Firmware ja wb
-
Firmware ja wb
Käytän 350D:n kanssa Canonin 420 ex-salamaa. Kun salama on täytevalona niin kuvat näyttävät alivalottuvan. Samoin (automaatti)valkotasapaino on metsässä ja kuvat ovat aina punasävyisiä. Riippumatta siis siitä mitä ympärillä on. Muuten valkotasapaino toimii auto-asetuksella idioottivarmasti. Auttaisiko firmwaren (1.0.1) päivitys tähän ongelmaan . Ja mitä maksanee?
-
- Viesti:
Firmwaren päivitys on ilmaista, jos tekee sen itse.
1) Haetaan Canonilta firmis ja kopioidaan se ohjeiden mukaan muistikortille, muistikortinlukian avustuksella.
2) Ladataan akut varmasti täyteen.
3) Kortti kameraan ja menusta päivitystä ja toivotaan, että Canonin insinörtit tietää mitä tekee.
Itse olen tehnyt ym. jutun ja hyvin meni.
1) Haetaan Canonilta firmis ja kopioidaan se ohjeiden mukaan muistikortille, muistikortinlukian avustuksella.
2) Ladataan akut varmasti täyteen.
3) Kortti kameraan ja menusta päivitystä ja toivotaan, että Canonin insinörtit tietää mitä tekee.
Itse olen tehnyt ym. jutun ja hyvin meni.
-
1.0.2:n pitäisi korjata mm. seuraavat ongelmat:sari kirjoitti:…Auttaisiko firmwaren (1.0.1) päivitys tähän ongelmaan…
• Fixes the phenomenon of extreme underexposure when using some lenses.
• Fixes the phenomenon of incorrect white balance when using an external flash.
1.0.3-päivitys ohjeineen löytyy Japanin Canonin tukisivulta, se on ilmainen, ja päivitys ohjeita noudattamalla on helppoa kuin hevinsoitto.
-
- Viesti:
Lukijan saa halvimmillaan kympillä, käytetyn varmasti halvemmallakin. Kannattaa myös kysellä lähipiiristä, josko joltakulta löytyisi. Myös monissa kirjastoissa olevissa tietokoneissa on sisäinen kortinlukija (jos tuuri käy).sari kirjoitti:Mulla ei ole muistikortinlukijaa. Eikä suju tuo hevin soittokaan. Että ei taida sitten onnistua.
Toki joku avualias varmaan suostuisi tekemään koko päivityksenkin sinun puolestasi, se kun ei kuitenkaan ole kuin vartin homma, josta 90% on pelkkää odottelua. Eli missäs päin maailmaa vaikutat?
-Markus
Fotoni.org
Fotoni.org
-
- Viesti:
Voi asentaa minkä tahansa päälle.Thompson kirjoitti:Käsittääkseni tuo 1.0.3 firmis pitää asentaa 1.0.2 päälle eikä suoraan 1.0.1 päälle?
Canon sanoo:
Siis versioon 1.0.2 asti, ei vähintään.This firmware update applies to cameras with firmware versions up to 1.0.2 installed
Canonin Firmware-päivitykset ovat yleensä sisältäneet koko sisäisen ohjelmiston. Ne voi asentaa vaikka suurempinumeroisen päälle, tosin asennus taitaa kysyä tästä.
olli Rinne http://www.digifaq.info/
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Ei ole ainakaan uudempaa kuulunut tai näkynyt.ihmelaama kirjoitti:Minä vain tarkistaakseni omia käsityksiäni oletan, että tämä 1.0.3 firmware on viimeisin laatuaan, eikä uutta ole kuulunut/näkynyt/tarvittu, right?
olli Rinne http://www.digifaq.info/
-
Canonin firmispäivitykset ilmestyvät yleensä ensimmäisenä BeBitin uutissivuille.ihmelaama kirjoitti:…kuulunut/näkynyt…