäin tyytyväinen tarkennukseen, etenkin videokuvauksessa se trackkää todella hyvin. Peilittömien hienoudet tuntuvat DSLR miehelle vielä lähes maagisilta (kasvojen ja silmän tunnistus yms). Isoin miinus on ehkä tuo akun kesto. Toisen ja varmaankin kolmannen akun kyllä joutuu hommaamaan ennen ensimmäistä pitempää reissua. Niin ja tuolla kittilinssillä ei kyllä pitkälle pötkitä, ei kelpaa edes verkonpainoksi kun on niin kevyt, mutta kamera oli halvempi kittilinssillä kuin ilman :D
rolsen

Re: Mikä olisi sopiva n. 600€ kamera?

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Rajalassa on M50 kohtuullisen hyvässä tarjouksessa kahdella putkella 599e:
https://www.rajalacamera.fi/canon-eos-m ... -stm-black" onclick="window.open(this.href);return false;

Thomas Heatonin kokemuksia kamerasta vloggauksessa:
https://www.youtube.com/watch?v=tqWc9xvyKCY" onclick="window.open(this.href);return false;
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
Vastaa Viestiin