350 ja RAW

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
Vastaa Viestiin
qstone

350 ja RAW

Viesti Kirjoittaja qstone »

Ilmeisesti aika heikkoa on alkuun tuki RAW konverttereilla 350lle, mutta eiköhän ne ajan kanssa tuki tule Adobe Camera RAWille ja Capture Onelle.

Varteenotettava ratkaisu alkuun on:
http://www.pixmantec.com/products/rawsh ... tials.html

Hieman lisää luettavaa:
http://www.outbackphoto.com/artofraw/raw_18/essay.html

RawShooter on todella paljon Capture Onen tapainen softa. Taitaa olla itseasiassa CaptureOnen yksi tekijöistä, joka on hypännyt oman puulakin / ohjelman vetoon? Toimii todella hyvin!!

Tämä ilmainen uusin versio ei tue vielä suoraan 350:sta, mutta kun tekee seuraavan tempun niin jo aukeaa nekin .CR2 filet.

Jollain HEX editorilla muokkaa RawShooter.exe fileä. Etsii kohdan "Canon EOS Rebel XT", ja muuttaa sen lukemaan "Canon EOS Digital Rebel XT", niin näyttäisi pelittävän.

Aina tämä konvertteri kameran mukana tulevat softat voittaa ..

_A
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
murmur

Re: 350 ja RAW

Viesti Kirjoittaja murmur »

qstone kirjoitti:

_A
Ylläri: 350D:n mukana tulee Canonin DPP 1.6
qstone

Kyllähän tämä oli tiedossa, ja kyllä esim C1:n rinnalla DPP aika kehno RAW väännin ..

A
qstone

Ja samapa tuo minulle on millä kukin RAWwinsa vääntää, näistähän voi aina tapella.

Mutta tuossa nyt kuitenkin yksi vielä ainakin ilmainen vaihtoehto on, joten testailkoon ketä kiinnostaa.

_A
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Mielenkiintoista sinänsä, osa ammattilaisistakin kuvaa pelkästään JPG:llä ja tuntuu että lähes kaikki RAW:lla kuvaavat vaativat C 1:n.

Tässä välissä on näköjään SUURI aukko.

Tähän väliin tuntuis sopivan DPP, mutta kun ei....

Minä käytän DPP:tä.
qstone

Eihän siinä DPPssäkään mitään vikaa ole, kaikkihan on paljolti tottumuksista jne. kiinni. C1 Pro versio maksaa jo jonkin verran, ja kaikilla ei ole varaa laittaa sitä rahaa kiinni siihen. Mutta kun tässä vertailin C1:n ja tämän RAW Shooterin välillä niin ollaan aika samassa sarjassa.

Molemmista löytyy about samat hanikat, batch ajot, ja nopeuttakin riittää. Kaikkihan selviää kun uskaltaa vaan kokeilla. Tärkeintä kai RAWien kanssa on, että saa itselleen tehtyä toimivan workflown, että käsittely käy vaivattomasti.

C1 on minun käyttöön paras, mutta siihen asti kun 350:n filet ei aukene sillä niin RAW shooter on selkeästi minulle sopivin ja selkein ..

A
g2 raw

Re: 350 ja RAW

Viesti Kirjoittaja g2 raw »

Tämä ilmainen uusin versio ei tue vielä suoraan 350:sta, mutta kun tekee seuraavan tempun niin jo aukeaa nekin .CR2 filet.

Jollain HEX editorilla muokkaa RawShooter.exe fileä. Etsii kohdan "Canon EOS Rebel XT", ja muuttaa sen lukemaan "Canon EOS Digital Rebel XT", niin näyttäisi pelittävän.

Terve!

Hyvin tuntuu 350 fileet aukeavan.
qstone

Sain oman 350D:n tänään, ja huomasin, että pitääkin kirjoittaa toi teksti muotoon "Canon EOS 350D DIGITAL", sitten aukeni Eurooppaversion kuvat tolla RawShooterilla.

Kopasin myös DPPtä, mutta kyllä täytyy sanoa, että aika tärkeät hanikat siitä uupuu. RawShooterissa on C1 tapaan oma sharpen(oikeastaan kaksi eri vipua), sekä noise reduction (color noiselle myös oma).

Testaamallahan tuo ero selviää, eiköhän ne molemmat väännä ihan ok noi RAWit.

Itse vaan odottelen C1:n 3.7 päivitystä, jonka pitäisi tukea kyllä sitten 350sta. Mutta siihen asti RawShooter on minulle ehdoton valinta.
qstone

1.1.1 versio nyt donattavissa RawShooterista, ei tarttee enää Hex editorilla kikkailla. Tukee 350sta suoraan

http://www.pixmantec.com/products/rawsh ... tials.html

Suosittelen, ainakin kun vielä on ilmainen.

A
JuhaM

Viesti Kirjoittaja JuhaM »

Vaikuttaa pätevältä ohjelmalta. Kannattaa kokeilla. :)
Vastaa Viestiin