300D tähtien ja kuun kuvaus ongelma?

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
Hiisti

300D tähtien ja kuun kuvaus ongelma?

Viesti Kirjoittaja Hiisti »

Olen aloitteleva järkkäri kuvaaja ja ostin käytettynä tollasen 300D. Muuten kamera toimii moitteettomasti ja kuvan laatukin on omaan silmääni ihan hyvä, mutta kamera ei anna ottaa ulkona kuvia kuusta ja tähdistä tai muutenkaan illalla ulkona kuvia(ilman valoa). Muutaman kuu kuvan olen onnistunut saamaan ainakin 50 yrityksestä.

Kysymykseni siis kuuluu.. Onko vika minussa vai kamerassa?

Kamerassa on toi alkuperänen kitti ja kuvia olen yrittänyt saada jalustalla ja ilman. Automaatti ohjelmia vielä olen käyttänyt pääasiassa(ainakin tähdissä ja kuussa) ja vähän harjoitellut jo itse säätöäkin.

Toivottavasti joku osaa kertoa jotain..

Kiitos
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mvuori

Re: 300D tähtien ja kuun kuvaus ongelma?

Viesti Kirjoittaja mvuori »

Laita Googleen haku: kuun kuvaaminen

Lue muutaman ensimmäisen linkin kertomat asiat.

Avainvinkki: automaattiasetuksilla et saa hyviä kuvia kuusta. Pitää käyttää valotusajan ja aukon manuaalisäätöjä.
Matti Vuori
kolmonen

Viesti Kirjoittaja kolmonen »

No jos kysymyksesi ei ole vitsi niin kerro nyt edes että mitä tarkoittaa tuo "kamera ei anna ottaa ... kuvia"? Eli painat nappia mutta ei kamera ei ota kuvaa. Silloin voisi olla kyse siitä että tarkennus ei onnistu (yleistä pimeässä) jolloin vaihdat linssin manuaalimoodiin ja tarkennat itse. Toisaalta sanot että n. 50 yrityksestä olet onnistunut saamaan kuvan kerran, joten voit tarkoittaa myös sitä että et saa tarkkoja kuvia. Silloin hankit jalustan eli jos et pysty pitämään kameraa paikallaan niin tuo auttaa. Tai no toki voit nostaa myös ISO arvoa tai valita suuremman aukon, mutta oletan puheistasi että käytät automaattimoodia ja silloin nuo ovat melkolailla automaattisesti tulevia valintoja (toki eivät 100% varmuudella)...

Eli lisätietoja tarvitaan.
Starday
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Starday »

Kuun kuvaaminen lyhyesti: ISO 400, 1/400 s ja f 8.0.
Kaiken maailman törpötkin ne luulee olevansa vaikka mitä, mut ei ne oo ku hemmetinmoisia sössöjä vaan...
http://www.youtube.com/user/Starday02
cabmo

Viesti Kirjoittaja cabmo »

Juuri ensimmäinen asia on siirtyä pois siitä vihreästä neliöstä. :)
Vastaa Viestiin