Zoomiputkea EOSiin
-
Zoomiputkea EOSiin
Terve vaan kaikille. Olen nyt jonkin aikaa kuvaillut tuolla EOS 400 kameralla kittiputken kanssa ja olen huomannut että tarvitsen isompaa zoomiputkea. Olen yrittänyt kaivaa tietoa asiasta, mutta yhtään selkeää suosikkia ei ole löytynyt. Ajattelin sitten täältä kysäistä viisaammilta.
Eli tulee jonkin verran luontoa kuvattua ja muutenkin kaipaisin zoomivaraa enemmän. Ymmärsin näin että mitä valovoimaisempi niin sitä parempi, mutta budjetti asettaa yllättäen rajoitteita. Kannattaako mielummin valita valovoimaisempi 200 mm putki vai vähän heikomman valovoiman omaavan 300 mm putken. Ja mitä ehdotatte vaihtoehdoiksi. Canon, Sigma ... what.
Olin ajatellut käyttää uuteen putkeen max 400-500 euroa ja hankinnalla on pieni kiire, koska olen muuttamassa ulkomaille pian ja haluaisin sinne mukaan uuden putken.
Ottaisin mielelläni ehdotuksia vastaan malleista ja myös kauppapaikoista mistä uutta putkea kannattaa lähteä hakemaan.
Kiitos vastauksista!
Eli tulee jonkin verran luontoa kuvattua ja muutenkin kaipaisin zoomivaraa enemmän. Ymmärsin näin että mitä valovoimaisempi niin sitä parempi, mutta budjetti asettaa yllättäen rajoitteita. Kannattaako mielummin valita valovoimaisempi 200 mm putki vai vähän heikomman valovoiman omaavan 300 mm putken. Ja mitä ehdotatte vaihtoehdoiksi. Canon, Sigma ... what.
Olin ajatellut käyttää uuteen putkeen max 400-500 euroa ja hankinnalla on pieni kiire, koska olen muuttamassa ulkomaille pian ja haluaisin sinne mukaan uuden putken.
Ottaisin mielelläni ehdotuksia vastaan malleista ja myös kauppapaikoista mistä uutta putkea kannattaa lähteä hakemaan.
Kiitos vastauksista!
-
-
- Viesti:
-
Re: Zoomiputkea EOSiin
Itselläni on 400d ja 70-200mm F/4L ja päivääkään en ole katunut ostosta. Kannattaa ehdottomasti sijoittaa se sata-kaks enemmän. Ainut huonopuoli on, että jalustapanta ei tule mukana (Vastavalosuoja & suojapussi tulee)
-
- Viesti:
-
-
[quote="esa_perkio"]
Sijoitat vielä pikkuisen kerralla lisää, ja ostat 70-200 F4 L USM IS -putken. Reilun tonnin maksaa. Ja kun tilaat tänään tai huomisen aikana, saat Canonin cash bäkkiä 120e. ;)[/quote]
Painin saman ongelman kanssa ja nyt kahden vaiheilla...
Siis tuohon samaan tonniin saa myös 70-200 F2.8 L USM, eli 2.8 ilman IS vai 4 IS'llä?
Sijoitat vielä pikkuisen kerralla lisää, ja ostat 70-200 F4 L USM IS -putken. Reilun tonnin maksaa. Ja kun tilaat tänään tai huomisen aikana, saat Canonin cash bäkkiä 120e. ;)[/quote]
Painin saman ongelman kanssa ja nyt kahden vaiheilla...
Siis tuohon samaan tonniin saa myös 70-200 F2.8 L USM, eli 2.8 ilman IS vai 4 IS'llä?
-
-
-
Paitsi ettei se asia selviä kaupassa, tai no, se jyystömahdollisuus selviää, mutta se varmaan selvisi jo kitilläkin...tomppa-90 kirjoitti:zoomeissakin on puolesa. sitten siellä ulkomailla kokeilemaan (olettaen että menet paikkaan jossa on hyvät valikoimat.)
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Hollanttiin olen muuttamassa ja en osaa yhtään sanoa paikallisesta hintatasosta. Valokuvaaminen on kyllä pahimmasta päästä harrastuksena johon voi aina "sijoittaa pikkasen enemmän". Pakko on vaan ottaa rahatilanne huomioon ja toi tonni menee kyllä liian pitkäksi meikäläiselle.tomppa-90 kirjoitti:minnekkäs maahan oot muuttamassa, kun monissa muissa maissa putket on edullisempia kun suomessa?
Kävin tänään sanomatalon Pro Rajalalla ja rupesin miettimään sitä että onkohan siellä hinnat vähän pitkät. Tuleeko kenellekkään mitään nettikauppaa mieleen josta vois saada vähän halvemmalla? Cyberphoton sivuilta on tullut jotakin tilattua, mutta onko joitain muita hyviä?
-
On, Nikonin D80:kin sikamaisen pitkänkallis, Sigmalta on myös vastaavia "pitkätarjouksia". Kannattaa tilata Ulkomailta, ja siihen on kokonainen osio täällä varattuna.Jussundur kirjoitti:Hollanttiin olen muuttamassa ja en osaa yhtään sanoa paikallisesta hintatasosta. Valokuvaaminen on kyllä pahimmasta päästä harrastuksena johon voi aina "sijoittaa pikkasen enemmän". Pakko on vaan ottaa rahatilanne huomioon ja toi tonni menee kyllä liian pitkäksi meikäläiselle.tomppa-90 kirjoitti:minnekkäs maahan oot muuttamassa, kun monissa muissa maissa putket on edullisempia kun suomessa?
Kävin tänään sanomatalon Pro Rajalalla ja rupesin miettimään sitä että onkohan siellä hinnat vähän pitkät. Tuleeko kenellekkään mitään nettikauppaa mieleen josta vois saada vähän halvemmalla? Cyberphoton sivuilta on tullut jotakin tilattua, mutta onko joitain muita hyviä?
http://www.digicamera.net/keskus/viewforum.php?f=28
Waldo's Peoplen Waldo:
-
-
Löytyy löytyy, Suomikin on Euroopassa.Jussundur kirjoitti:Jos kukkaro antaa myöden, niin reissaan niin paljon kuin vaan mahdollista. Euroopasta varmasti löytyy paljon kuvattavaa ja sen takia uutta putkea tässä olen etsimässäkin.tomppa-90 kirjoitti:Käytkös mahdollisesti seikkailemassa Hollannin ulkopuolella.
Viimeksi muokannut OskuK, Heinä 08, 2007 21 : 15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Waldo's Peoplen Waldo:
-
-
- Viesti:
Tässä kun yön valoisina tunteina valvon, niin jäin miettimään tuota vakaaja-asiaa. Ostaako 70-300is(joka on jo postissa tulossa) vai 70-200 4L??
Siksi pohdin, kun joskus tulevaisuudessa vaihdan tämän 400deen Canonin runkoon joka sisältää vakaajan. Ilmeisesti silloin putken vakaajalla ei ole suurta merkitystä...? Joten pitkällä tähtäimellä parempi ostos olisi tuo valkoinen L. Pitääpä käydä läpi aiempia väittelyitä aiheesta.
Siksi pohdin, kun joskus tulevaisuudessa vaihdan tämän 400deen Canonin runkoon joka sisältää vakaajan. Ilmeisesti silloin putken vakaajalla ei ole suurta merkitystä...? Joten pitkällä tähtäimellä parempi ostos olisi tuo valkoinen L. Pitääpä käydä läpi aiempia väittelyitä aiheesta.