ELTV kirjoitti:^Oi :) Hienoa jälkeä. Kuvasitko jalustalla, kun kamera ei tainnu heilahtaa, ku kerran? Lopussa näytti väritkin muuttuvan?
Joo jalustalta kuvasin.
Tais televisiosta heijaustua nuo ihme värit. :)
Yleisesti ottaen tuo STANDARD profiili terävöittää kyllä mielestäni liikaa, niin videota kuin JPEG kuviakin. RAW:ina kun kuvaa niin ei ole ongelmaa, mutta jos haluu siistejä JPEG kuvia ilman haloja niin voi vetää SHARPNESSIN minimiin.
redex kirjoitti:Toimiiko EOS 550D -kamerassa 32Gb muistikortit? Onko jostain merkistä huonoja kokemuksia?
Kyllähän ne toimii. Ainakin Trancsend toimii loistavasti, 16GB Class 6. Gigamäärällä ei ole mitään merkitystä toimintaan.
Canon EOS 550D
Sigma AF 8-16mm f/4.5-5.6 DC HSM
EF-S 18-55 3.5-5.6 IS
EF 50 1.8 MkII
Manfrotto 190DB + 222RC
1x4gb Kingston Class 4 SDHC
1x16gb Transcend Class 6 SDHC
jos aiotte kuvata sarjaa niin kannattaa panostaa kunnon muistikorttiin. Noi trancendit on auttammattomasti liian hitaita. Jos ei kuvaa sarjoja niin sitten trancend antaa loistavan vastineen rahalle. Paljon tilaa pikku rahalla.
Mikä UV-suodin teillä on käytössä tossa kit putkessa? Kaveri vaan kertoili, et sellainen kannattais hankkia, mut enhän mä mitään niiden päälle ymmärrä.
ELTV kirjoitti:Mikä UV-suodin teillä on käytössä tossa kit putkessa? Kaveri vaan kertoili, et sellainen kannattais hankkia, mut enhän mä mitään niiden päälle ymmärrä.
ei kannata hankkia, se huonontaa kuvanlaatua ja hintakin on aikalailla samoissa mitä tuon putken arvo joten ei sitä linssiä kannata suojata..
Itse en käytä filtteriä edes useamman tonnin putkissa koska miksi maksaa hyvästä kuvanlaadusta ja pilata se suotimella.
Sen takia on kotivakuutus jos haavereita sattuu...
Edit: itsellä on laukussa yksi uv-filtteri jota olen tainnut kerran käyttää kun kuvasin beach volleytä ja hiekka oli helppo pestä kuvauksen jälkeen filtteriltä...
ELTV kirjoitti:^Tuli ostettua toi Trancsend 16GB Class 6 31egellä :) Millaisia salamoita teillä on tähän kameraan?
Onko se verkkokaupan suoratoimituskortti? Siellä kun lukee että ei toimi kunnolla ainakaan 500d:n kanssa?
Kun googlettaa mitä kortteja käyttää 550D:n kannattaa käyttää niin useaan otteeseen porukat toteaa Transcendin toiminnan. Myös minä.
Kahden viikon aikana on kaks kertaa videon tallennus tyssännyt heti alkuunsa, en tiedä miksi, mutta kun uudelleen pistää recordia niin homma toimii, niin ja myös Kingstonin Class 4 korteilla tuntus toimivan.
En myöskään huomannut Class 6 Transcendin ja Class 4 Kingstonin välillä nopeus eroa kun ammutaan sarjaa...
Canon EOS 550D
Sigma AF 8-16mm f/4.5-5.6 DC HSM
EF-S 18-55 3.5-5.6 IS
EF 50 1.8 MkII
Manfrotto 190DB + 222RC
1x4gb Kingston Class 4 SDHC
1x16gb Transcend Class 6 SDHC