Canon EOS Kiss X3 ( 500D ) ja Err50 kuvausvirhe

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
Canonjusa

Canon EOS Kiss X3 ( 500D ) ja Err50 kuvausvirhe

Viesti Kirjoittaja Canonjusa »

Hei !

Hommasin Thaimaasta alan liikkeestä otsikon mukaisen kameran ja nyt olisi sormi suussa... Olen toistaiseksi käyttänyt vain täysiautomaatti säätöjä ja kamera ottaa vain yhden kuvan ja sitten .... toista kuvaa kun yrittää, ei tapahdukkaan enää mitään, vaan näyttöön tulee teksti: " Err 50 - Kuvaus ei ole mahdollista virheen takia. Katkaise kamerasta virta ja kytke se uudelleen."

No, tämän jälkeen taas voi ottaa yhden kuvan :-).

Mukana objektiivit EFS 18-55 ja 55-250 ( Canon ) ja ongelma molempien kanssa sama.

Ohjekirja ohjeistaa, että voi olla muistikorttiongelma. Korttia olen vaihdellut, mutta ongelma ei poistu. Saako kameraa jollain tavalla palautettua tehdasasetuksiin, jos olenkin " kämmännyt" jotain säätöä, mikä asian aiheuttaa.

Olen siinä uskossa, että kamera on sama, kuin EOS 500D ja Rebel T 1 i, kun samat manuaalit ainakin netissä löytyy em. tyypeille? Tosin Suomen Canon:in helppari väitti, ettei ole ...?

Sieltä sanottiin myös, että Aasiasta ostetuissa värkeissä takuuasiat pitää hoitaa Aasiassa etc...

Onko jollakin asiasta kokemusta?

t. Jusa
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
olli R
Viesti:

Re: Canon EOS Kiss X3 ( 500D ) ja Err50 kuvausvirhe

Viesti Kirjoittaja olli R »

Canonjusa kirjoitti: kamera ottaa vain yhden kuvan ja sitten .... toista kuvaa kun yrittää, ei tapahdukkaan enää mitään, vaan näyttöön tulee teksti: " Err 50
...
Olen siinä uskossa, että kamera on sama, kuin EOS 500D ja Rebel T 1 i, kun samat manuaalit ainakin netissä löytyy em. tyypeille? Tosin Suomen Canon:in helppari väitti, ettei ole ...?

Sieltä sanottiin myös, että Aasiasta ostetuissa värkeissä takuuasiat pitää hoitaa Aasiassa etc...
X3, T1i ja 500D ovat sama kamera, vain eri markkinoille suunnattuja nimikkeitä.

Valitettavasti Canonin "maailmanlaajuinen" takuu on kyllä tuollainen, että Aasia, Amerikka ja Eurooppa ovat eri maailmoista.

Err 50 tosiaan viittaa johonkin sähköisen kontaktin ongelmiin, yleensä joko objektiivin, muistikortin, akun tai pahimmassa tapauksessa johonkin kameran sisäiseen juotokseen. Jossakin yhteyksissä on puhuttu myös mahdollisesta kosteudesta kameran sisällä. Onhan kamera toiminut kunnolla edes jossain vaiheessa? Kun otat sen yhden kuvan, niin tuleeko se kortille asti ehjänä?

Objektiivibajonetin kullatut liittimet voisi puhdistaa vaikkapa pyyhekumilla. Samoin akun liittimet. Korttipaikka on hankalampi, sen liittimiin ei pääse käsiksi, mutta kannattaisi ainakin kurkata lampun kanssa, ettei siellä ole roskia tai selvästi vääntyneitä liittimiä. Ilmaa puhaltamalla (pumppu, ei suusta) voi roskat saada pois.

Viimeinen keino on sitten kamerahuolto (Jas-tekniikka), mutta takuun kanssa tulee ongelmia.
Viimeksi muokannut olli R, Heinä 30, 2010 15 : 10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tokrsu

Viesti Kirjoittaja tokrsu »

Minun 5d2 alkoi käyttäytymään samalla tavalla. Virhe taisi olla joko Err20 tai Err30. Kun akun otti ulos, niin peilikoneisto välillä naksahti. Sitten huollossa vaihtoivat jonkun pienen rattaan.

Tomi
Canonjusa

Kiitos Matti

Viesti Kirjoittaja Canonjusa »

Pitääpä yritellä tällaisia juttuja, kiitos paljon asiallisesta vastauksesta.

t. jusa
Vastaa Viestiin