Akkukahvoista

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
vigorous

Akkukahvoista

Viesti Kirjoittaja vigorous »

Mitenkä on?
Kuinka tärkeä osa akkukahvaa on pystykuvaus laukaisin?
Kannattaako sellaisen takia ostaa canonin oma BG-E3 kahva vai voiko suosiolla suostua vaikka ansmannin kahvaan sen halvemman hinnan takia?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
viltawa

Re: Akkukahvoista

Viesti Kirjoittaja viltawa »

vigorous kirjoitti:Mitenkä on?
Kuinka tärkeä osa akkukahvaa on pystykuvaus laukaisin?
Kannattaako sellaisen takia ostaa canonin oma BG-E3 kahva vai voiko suosiolla suostua vaikka ansmannin kahvaan sen halvemman hinnan takia?
Mielestäni pystykontrollit ovat elintärkeitä, mutta sehän on makuasia. Kerran kun niihin tottuu, niin ilman ei pysty olemaan. Niistä on hyötyä myös kummallisissa asennoissa kuvattaessa, vaikka ei just pystykuvaa olisikaan hakemassa.

Eli osta suosiolla orkkiskahva, niin ei tarvitse viikon päästä olla täällä myymässä vähän käytettyä piraattia;-)
hp_hp
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hp_hp »

Olen täysin samaa mieltä viltawan kanssa.
Firenze

Viesti Kirjoittaja Firenze »

Yhdyn edellisiin! Mietin samaa myös mutta löysin käytettynä hyvän bg-e3 and I love it. Kannattaa hankkia tuo heti eikä ansmannia...
Kun ansmannista loppuu virta mitä teet sillä? Heität laukunpohjalle makaamaan...
911

Viesti Kirjoittaja 911 »

Juuri Canonin hankkineena mietin tuota itsekin, varsinkin kun tuo akkukahva ei yhtään huonontanut kameran käsittelyä, ehkä jopa parantaisikin. Jätin kuitenkin tässä vaiheessa hankkimatta, koska tarkoitus on ensin testata vakioakun kestoa. Kahdesti olen ehtinyt tehdä päivän mittaisen kuvausrupeaman ja kuvia tuli n. 400/pv, eikä vara-akulle tullut kummallakaan kerralla käyttöä, eli hyvin tuntuisi riittävän omakin akku.

Ansmann C-400 (3600 mAh) olisi kestoltaan tietenkin ylivoimainen kahteen vakioakkuun nähden. Akut kestävät perinteisesti n. 1 000 latauskertaa ja jos tuota akkua käytetään jatkuvasti "ylimitoitettuna", niin käyttöikää haaskataan ja pidemmän päälle tämä olisi kallis vaihtoehto.

Canonin omaan kahvaan voi laittaa noita vakioakkuja 2 kpl (yht. 1 440 mAh) ja halvempia, sekä nimellisteholtaan parempiakin vaihtoehtoja varmasti löytyy. Tässä tapauksessa akkujen uusiminen on edullisempaa ja vaikka kuvaisi paljonkin, niin kovin usein sitä akkujen vaihtoa kesken päivän ei taitaisi eteen tulla. Lisäbonuksena AA-paristojen tai -akkujen käyttömahdollisuus, sekä tuo pystykuvauslaukaisin.

Kunhan noita koko viikonlopun kestäviä kuvaussessioita on jokunen takana, niin tiedän paremmin omat tarpeeni, mutta Canonin oma kahva vaikuttaa ainakin vielä tässä vaiheessa omia tarpeitani paremmin vastaavilta.

Toivottavasti tämä nyt herättää jotain kysymyksiä, joiden perusteella löydät omat tarpeesi ja sitä kautta sitten sen itsellesi sopivimman vaihtoehdon.

Ansmannin akkujen todellisesta kestosta en pysty mitään sanomaan, mutta mitä kännyköiden ja AA/AAA -akkujen kanssa olen ollut tekemisissä, niin ns. halpismerkit eivät useinkaan vastaa lupauksiaan. Toki poikkeus vahvistaa aina säännön..
vigorous

Viesti Kirjoittaja vigorous »

Kiitoksia
Kyllä tässä alkaa pikku hiljaa sen canonin oman kahvan puoleen kallistua. Ja lukeehan siinä sentään CANON ;)
käyttöikää haaskataan ja pidemmän päälle tämä olisi kallis vaihtoehto...

...Tässä tapauksessa akkujen uusiminen on edullisempaa
Tuo oli hyvä huomio jota en olisi tullut itse ajatelleeksi
migguli

Viesti Kirjoittaja migguli »

itellä asti on ollu käytössä 300D kanssa se akku kahva ja kyllä tosiaan hyödyllinen. varsinkin pitkillä putkilla kuvaa.. itellä ainaki alkaa sattuu/väsyy ranne jos kuvaan telellä. tosin voi johtua että se johtuu kun on kaatunu harrastuksien puolesta niin monta kertaa ranteen päälle. canonin oma se täytyy olla
jphakola

Viesti Kirjoittaja jphakola »

911 kirjoitti:Juuri Canonin hankkineena mietin tuota itsekin, varsinkin kun tuo akkukahva ei yhtään huonontanut kameran käsittelyä, ehkä jopa parantaisikin. Jätin kuitenkin tässä vaiheessa hankkimatta, koska tarkoitus on ensin testata vakioakun kestoa. Kahdesti olen ehtinyt tehdä päivän mittaisen kuvausrupeaman ja kuvia tuli n. 400/pv, eikä vara-akulle tullut kummallakaan kerralla käyttöä, eli hyvin tuntuisi riittävän omakin akku.
Itse en itseasiassa ole kertaakaan lipastanut akkukahvaani toista akkua paikallensa mutta en ole myöskään kertaakaan irroittanut kahvaa rungosta sen jälkeen kun sen hankin ja ensimmäistä kertaa paikoilleen ruuvasin. Eli kahva on vahvasti ensisijaisesti pystykahvana ja vasta toissijaisesti akkukahvana.

Syynä nimeomaisesti se käsiteltävyyslisä jonka kahva tuo 350D:n siroon olemukseen käytettäessä vähänkin raskaampaa lasia ja ulkoista salamaa sekä tietenkin nuo pystykuvauksen kontrollit joihin on päässyt "pahasti" tottumaan.
911

Viesti Kirjoittaja 911 »

Itsekin olen vakuuttunut nyt Canonin oman akun riittävyydestä, eli kahvaksi tulee sitten tuo Canonin oma.
urh0

Viesti Kirjoittaja urh0 »

Kovasti kehutaan tuota akkukahvaa, mutta kuinka tarpeellinen se on? Kestääkö virta mitenkä paljon pitempään akkukahvalla kuin ilman?
Trnquill
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Trnquill »

urh0 kirjoitti:Kovasti kehutaan tuota akkukahvaa, mutta kuinka tarpeellinen se on? Kestääkö virta mitenkä paljon pitempään akkukahvalla kuin ilman?
Tarpeellisuus riippuu käyttäjästä, mutta kiistämätön tosiasia on että kamerasta tulee mukavampi käsitellä akkukahvan kanssa. Tilaahan se toki vie laukussa enemmän.

Akkukahvan kanssa virtaa riittää suurin piirtein yhtä kauan, kuin samoilla akuilla / samalla akulla suoraan kamerassa. ;) Mutta jos nyt jotain käytännön lukuja sanotaan, niin yhdistelmällä 30D + akkukahva (orkkisakku + hieman kapasiteltaan suurempi tarvikeakku) olen ottanu parhaimmillaan noin 3500 kuvaa yhdellä latauksella. Tämä oli ensimmäistä latausta (eli akut paketista laturin kautta kahvaan) ja noin 20% kuvista ammuttiin vakaajatelellä. Tämän jäkeen akkumittari näytti vieläkin täyttä (Canoneissahan on vain kolme askelta: täysi, melkein tyhjä ja tyhjä), mutta minun oli pakko ladata toinen akuista, koska olin lähdössä taas pitkälle reissulle.
-Markus
Fotoni.org
LordMach

Viesti Kirjoittaja LordMach »

Lyhyesti: Itse en pystyisi kuvaamaan 400D:llä ilman akkukahvaa.
Masiainen

Viesti Kirjoittaja Masiainen »

LordMach kirjoitti:Lyhyesti: Itse en pystyisi kuvaamaan 400D:llä ilman akkukahvaa.
samoin, ei tuu mitään ilman kahvaa

-Tuomas
Konditiona

Viesti Kirjoittaja Konditiona »

Ei ole paluuta kahvattomaan aikaan.
saNppa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja saNppa »

Pystykuvauskahva ilman pystykuvausohjaimia. :) Koska tulee Ansmanilta ensimmäinen digicamera ilman kennoa. Hyvä kuivaharjoitteluun.
Konditiona kirjoitti:Ei ole paluuta kahvattomaan aikaan.
Sama täällä.
objektiivinen puoliharrastelija
Cheeses

Viesti Kirjoittaja Cheeses »

Uskaltaako ostaa:

Tarvikeakku, Samasta liikkeestä Canonin akkukahva

Onko edullista?
Trnquill
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Trnquill »

Cheeses kirjoitti:Uskaltaako ostaa:
Onko edullista?
Postiennakolla uskaltaa.

Kun vertaa vaikka Saksan hintoihin, on akku sikakallis, kahva halpa.
-Markus
Fotoni.org
Masiainen

Viesti Kirjoittaja Masiainen »

Cheeses kirjoitti:Uskaltaako ostaa:

Onko edullista?
Akkuja kannattaa myös katsella huuto.netistä, itse olen ostanut sieltä neljä täysin uutta tarvikeakkua hintaa 10€/kpl ja ovat kyllä todella hyviä.

-Tuomas
Cheeses

Viesti Kirjoittaja Cheeses »

Tattis tiedoista :)
suzy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja suzy »

Ansmannin akkukahvan kun ostin, eip oo tarvinnu latailla joka toinen päivä...ja kuviakin on tullut otettua 200-300 kpl/pvä.
Enpä vaihtaisi enää pois. Tukevammalta tämä tuntuu kuin irtoakkuviritelmät (Canon). Pystynäppäimiä en ole kaivannut, kun vähän kuvaan pystyjä. Eihän sitä osaa kaivata sellaista jota ei ole kokenut...
99 digitarvikkeesta, ei paha hinta.
Vastaa Viestiin