ZoomBrowser ei löydä kuvia

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
^Nanook^
Viesti:

ZoomBrowser ei löydä kuvia

Viesti Kirjoittaja ^Nanook^ »

Jostain kummansyystä Canonin softa ei tykkää 256 MB korteista. Verbatimin 256 kortista se ei koskaan löydä yhtään kuvaa. Kortti on siis kiinni kamerassa. Downloader Pro:n kanssa ei ole mitään ongelmia, mut en ole ajatellut ostaa tätä softaa :-|

Sandisk ultra II kortin kanssa kävi niin, että ensimmäinen tyhjennuskerta onnistui ilman mitään ongelmia. Toisella kertaa ZoomBrowser ilmoitti ettei kortilla ole kuvia. Downloader Prolla piti tyhjentää kortti.

Mulla on vielä pari 128 megan korttia eikä niiden kanssa ole koskaan ollut mitään ongelmia. Kaikki kortit olen formatoinut ennen käyttöön ottoa jne

Onko kellään muulla tullut vastaavia ongelmia? Vissiin sitten pakko ostaa kortinlukija :-/
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
JuhaH

Re: ZoomBrowser ei löydä kuvia

Viesti Kirjoittaja JuhaH »

Tuo zoombrowser on kyllä sellainen maailmanlopun softa, että se kannattaa poistaa kovalevyltä ensitilassa. Itse tappelin muutamia kuukausia sen kanssa S40:n hankittuani, jonka jälkeen ohjelma sai poistua koneeltani lopullisesti. Downloader Pro on ihan hyväksi havaittu, mutta USB2.0 kortinlukija on ehdottomasti parhaaksi todettu (etenkin 300D:n RAW-kuvien kanssa).
martti65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja martti65 »

Vekkuli homma, olen onnistunut juuri päinvastoin. Osa kuvista käytettäessä muuta, kun Canonin omaa Zoom Broseria ei löytynyt 512 Mb Kingstonin CF:ltä. Eli kun yritin normaali lukijalla etsiä kuvia, osaa kuvista ei näkynyt missään, totesin vain itsekseni että vanhassa vara parempi.

Hidas tuo on kun mikäkin, mutta minulla se on toiminut kun junanvessa. Käytän sitä erityisesti mukavan ominaisuuden, kuvat kuvanottopäivänmukaan hakemistoihin systeemillä, enkä parempaakaan ole keksinyt.
nenonen

Viesti Kirjoittaja nenonen »

Kyllä minulla on tuo ohjelma toiminut moitteetta. Kummasti on kuvia löytynyt aina.. :) En ole muuta kokeillutkaa, kun tuo on kerran toiminut kuin ajatus.
Lauriham

Viesti Kirjoittaja Lauriham »

sama täällä, en ole kajonnutkaan muihin ohjelmiin kun toi pelittää ihan hyvin
^Nanook^
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ^Nanook^ »

No onpa kummallista. Muutaman kerran pottuili eikä suostunut millekään ja nyt se löytää kuvat ihan mukisematta tuolta Ultra II kortilta. Kokeilin nyt sitten kameraan vielä 1 Gt:n micro driveä ja siltäkin lukee ihan hyvin... ainakin vielä. Toivottavasti jatkaakin toimimistaan :)
martti65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja martti65 »

Pottuilun syynä voi joskus olla, myös ettei CF tai Microdrive ole alustettu kamerassa vaan muualla, sellaisessa tilanteessa yhdistelmä ei aina ole luotettava.

Kun otan uuden median käyttöön alustan sen aina kamerassa, en koneessa. Ainoa kerta kun olen alustukset tehnyt muussa koneessa, media ei ole toiminut luotettavasti.
Vastaa Viestiin