EOS 350D vai D40?
-
EOS 350D vai D40?
Elikkä olisin nyt ostamassa itelleni ekaa digijärkkäriä. Oon kokeillut ja katellut Canonin EOS 350D:tä ja Nikonin D40. Enpä noista paljoa muuta suurta eroa löytänyt, kuin sen että D40:ssä on 2 pixeliä vähemmän, mutta siinä taisi olla suurempi näyttö.
Haluaisin siis kuulla teidän ehdotuksianne, että kumpi kannattaisi hankkia...
Haluaisin siis kuulla teidän ehdotuksianne, että kumpi kannattaisi hankkia...
-
Nikon teki mielestäni erittäin pahan virheen kun jätti sen tarkennusmoottorin 40D:n rungosta pois. Tämä tarkoittaa sitä, että AAÄHVÄ toimii vain ja ainoastaan AF-S - optiikoilla. Esim. Nikonin halpis-prime 50/1.8 toimii ainoastaan manuaalitarkenteisena. Ei siinä muuten mitään, mutta olen saanut sen käsityksen että 40D on tarkoitettu aloittelija ekaksi järkkäriksi ja uskon että moni ensijärkkärin ostaja pelästyy tuota sanaa "manuaalinen". Eikä uskoakseni se tarkennus manuaalisesti ole mitään juhlaa tuolla etsimellä :P Myös pölynpoisto olisi varmasti nostanut nikonin osakkeita aloittelijoiden keskuudessa. Tosin olen koko ajan ollut sitä mieltä että kennonpuhdistus on hyvä oppia tekemään myös omin pikku kätösin.
Näistä suosittelisin tuota Canonia. Tosin VAIN edellämainittujen syiden takia.
Ja kannattaa harkita suoraan tuota 400D-mallia
Näistä suosittelisin tuota Canonia. Tosin VAIN edellämainittujen syiden takia.
Ja kannattaa harkita suoraan tuota 400D-mallia
-
Tänään kävin Verkkokaupassa testailemassa Canonin EOS400D ja Nikonin D40, D80 sekä vilkaisin D200:sta. Canonin 350D tuolla ei tainnut olla, mutta D40 ja EOS350D välillä valintani olisi todennäköisesti 350:nen juurikin D40:stä puuttuvan AF:n sekä erillisen toiminnenäytön takia. Etsimessäkään ei tainnut valotusmittaria näkyä laukaisinta painettaessa vaan se näkyi ainoastaan takanäytöllä? Jotenkin kömpelön oloinen käyttää tuo D40:n. Veikkaampa, että tottumiskysymys.
Nikon D50 # Nikkor AF-S 18-70 f/3.5-4.5G ED-IF DX # Nikkor AF 50 f/1.8D # SB-600 yms. pikku sälää
-
Ei kai sillä väliä. Kumpaan on varaa, istuu paremmin käteen. Itselläni valinta olisi D80, koska se istuu käteen ja Nikonin DX obiskoja yms. löytyy jo. 400D:n joutuisi heti ostamaan mm. obiskoja, salaman sekä akkukahvan. Kannattaa tässä vaiheessa miettiä tarkkaan omat valinta kriteerit, koska sillä on yleensä pitempi aikaisia vaikutuksia merkin suhteen. Itse pidän Nikonin harastelijajärkissä siitä, että ne ovat reilun kokoisia ja laadukkaamman oloisia kuin Canonin vastaavat (mutua). D40:n on tosin poikkeus tuossa koossa ja käytettävyydessä huonompaan suuntaa omasta mielestäni.
Nikon D50 # Nikkor AF-S 18-70 f/3.5-4.5G ED-IF DX # Nikkor AF 50 f/1.8D # SB-600 yms. pikku sälää
-
Hyvä valinta :) Ja olen samaa mieltä D40:n ja 350D:n suhteen. Muista lukea se manuaali ainakin kolmeen kertaan huolellisesti läpi sieltä löytyy paljon apua kameran käyttöön ja toimintoihin. Se ei ole vain lahjattomille, kuten vanha sanonta kuuluu ;)
-
Totta, tuo on tosi Pro. Tosin hintakin on Pro, eli nuin yli 10x kalliinpi kuin 350D.Ihan Pro kirjoitti:Elä nyt tommosta rimpulaa osta, osta kunnon pokkari kun kerran olet kameraa ostamassa!
http://www.roundshot.ch/xml_1/internet/ ... 5/f934.cfm
-
Kenrockwell sivuillansa hehkuttaa tuota D40:stä aika lailla.
Suurin ero hänen mielestä on canoniin että tuossa nikonissa on tuo auto ISO toiminto joka canoneista puuttuu.
Lue koko arvostelu:
http://www.kenrockwell.com/nikon/d40.htm
Suurin ero hänen mielestä on canoniin että tuossa nikonissa on tuo auto ISO toiminto joka canoneista puuttuu.
Lue koko arvostelu:
http://www.kenrockwell.com/nikon/d40.htm
-
Ken
Joo - katsoin väärää kuvaa aluksi , mutta kyllä se takaseinä kohisee ISO 800 :lla puhumattakaan CA:sta ja ei tarvinnut katsoa kuin selaimen omassa ikkunassa. Ken siirtyi minun listassani juuri mainosmiesten puolelle.Every thing looks perfect through ISO 800.
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
-
Re: EOS 350D vai D40?
Itse olin vastaavassa tilanteessa puolenkymmentä vuotta sitten (filmiaikaan) ja päädyin samaan merkkiin. En ole katunut.sokez kirjoitti:…kumpi kannattaisi hankkia…
Minulla oli aiemmin olut sekä Canonin että Minoltan romppeita, mutta kävin kokeilemaan käteen myös Nikonia. Silloin tarjolla olleissa malleissa ei olut oleellisia eroja, joten päädyn Canoniin. Käteensopivuuden ohella perusteluina oli mm:
– Optiikan ja muiden lisäkilkkeiden hintataso ja saatavuus Suomessa/Suomeen
– Käytetyn tavaran suurempi määrä ja parempi liikkuvuus (ollut eduksi niin filmistä digiin siirtyessäni kuin digikalustoa päivittäessäni)
– Canonin merkkihuolto Tanpereen keskustassa (olen joutunut turvautumaan kerran – takuuhuolto on sittemmin keskitetty Helsinkiin/Turkuun)
Järkkäripuolella merkkivalinta on paljon enemmän kuin yksi runko. Mielestäni teit hyvän valinnan.
-
- Viesti: