Halpa slave salama?

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
Vastaa Viestiin
Ipamies

Halpa slave salama?

Viesti Kirjoittaja Ipamies »

Eli mistäs saisi halvan slave salaman 400D:hen?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
smtr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smtr »

Jos ja kun olet vailla salamaa, jossa on orjakenno ja jonkinlainen manuaalisäätö teholle, niin esim. Nissin Di622. Niitä saanee monestakin kaupasta 100-120e haarukassa. Jos on tarkoitus saada valonmittaus mukaan, niin käyttökelpoisia edullisia komboja on mm. 2x Sigma 530 Super, Metz 58+48, Canon ST-E2 + 430ex. Ja taitaa olla joitakin TTL:ää tukevia radiolähettimiäkin jo saatavilla.
S a m i R e i n i k a i n e n
storm5

Re: Halpa slave salama?

Viesti Kirjoittaja storm5 »

Ipamies kirjoitti:Eli mistäs saisi halvan slave salaman 400D:hen?
itse huusin ebaystä vanhan pentac 160s-salaman 6€:lla.

ebay radio-laukaisimeilla tota sit väläyttelen.

halvalla sain, mut vastaavia ja tehokkaampia näyttäs liikkuvan alle 40e hintaan paljon.
vesti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vesti »

Tuohon 100-150 haarukkaan uutena menee myös Cullmann D 4500 (joka lienee sama kuin Dörr D-AF42 tai 480 Ultra ja Soligor DG-420Z). Aikalailla samantasoisilta vekottimilta vaikuttaisivat. Tuon 100e alle ei varmaan saa paljokaan uusia, jos haluaa päästä halvemmalla kannattaa kääntyä eBayn ja vastaavien puoleen.
ridge

Viesti Kirjoittaja ridge »

smtr kirjoitti:Jos ja kun olet vailla salamaa, jossa on orjakenno ja jonkinlainen manuaalisäätö teholle, niin esim. Nissin Di622.
Voi olla tyhmä kysymys... Kuinka tuo Nissin orjakenno toimii? Minulla on Metz 58AF-1 käytössä. Voiko se olla TTL-moodissa, eli välähtääkö tuo Nissin jo siitä pääsalaman tehonmittaukseen tarkoitetusta esisalamasta? Vai pitääkö minun laittaa Metz siihen Auto-moodiin, eli käsittääkseni silloin salama hoitaa itse tehontarpeen arvioinnin kameran sijasta? Vai väläytteleekö salama jotain esisalamaa tässäkin tapauksessa?
osko

Viesti Kirjoittaja osko »

ridge kirjoitti: Voi olla tyhmä kysymys... Kuinka tuo Nissin orjakenno toimii? Minulla on Metz 58AF-1 käytössä. Voiko se olla TTL-moodissa, eli välähtääkö tuo Nissin jo siitä pääsalaman tehonmittaukseen tarkoitetusta esisalamasta? Vai pitääkö minun laittaa Metz siihen Auto-moodiin, eli käsittääkseni silloin salama hoitaa itse tehontarpeen arvioinnin kameran sijasta? Vai väläytteleekö salama jotain esisalamaa tässäkin tapauksessa?
Nissinin sisäänrakennettu orjakenno tunnistaa ja vaatii aina esisalaman. Yksittäiseen välähdykseen se ei reagoi. Joltain palstalta luin, että laittamalla Nissin tarvikeorjakennojalkaan ongelmaa ei pysty kiertämään, koska olleessaan kiinni varustekengässä salamamassa on automaattinen 5 sekunnin tehonsäästökatkaisu, jota myöskään ei voi säätää.
Harde

Viesti Kirjoittaja Harde »

itselläni tuollainen metz

loistavasti on toiminut. manuaalisesti voi säätää että välähtääkö ekalla tokalla vai kolmannella välähdyksellä. ja myös manuaalisesti salaman tehot.

loistavasti toimii, juuri niinkuin olin kuvitellut sen toimivan. maksoi vissiin vähän päälle satasen
artur
Viesti:

Viesti Kirjoittaja artur »

Harde kirjoitti:itselläni tuollainen metz

loistavasti on toiminut. manuaalisesti voi säätää että välähtääkö ekalla tokalla vai kolmannella välähdyksellä. ja myös manuaalisesti salaman tehot.

loistavasti toimii, juuri niinkuin olin kuvitellut sen toimivan. maksoi vissiin vähän päälle satasen
mites tuossa akkujen kesto? voisi olla hyvä lisä hiusvaloksi tai taustavaloksi.
Harde

Viesti Kirjoittaja Harde »

Akkujen kesto riippuu aikalailla välähdystehosta. pienemmällä välkkyy vaikka ikuisuuden ja tehokkaimmalla ei kovin pitkää sessiota. Vaikea arvioida akkujen kestoa. tarkkaa lukemaa en osaa sanoa kun en ole asiaa ajatellut. vara-akkuja (aaa) kulkee kuitenkin aina mukana josta saa lisäpotkua kun sitä kaipaa.

tuo salama siis syö kaksi aaa kokoista akkua.
Viimeksi muokannut Harde, Huhti 08, 2009 0 : 19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jonzalez

Viesti Kirjoittaja jonzalez »

Alle sadalla eurolla (Saksasta) löytyy ainakin Nissiniltä tällainen malli kun Speedlite i466, jossa on slavetoiminto, joka toimii sekä esivälähdyksellä että ilman.

http://www.nissin-japan.com/en/Di466/

Tilasin itselleni pari kpl, tosin ovat vieläkin edullisempia Nikon yhteensopivia, enkä ole ehtinyt testaamaan noita vielä, mutta tässä linkki vastaavaan Canon-versioon:

http://www.foto-erhardt.de/nissin-speed ... d682c951e8
Vastaa Viestiin