300D vs. 1000D

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
Blanid

300D vs. 1000D

Viesti Kirjoittaja Blanid »

Minulla on nyt muutaman vuoden ajan ollut käytössä 300D, jolla olen lähinnä kuvannut hevosia, koiria, perhetapahtumia ja sen sellaista. Nyt kuitenkin vanhempani ovat ajatelleet hankkivansa minulle ylioppilaslahjaksi EOS 1000D:n todennäköisesti vähän tuon 300D:n perimisen toivossa, mutta mietinnässä on kuitenkin, onko se kannattava ostos. Millaisia ovat näiden kahden kameran käytännön erot? Tekniset tiedot totta kai vertailin, mutten ole mestari tulkitsemaan niitä.

Olen nyt vähän myöhään liikenteessä, mutta kiitokset, jos joku ehtii tässä vastailemaan.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Airwalk

Viesti Kirjoittaja Airwalk »

Kiinnostaisi tietää mitä objektiiveja löytyy ja mitkä ovat asiat jotka haluaisit uudessa kamerassa toimivan paremmin?

1000-D sijaan suosittelisin 450-D:tä kun hinta eroakaan ei ole paljon...Niitäkin kun saa vielä uutena, oli hieman huvittava näky kun kävin pyörähtämässä ideaparkin oliko se nyt veikon kone niin siellä oli kamerahyllyllä rivissä 1000-D 450-D 500-D 550-D, kertoo jotain entry levelin päivitys tahdista :D
Blanid

Viesti Kirjoittaja Blanid »

Hintaeroa on kuitenkin 200 euroa ainakin Verkkokauppa.comissa, ja se lienee valitettavasti tässä tapauksessa liikaa. Ja koska en ole tuon arvoa saamassa rahana, vaan se on joko tämä tai jokin muu lahja, säästökään ei tule kyseeseen..

Minulla on siis tuo kitti ja sitten EF 70-200mm F4L, eli ei huimaa valikoima päätä. 300D tuntuu vähän hitaalta ja muoviselta, joskaan ainakaan muovisuuteen ei taida tämä malli tuoda ratkaisua? Minua myös häiritsee runsas kohina suurilla ISO-herkkyyksillä. Vaikea sanoa vikoja, kun en tosiaan "tiedä paremmasta" enkä ole tarvinnut kameraa missään järin vaativissa olosuhteissa. Periaatteessa kamera siis riittää minulle ominaisuuksiltaan ihan loistavasti, mutta epäilen, josko se enää kovin montaa vuotta kestääkään.
tonskulus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

No 1000D:llä et ainakaan muovisuudesta pääse eroon, 450D hitusen tukevamman oloinen.

300D:n kuvakohinasta en tiedä mutta 1000D pitäisi ainakin tässä suhteessa olla testien mukaan aika hyvä eli ISO1600 vielä suht käyttökelpoinen (kuten myös 450D:llä, uudemmista en tiedä).
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
olli R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olli R »

Minulla oli pitkään 300D ja 1000D on käynyt käsissäni. Erot eivät kovin suuret ole.

Kohinataso on parantunut, voit nostaa ISO-herkkyyksiä stepin tai kahden verran ylemmäksi. 1000D on pari senttiä kapeampi. Sarjakuvaa voi ottaa nyt lähes loputtomiin, mutta suunnilleen samalla 3 kuvaa/s vauhdilla. Compact Flash on vaihtunut SD:ksi. Isompi takanäyttö. Valikot ovat uudistuneet järkevimmiksi.

Sinänsä, jos et ole sen kummempaa kaivannut, niin ihan hyvä päivitys tuo on 7 vuotta vanhalle mallille. Jos haluaa enemmän, niin 550D tai vaikka käytetty 40D olisi sitten kunnollinen ero, 450 ei oikeastaan tuo kuin pistemittauksen ja pari megapikseliä lisää.

Rajalassa näyttäisi muuten oleva Verkkokauppaa halvempi 1000D kit -tarjous. Ja siellä olisi 450D + vakaajallinen kittilinssi 499,-. Saisiko muista YO-lahjoista tuon satasen lisää, tuo objektiivi voisi olla sen arvoinen. Jos 300D on menossa vanhemmille, niin heille joutuu antamaan myös kitti-linssin sen mukana.
Catnip

Viesti Kirjoittaja Catnip »

Ompa kallis 450D kit verkkokauppa.comissa!
Netanttilassa saa samaan hintaan mukaan vielä 75-300mm putken. Tuo 450D + 18-55mm IS on netanttilassa ja rajalalla ollut äskettäin 499e, mutta jostain syystä nyt ei ollenkaan tuota ole tarjolla eli ei paljon taida auttaa..
1000D kitti netanttilasta löytyy 399e hintaan.
Vastaa Viestiin