400D jökkii pitkillä valotusajaoilla, ainakin; Help me!

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
VVV84

Viesti Kirjoittaja VVV84 »

Jaakko85 kirjoitti: SD? Se käyttää CF-kortteja ja kyllä osaa.
Ajatus-/kirjoitusvirhe. Se Sandisk-juttu nyt ei ole vieläkään selvinnyt.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Konditiona

Viesti Kirjoittaja Konditiona »

Pikku-siil kirjoitti:Mul on kyllä hidas muistikortti

EDIT: Kun kohinanpoiston kytkee pois päältä toimii pitkillä valotusajoilla normaalisti.
Mulle tuo antamasi arvo ei sano mitään, mutta jos kortti on hidas niin kokeile jotain nopeaa ja nykyaikaista korttia. Yleensäkin kannattaa ehkä lähteä siitä, että ostaa sopivan kokoisista korteista sen parhaan ja säästää mieluummin jostain muusta sen pari euroa joka jää (ainakin alkuun) taskunpohjalle ikälopun rimpulakortin hankkimisen jälkeen.

(Mulla yks hyvä ja mukava kaveri halusi säästää muutaman euron ja pokkarin hankkiessaan otti halvimman mahdollisen riittävän ison kortin. Miljoonan pakatun jiipegräpsyn tyhjentäminen kortilta veikin sitten toista tuntia kun mun sitä isompi kortti tyhjeni muutamassa minuutissa joka sekin tuntuu ihan liian pitkältä ajalta. Nyt kaveri vuoden kuvaamisen jälkeen jo harkitsee nopeamman kortin hankkimista. Sitä en tiedä onko oppinut deletoimaan turhat kuvat vai säilyttääkö edelleen jokaisen tarpeettoman räpsyn.)
Pikku-siil

Viesti Kirjoittaja Pikku-siil »

Kortti on puolivuotta vanha, -ei kai se nyt kauhean vanhanaikainen voi olla... )

Kai se nyt kaikilla uudemmilla korteilla pitäisi toimia jotenkuten. Mulle ainakin kaupassa sanottiin että harvoin se kortti sielä se pullonkaula on vaan jokin muu (yleisesti korttien nopeuksista puhuttaesssa)...

EDIT: Korttini kirjoitusnopeus on 18MB/s (kirjoitus ja lukunopeus)
nmrl
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nmrl »

nmrl kirjoitti:
plus kannattaa suosia vain ja ainoastaan sandiskiä jos haluaa jotain kuvia tallentaakki ;)

Miksi? Eikö Canon muka osaa käyttää muiden valmistajien SD-kortteja kunnolla?

Kyllä osaa mutta ei se auta jos opettaja opettaa ja oppilas on kuuro. En ole vielä tähän asti kuullut että kellään olisi sandiskit alkanu vittuileen.Sensijaan kaikenmaailman kingstoneista sun muista olen kuullut paljonkin.Yksi näistä vioista on ollut juurinkin tuo että kuvat ei tallennu kortille.

Mulle on ihan sama mitä korttia kukakin käyttää mutta omista ja toisienkin kokemuksista suosittelisin vain sandiskiä.:D

Muistaakseni luontotuvassa oli joku kirjoitus että joku oli kuvaillut jossain missälienee tuntureilla ja oli huomannut että kortti on jäänyt sinne kuvauspaikalle.
Noh nimi kun tottakai kaikilta kortista löytyy niin sen oli sitten joku noheva lammaspaimen lähettänyt postilla kotia.Kortti ollut tyyliin viikon vesisateessa ja hyvin toimii.
Ja on noita pesty pesukoneessakin farkkujen taskussa;)
nmrl
Viesti:

ja jos kamera raksuttaa sekunnin valotusajalla 15 minuuttia eikä vieläkään ole ihan varma että siirtäisikö sen kuvan vai ei niin kyllä rungossa jo täytyy olal vika. Etenki jos ilman kohinanpoistoa pelaa nopeasti.Itellä on muistaakseni aina kohinanpoisto päällä ja ei se 15 minuuttia mieti. Kannattaa esim soittaa JASsille ja kysyä. Etenki jos takuut on voimassa.
-EeKe-

Viesti Kirjoittaja -EeKe- »

nmrl kirjoitti:Kannattaa esim soittaa JASsille ja kysyä. Etenki jos takuut on voimassa.

Kieltämättä, onhan tuo jo vanha malli. Etenkin 400D.
Pikku-siil

Kiitos kommenteista ja ajastanne! Eiköhän runko lähde korjaamolle... )
kaapu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kaapu »

Tuosta muistin nopeudesta haluan vielä sen verran sanoa, että itse olen kyllä ollut aina siinä uskossa, että 120x muisti on varsin nopea.
Pikku-siil

Kamera kävi huollossa JASsilla. Kameraan vaihdettiin peilimekanismi!

Että näin! :s
nmrl
Viesti:

Vai että semmosta! Miten toi peili sen vian teki? Selostiko ne mitää ja paljoko pulitti?
Pikku-siil

Mä käytin sen rajalan kautta siä JASsilla, kun ostin sieltä juuri enne kyseisen vian ilmaantumista linssin, ja se meni koko paketti sienne tsekkaukseen...

Ei pulittanut mitään, - takuu onneksi voimassa! toivottavasti ei ihan näin nopeasti kuluvia osia normaalisti , koska kameralla otettu vasta n. 2500 kuvaa... :s
Vastaa Viestiin