Canon 500D kitti vai ilman
-
Canon 500D kitti vai ilman
Ajattelin ensin ostaa seuraavan kitin:
Canon EOS 500D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS tuplaKIT
Olisiko sittenkin parempi ratkaisu ostaa runko ja joku muu melkein samalle polttovälialueelle 18-250mm oleva parempi linssi? Hintaa ei tietenkään saisi olla montaa sataa enempää. Tai en minä yhtään tiedä kuinka hyviä nuo kitin mukana tulleet linssit ovat, mutta arvelin vaan.
Canon EOS 500D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS tuplaKIT
Olisiko sittenkin parempi ratkaisu ostaa runko ja joku muu melkein samalle polttovälialueelle 18-250mm oleva parempi linssi? Hintaa ei tietenkään saisi olla montaa sataa enempää. Tai en minä yhtään tiedä kuinka hyviä nuo kitin mukana tulleet linssit ovat, mutta arvelin vaan.
-
Toimiiko tuo kameran mukana tuleva linssi samalla tavalla kuin Canon linssitkin eli AF ja vakain?
http://www.kamera-express.nl/Digitale-r ... rlands.htm
http://www.kamera-express.nl/Digitale-r ... rlands.htm
-
-
-
-
Se Canonin versio asiasta lieneekin pohjanoteeraus.Heycki kirjoitti:Canonin kitti on merkittävästi parempi kuin kumpikaan noista superzoomeista. Nuo kaksi EF-S-lasia ovat optisesti oikeasti hyviä. Sigman ja Tamronin 18-200-rööreistä en voi sanoa samaa.
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Mulla ei ole ollut kunniaa kokeilla sitä, mutta käppyröiden mukaan se on suorastaan karsea.OskuK kirjoitti:Se Canonin versio asiasta lieneekin pohjanoteeraus.Heycki kirjoitti:Canonin kitti on merkittävästi parempi kuin kumpikaan noista superzoomeista. Nuo kaksi EF-S-lasia ovat optisesti oikeasti hyviä. Sigman ja Tamronin 18-200-rööreistä en voi sanoa samaa.
"The problem with internet quotes is that you can’t tell if they are genuine" –Abraham Lincoln
-
Canon EOS 500D+Tamron 18-250mm
Vaihdoin keväällä Canonin EOS 350D:n rungon EOS 500D:n runkoon. Minulla oli aiemmin hankittu Tamronin AF 18-250mm 1:3.5-6.3 (IF) Macro Aspherical LD DiII.
Oikein hyvin olen tällä yhdistelmällä tullut toimeen, vaikka Tamronin linssissä ei olekaan vakaajaa (ne tulivat harmikseni puoli vuotta myöhemmin kuin itse olin linssin hankkinut).
Minulla on myös vanha analogiselta ajalta (Canon EOS 650) Canonin oma tekele Canon EF 80-200mm 1:4,5-5,6. Tämä on ollut laadukas optiikka makrolinssillä varustettuna lähikuvauksiin, hyönteiset, kukat jne. (hieman huonommasta valovoimasta huolimatta). Lähikuvia hyönteisistä voi ottaa kauempaa häiritsemättä niitä.
On muistettava, että pitkäpolttovälinen zoom on aina kompromissi monessa suhteessa. Mutta eipähän tarvitse kantaa isoa arsenaalia linssejä mukanaan.
Oikein hyvin olen tällä yhdistelmällä tullut toimeen, vaikka Tamronin linssissä ei olekaan vakaajaa (ne tulivat harmikseni puoli vuotta myöhemmin kuin itse olin linssin hankkinut).
Minulla on myös vanha analogiselta ajalta (Canon EOS 650) Canonin oma tekele Canon EF 80-200mm 1:4,5-5,6. Tämä on ollut laadukas optiikka makrolinssillä varustettuna lähikuvauksiin, hyönteiset, kukat jne. (hieman huonommasta valovoimasta huolimatta). Lähikuvia hyönteisistä voi ottaa kauempaa häiritsemättä niitä.
On muistettava, että pitkäpolttovälinen zoom on aina kompromissi monessa suhteessa. Mutta eipähän tarvitse kantaa isoa arsenaalia linssejä mukanaan.