400D objektiivit, suosituksia

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
Jaakko85

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Rotunainen kirjoitti:No voi hitsi. Juurikin tuota olen sillä silmällä katsonut, mutta se liikkuvan koiran kuvaaminen on minulla myös yksi kriteeri.
Mikä siinä tekee sen ettei sovellu ?

*Nolona* Ei noi edelliset viestit tainnu koskea minun kysymystäni...
Jos tarkoitat tuota sigman 150/2.8, niin Af:n hitaus (makrolasi) siinä tekee sen ettei se ole nopeastiliikkuvan kohteen kuvaamiseen kovin hyvä.

edit: Jaa taisit tarkoittaa tuota 18-200mm:stä.. :-)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
postHippie

Viesti Kirjoittaja postHippie »

Tein juurikin tänään päätöksen pitkällisen pohdinnan jälkeen, ja nyt on eräästä nettikaupasta tilattu 400d ja Tamronin 28-75 F/2.8 -yhdistelmän. Saapi nähdä koska tulee, tuleeko ollenkaan, ja toimiiko se käytännössä...
Tomslow

Viesti Kirjoittaja Tomslow »

Moikka!

Lueskelin tämänkin ketjun juttuja ja jälleen kerran ihmettelin sitä, että miksi kennon pölyyntymistä pelätään kuin lintuinfluenssaa?
Itse olen kuvannut kohta kaksi vuotta samalla Canon-rungolla, mutta joutunut puhdistamaan kennon ehkä neljä kertaa. Eihän se sano vielä mitään, mutta harrastan hyönteiskuvausta ja siten myös "objektiivinvaihtoa" ulkoilmassa.
Käytössäni on 200mm 1:2,8L, 100mm macro 1:2,8, loittosarja 12mm, 20mm ja 36mm sekä 1,4 jatke. Yhden reissun aikana objektiivin tai loittojen vaihtoja tulee useita kymmeniä, ja vaihto on tehtävä siinä missä sillä hetkellä on.
Pienenä vinkkinä: runko kannattaa pitää alaspäin suunnattuna, uusi lasi heti kiinni ja tulppa poistetun lasin päähän. Ongelmia ei käytännössä ole!
Suurempi vaara aurinkoisella ilmalla on kääntää objektiivi kohden aurinkoa. Macroillessa kun vvs on ainoastaan tiellä.
Kennon puhdistus on myös paljon helpompaa kuin kylillä puhutaan. Täytyyhän siinäkin tosin käyttää oikeita välineitä ja tervettä järkeä.
No, sen verran myönnän, etten putsaa kennoa heti pienen roskan jälkeen, koska Photarilla jälki on helposti poistettavissa. Kaikissa kuvissa tällainen tapa ei kuitenkaan käy, sillä esimerkiksi muotokuvissa täytyy kennon olla mielummin puhdas.

Muuten: Ei se lintuinfluenssa ainakaan vielä ole niin paha kuin pelätään.
Hyviä kuvaushetkiä ja onnistuneita kuvia myös näille uusille canonisteille:

Tomslow Field
Kuvailen myös kirjoittaessani
-EeKe-

Viesti Kirjoittaja -EeKe- »

postHippie kirjoitti:Tein juurikin tänään päätöksen pitkällisen pohdinnan jälkeen, ja nyt on eräästä nettikaupasta tilattu 400d ja Tamronin 28-75 F/2.8 -yhdistelmän. Saapi nähdä koska tulee, tuleeko ollenkaan, ja toimiiko se käytännössä...

Ainakin itselläni toimi ja hyvin näyttää toimivan Marullakin, ainakin kuvat ovat hienoja =)
http://www.maru73.net/
urh0

Viesti Kirjoittaja urh0 »

Laitetaanpa tähän eli osaisiko joku kertoa, että olisiko tässä mitään järkeä:
Eli canon eos400d hankinnassa ja kannattaisiko ostaa runko ja siihen canon ef-s 18-55mm/3,5-5,6 is. Eli olisiko tuo järkevä kittilinssin tilalle vai onko paljon sen parempi? Kittilinssillä olisi noin 90e halvempi, joten onko viisasta ottaa tuo kalliimpi objektiivi vai kittilinsillä?

Entäs kumpi olisi teidän mielestä järkevämpi telezoomiksi:
canon ef 70-300mm/ 4-5,6 is usm vaiko sigma ex 50-150mm/2,8 hsm dc? Paikallisen kameraliikkeen myyjä sanoi että 400d rungossa tuo sigma vastaisi käytännössä 200mm?

Ja kuvaushan tulisi suurimmaksi osaksi olemaan maisema ym kuvausta, sekä urheilu kesällä sekä talvella esim. laskettelu, moottorikelkkailu, motocross.
Vastaa Viestiin