400D:lle muistikortti ja laukku!
-
400D:lle muistikortti ja laukku!
Olen hommaamassa ensimmäistä järkkäriäni. Malli sekä merkki ovat selvinneet, mutta minkälaista laukkua ja muistikorttia suosittelisitte 400D:lle
-
-
- Viesti:
2 gikanen on sopiva. mulla on 256 mb-4 gb kortit ja ainoastaan nelonen tuntuu yleiskäyttöön liian suurelta 30D:n kanssa, toki kortin tarpeet riippuu kuvaajasta ja olosuhteista.....Sakke_K kirjoitti:Ja millä perusteella? Mielestäni gigainen on ok, kaksigigaista tyhjennellessä menee jo hermot kuvien paljouteen.viltawa kirjoitti: Muistikortti: Niin iso kuin lompakko sietää.
Yleensä kuvausreissun kuvat menee yhdelle kortille, joten piuhalla siirrellen säästelen korttipaikan pinnejä.
-
- Viesti:
Ei sitä ole pakko kuvata täyteen ennen tyhjennystä. Eikä kannatakaan.Sakke_K kirjoitti:Ja millä perusteella? Mielestäni gigainen on ok, kaksigigaista tyhjennellessä menee jo hermot kuvien paljouteen.
Hermot menee lähinnä silloin, kun pitäisi vielä yksi kuva ottaa ja kortti on täysi.
Itselle sopivaa kortin kokoa voi arvioida katsomalla kameran spekseistä sen tuottaman kuvatiedoston kokoa. Esim 400D tuottaa 10 megapikselillään noin neljän megatavun JPEG-tiedoston (gigaiselle kortille n. 250 kuvaa) tai 10 megatavun RAW-kuvan (gigaiselle kortille n. 100 kuvaa).
Tästä voi sitten miettiä, montako kuvaa kuvittelisi ottavansa yhdellä kuvauskerralla, siis ennen kuin pääsee tyhjentämään kortin. Eikä tietenkään ole pakko ostaa vain yhtä isoa korttia.
olli Rinne http://www.digifaq.info/
-
Eri ihmisillä on erilaiset hermot. Mutta kuten olli R totesi, niin mikäs pakko sitä korttia on kuvata täyteen? Siltä varalta, että onkin vielä jotain kuvattavaa, niin on kiva, että ei tarvitse alkaa vaihtamaan korttia.Sakke_K kirjoitti:Ja millä perusteella? Mielestäni gigainen on ok, kaksigigaista tyhjennellessä menee jo hermot kuvien paljouteen.viltawa kirjoitti: Muistikortti: Niin iso kuin lompakko sietää.
-
mulla on 2 gigainen ja tyhjentäminen turhista kuvista on nopeaa kun ottaa kortin pois ja laittaa sen kortinlukijaan ja esim irfanviewillä selaa kuvia ja eikun delete kuvalle joka pois.Sakke_K kirjoitti:Ja millä perusteella? Mielestäni gigainen on ok, kaksigigaista tyhjennellessä menee jo hermot kuvien paljouteen.viltawa kirjoitti: Muistikortti: Niin iso kuin lompakko sietää.
paljon nopeampaa kuin canonin omalla ohjelmalla ja usb-johdolla
-
Lähinnä tarkoitin hermoilla sitä, että kuvien lajittelu ja jälkikäsittely on tuskaa jos niitä on kerralla vaikkapa 400. Itsellä kipuraja on alle sadassa kuvassa per keikka :)
Tottakai riipii jos yksi kuva jäisi ottamatta muistikortin loppuessa, mutta todella tiukassa tilanteessa saa varmasti ainakin yhden kuvan sadasta heitettyä roskikseen ilman suurempaa menetystä, ja loisto-otos vain tilalle ;-)
Tottakai riipii jos yksi kuva jäisi ottamatta muistikortin loppuessa, mutta todella tiukassa tilanteessa saa varmasti ainakin yhden kuvan sadasta heitettyä roskikseen ilman suurempaa menetystä, ja loisto-otos vain tilalle ;-)
--------
Aves!
Aves!
-
Kesken toiminnan juuri silloin kun tila loppuu, tihrustat näytöltä sen epäonnistuneen pois sadan joukosta... joo.Sakke_K kirjoitti:Tottakai riipii jos yksi kuva jäisi ottamatta muistikortin loppuessa, mutta todella tiukassa tilanteessa saa varmasti ainakin yhden kuvan sadasta heitettyä roskikseen ilman suurempaa menetystä, ja loisto-otos vain tilalle ;-)
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
http://kohan.1g.fi/
-
- Viesti:
Hiukan ristiriitaista, koska 2Gigaiselle mahtuu about 200 kuvaa.Airwalk kirjoitti:On se huomattavasti mukavempi kuvata jos tietää että muistia riittää eikä tarvi alkaa pihtaileen kuvissa... Itse jos hankkisin nyt järjestelmään muistikortin niin se olisi varmasti 2 giganen...
Itselläni on 4G ja se ei aina riitä edes yhteen sessioon, vaikka ei ottaisi yhtään sarjalla.
Välillä on tilanteita, ettei ehdi edes ajattelemaan kortin vaihtoa.
Kaippa se on kiinni siitä mitä kuvaa.
-
- Viesti:
Itse ostin vasta 400D:n ja tyytyväinen olen ollut.
Ostin 2Gb muistikortin, joka on mun mielestä sopivan kokoinen ja hintainen.
Sain sitten 512mb muistikortin canonilta extraextra tarjouksessa uuden 400D:n kanssa (pitää rekisteröityä johonki ja kortti tulee sit postissa), saat varmaan sinäkin. Eli niillä pääsee hyvin alkuun, ja varmasti pärjää pitemminkin.
Laukkuna suosittelen samaa mikä mulla on Tamrac Velocity 7, olkalaukku joka kuitenki istuu hyvin selässäkin, ja siihen mahtuu muutakin sälää _kun_ hankit niitäkin.
Ostin 2Gb muistikortin, joka on mun mielestä sopivan kokoinen ja hintainen.
Sain sitten 512mb muistikortin canonilta extraextra tarjouksessa uuden 400D:n kanssa (pitää rekisteröityä johonki ja kortti tulee sit postissa), saat varmaan sinäkin. Eli niillä pääsee hyvin alkuun, ja varmasti pärjää pitemminkin.
Laukkuna suosittelen samaa mikä mulla on Tamrac Velocity 7, olkalaukku joka kuitenki istuu hyvin selässäkin, ja siihen mahtuu muutakin sälää _kun_ hankit niitäkin.
-
Rauhallisessa tilanteessa tämä hakkaa kuitenkin vanhan filmisysteemin miljardi-nolla. Kun filmi loppui niin se loppui, poistelemalla räpellyksiä kortille kuitenkin voi saada juuri sen ratkaisevan ruudun aika nopeasti lisää.kohan kirjoitti:Kesken toiminnan juuri silloin kun tila loppuu, tihrustat näytöltä sen epäonnistuneen pois sadan joukosta... joo.Sakke_K kirjoitti:Tottakai riipii jos yksi kuva jäisi ottamatta muistikortin loppuessa, mutta todella tiukassa tilanteessa saa varmasti ainakin yhden kuvan sadasta heitettyä roskikseen ilman suurempaa menetystä, ja loisto-otos vain tilalle ;-)
--------
Aves!
Aves!
-
- Viesti:
Kyllä CF:t on nyt niin halpoja, etten näe mitään järkeä pihistämisessä. Miksi ostaa digijärkkäri, jos ei osta tarpeeksi isoa muistikorttia?
insinöörikuvaaja | Flickr | Kuvaajat.com | fb
-
- Viesti:
Jos aloittaja ei ole huomannut, laukkuasiaa käsitellään myös täällä:
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12613246
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12613246
-
No perusteluna tuo sinänsä on tasoa: ostin 100 kg perunaa kun ne ovat niin halpoja.harrin kirjoitti:Kyllä CF:t on nyt niin halpoja, etten näe mitään järkeä pihistämisessä. Miksi ostaa digijärkkäri, jos ei osta tarpeeksi isoa muistikorttia?
Mulla on kaksikin digijärkkäriä (350D ja 20D), enkä ole vielä tarvinnut 512 megaista korttia suurempaa. Tosin, yksi kortti on ihan turhaan gigan kortti ;-)
--------
Aves!
Aves!
-
-
http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... &back=9311
itse kanssa suosittelen isoa korttia. nykyisessä kamerassa joka tekee noin 1,3 mb tiedoston on 1gb:n kortti ja se on ihan sopiva.
itse kanssa suosittelen isoa korttia. nykyisessä kamerassa joka tekee noin 1,3 mb tiedoston on 1gb:n kortti ja se on ihan sopiva.
-