Canon 550d vai 7d?

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
Vastaa Viestiin
anzah

Canon 550d vai 7d?

Viesti Kirjoittaja anzah »

Olen kuvaillut muutaman vuoden 400d kameralla ja nyt olisi rungon päivittäminen mielessä. Objektiiveja on kertynyt laukkuun muutama ja kun olen muutenkin ollut tyytyväinen Canoniin niin samassa merkissä haluaisin pysyäkkin...

Nyt on seuraavana runkona pyörinyt mielessä 550d. Videokuvaus ei ole minulle se tärkein juttu, hyvä lisä toki. Toisaalta vaihtoehtona on on välähdellyt myös 7d, hintaakin on toki huomattavasti enemmän. Eniten mietityttää, että tuleeko kalustoon oikeasti "kunnon" parannusta jos valitsen tuon 550d?

Suurin ero noiden kahden osalla taitaa olla nopeudessa? Kohinatasot taitavat olla aika lähellä toisiaan? Miksi ostaisin kalliimman 7d-kameran?

Kumpaa kameraa suosittelisitte kuvausharrastuksensa alussa olevalle kuvaajalle? Sen verran olen kuitenkin parissa vuodessa touhusta innostunut, että kamera kulkee monessa paikassa matkassa ja vaatimustaso kuville on selkeästi kasvanut.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
aspiriini

Viesti Kirjoittaja aspiriini »

7D runko painaa joku 300-400g enemmän ja kestää mm. vettä, lunta ja todennäköisesti myös iskut paremmin kuin 550D muovirunko. Isommasta rungosta saa myös useammat paremman otteen.
Näppäimet on myös aseteltu järkevämmin ja takarulla nopeuttaa käyttöä melkoisesti.

Sarjakuvaus on NOPEA ja etsin on parempi.
Vitor

Viesti Kirjoittaja Vitor »

60D on just ovella ja on noiden kahden mallin välimuoto. Hintaa lienee noin 200-300 euroa vähemmän kuin 7D:llä. Speksien julkaisun pitäisi vihdoin ja viimein olla ensi viikolla. Itse ainakin odotan ne tiedot ennen 7D-kauppaan lähtemistä. 550D:hen en taida 450D:stä vaihtaa.
Vitorphoto
"Fear not at all, my focus shall not fail" - All That Remains
Airwalk

Re: Canon 550d vai 7d?

Viesti Kirjoittaja Airwalk »

anzah kirjoitti:
Suurin ero noiden kahden osalla taitaa olla nopeudessa? Kohinatasot taitavat olla aika lähellä toisiaan? Miksi ostaisin kalliimman 7d-kameran?
Nopeat tyypit molemmilla ottaneena sanoisin että seiskan tarkennus on selvästi parempi ja ainakin itselle se ominaisuus mikä puoltaisi seiskaa...
jaans

Viesti Kirjoittaja jaans »

Eikös noissa tämänkin foorumin 7d-keskusteluissa ole tullut ilmi melkoisesti ongelmia juuri 7d:n tarkennuksen kanssa. Itselläni ei ole ollut mitään ongelmia 550d:n tarkennuksen kanssa.

Kannattaa myös käydä kokeilemassa 7d:tä käteen, jos on aiemmin käyttänyt 100-sarjalaista. Moni on kanssani eri mieltä, mutta itse pidän huomattavasti enemmän kevyestä ja näppärän kokoisesta 550d:stä kun noista kalliimmista tiiliskivistä.
anzah

60 d mallia en kyllä jää odottelemaan, päätöksen ajattelin tehdä tässä tämän viikonlopun aikana.

Vähän hankalaksi menee... Budjetin puolelta tekisi mieli kallistua tuohon 550d, mutta sitten taas... Nyt jos ostais vielä vähän paremman rungon niin sillä voisi jaksaa leikkiä hieman pidempään! Ja jos hankkisin tuon 7d niin sitten voisi ihan oikeasti puhua kunnon rungon päivityksestä.

Tuo 7d nopeus ja hieman isompi koko kyllä ehdottomasti houkuttelee! Itse kuvailen pääsääntöisesti koiria ja lapsia, siis tilanteita joissa tuosta nopeudesta ja paremmista säätömahdollisuuksista olisi hyötyä.

Lisäksi tuota 550d ei tunnu oikein löytyvän mistään tällä hetkellä, toimitusaikojakaan ei oikein osattu sanoa. 7d taas löytysi nopeammin, mikä tässä "kamerakuumeessa" on kylläkin todella suuri etu! :)

Kävin paikallisessa kameraliikkeessä tänään (3 kerran tällä viikolla) ja haastattelin myyjää muutaman hetken. Hän suositteli myös tuota 7d mallia... Harmi vaan ettei liikkeessä ollut juuri kyseistä mallia käpisteltäväksi!

Samalla kun kävin rungosta juttelemassa kyselin hieman uuden objektiivin perään. Itselläni on tällä hetkellä canonin 50mm f1.8 ja 18-200 f3.5 - 5.6, joitten olettaisin toimivan ihan riittävän hyvin 7d kamerankin kanssa? Hakusessa olisi "halpis" objektiivi jolla saisi vähän parempaa valovoimaa alueelle 18 - 30, joko kiinteä tai sitten zoomi. Liikkeessä myyjä suositteli sigman 18-55 f2.8 uuden rungon kaveriksi. Mitä olette mieltä tästä ehdotuksesta? Itsellä oli hieman mietinnässä vaihtoehtoisesti sigman 30 mm f1.4 hsm, olisihan tässä enemmän valovoimaa, mutta toisaalta zoomi olisi monikäyttöisempi.

Pitää varmaan taas lotota, jotta voi sitten hankkia mitä mieli tekee! :p
anzah

jaans kirjoitti:Eikös noissa tämänkin foorumin 7d-keskusteluissa ole tullut ilmi melkoisesti ongelmia juuri 7d:n tarkennuksen kanssa. Itselläni ei ole ollut mitään ongelmia 550d:n tarkennuksen kanssa.

Kannattaa myös käydä kokeilemassa 7d:tä käteen, jos on aiemmin käyttänyt 100-sarjalaista. Moni on kanssani eri mieltä, mutta itse pidän huomattavasti enemmän kevyestä ja näppärän kokoisesta 550d:stä kun noista kalliimmista tiiliskivistä.
Samaa keskustelua olen itsekkin kahlannut läpi... Hieman ihmetyttää nuo ongelmat ja toisaalta hämmentää vähän foorumia kahlannutta! Äkkiä saa vaikutelman, että vika olisi ihan järjettömän iso ja yleinen, mutta eikös näistä pelkistä keskustelufoorumeista johtopäätösten tekeminen ole vähän niin ja näin?

Kamera saa kyllä itselläni olla hieman isompi kuin nykyinen, kädet on kuitenkin sen verran kookkaat että isompirunkoinen tuntuu istuvan käteen paremmin.
Sakke_K

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

anzah kirjoitti: Liikkeessä myyjä suositteli sigman 18-55 f2.8 uuden rungon kaveriksi. Mitä olette mieltä tästä ehdotuksesta?
Outo ehdotus siinä mielessä, ettei tuollaista Sigmaa ole :) 2.8 valovoimainen croppirunkoon tarkoitettu yleiszoomi on kyllä hyvä valinta.
--------
Aves!
odzmo

Viesti Kirjoittaja odzmo »

Sakke_K kirjoitti:Outo ehdotus siinä mielessä, ettei tuollaista Sigmaa ole :) 2.8 valovoimainen croppirunkoon tarkoitettu yleiszoomi on kyllä hyvä valinta.
Kyseessä on todennäköisesti 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM

http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12669793
anzah

odzmo kirjoitti:
Sakke_K kirjoitti:Outo ehdotus siinä mielessä, ettei tuollaista Sigmaa ole :) 2.8 valovoimainen croppirunkoon tarkoitettu yleiszoomi on kyllä hyvä valinta.
Kyseessä on todennäköisesti 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM

http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12669793
Pahoittelut, meni putket sekaisin. Tosta oli tosiaan puhe, kiitokset vielä linkistäkin!
R300R

Viesti Kirjoittaja R300R »

anzah kirjoitti:
jaans kirjoitti:Eikös noissa tämänkin foorumin 7d-keskusteluissa ole tullut ilmi melkoisesti ongelmia juuri 7d:n tarkennuksen kanssa. Itselläni ei ole ollut mitään ongelmia 550d:n tarkennuksen kanssa.
Samaa keskustelua olen itsekkin kahlannut läpi... Hieman ihmetyttää nuo ongelmat ja toisaalta hämmentää vähän foorumia kahlannutta! Äkkiä saa vaikutelman, että vika olisi ihan järjettömän iso ja yleinen, mutta eikös näistä pelkistä keskustelufoorumeista johtopäätösten tekeminen ole vähän niin ja näin?
Käsittääkseni parilla 7D omistajalla (tältä foorumilta) on ollut ongelmia tarkennuksen kanssa ja molemmilla vielä erilainen ongelma. Arvattavasti tällä foorumilla on vähintään satakertainen määrä 7D omistajia, jotka ovat tyytyväisiä kameraansa, minä mukaan lukien;)
jagge

Viesti Kirjoittaja jagge »

R300R kirjoitti:
anzah kirjoitti:
Käsittääkseni parilla 7D omistajalla (tältä foorumilta) on ollut ongelmia tarkennuksen kanssa ja molemmilla vielä erilainen ongelma. Arvattavasti tällä foorumilla on vähintään satakertainen määrä 7D omistajia, jotka ovat tyytyväisiä kameraansa, minä mukaan lukien;)
+1 tälle ½v ja n.6000 räpsyä 7D:llä ottaneena ei ainakaan vielä minkäänlaisia ongelmia...
Canon 7D + 5D markII
EF 24-105/4 L IS USM , EF 50/1.4 USM , EF 70-200/2.8 L IS USM II , EF 100/2.8 L IS USM MACRO
Vastaa Viestiin