Firmware ja wb

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
Vastaa Viestiin
sari

Firmware ja wb

Viesti Kirjoittaja sari »

Käytän 350D:n kanssa Canonin 420 ex-salamaa. Kun salama on täytevalona niin kuvat näyttävät alivalottuvan. Samoin (automaatti)valkotasapaino on metsässä ja kuvat ovat aina punasävyisiä. Riippumatta siis siitä mitä ympärillä on. Muuten valkotasapaino toimii auto-asetuksella idioottivarmasti. Auttaisiko firmwaren (1.0.1) päivitys tähän ongelmaan . Ja mitä maksanee?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Seq
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Seq »

Firmwaren päivitys on ilmaista, jos tekee sen itse.

1) Haetaan Canonilta firmis ja kopioidaan se ohjeiden mukaan muistikortille, muistikortinlukian avustuksella.

2) Ladataan akut varmasti täyteen.

3) Kortti kameraan ja menusta päivitystä ja toivotaan, että Canonin insinörtit tietää mitä tekee.

Itse olen tehnyt ym. jutun ja hyvin meni.
Jari-Matti

Viesti Kirjoittaja Jari-Matti »

sari kirjoitti:…Auttaisiko firmwaren (1.0.1) päivitys tähän ongelmaan…
1.0.2:n pitäisi korjata mm. seuraavat ongelmat:
• Fixes the phenomenon of extreme underexposure when using some lenses.
• Fixes the phenomenon of incorrect white balance when using an external flash.

1.0.3-päivitys ohjeineen löytyy Japanin Canonin tukisivulta, se on ilmainen, ja päivitys ohjeita noudattamalla on helppoa kuin hevinsoitto.
sari

Mulla ei ole muistikortinlukijaa. Eikä suju tuo hevin soittokaan. Että ei taida sitten onnistua.
Trnquill
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Trnquill »

sari kirjoitti:Mulla ei ole muistikortinlukijaa. Eikä suju tuo hevin soittokaan. Että ei taida sitten onnistua.
Lukijan saa halvimmillaan kympillä, käytetyn varmasti halvemmallakin. Kannattaa myös kysellä lähipiiristä, josko joltakulta löytyisi. Myös monissa kirjastoissa olevissa tietokoneissa on sisäinen kortinlukija (jos tuuri käy).

Toki joku avualias varmaan suostuisi tekemään koko päivityksenkin sinun puolestasi, se kun ei kuitenkaan ole kuin vartin homma, josta 90% on pelkkää odottelua. Eli missäs päin maailmaa vaikutat?
-Markus
Fotoni.org
sari

Löytyi muistikortinlukija lainaksi. Sitten vaan kokeilemaan päivitystä. Jos Turun suunnalla jotain räjähtää, niin tiedätte, että pieleen on sitten mennyt.
sari

No niin, nyt toimii! Ehdin jo luulla että salama on sökönä. Aika karsea moka canonilta.
Thompson

Viesti Kirjoittaja Thompson »

Käsittääkseni tuo 1.0.3 firmis pitää asentaa 1.0.2 päälle eikä suoraan 1.0.1 päälle? Pikaisen googlauksen tuloksena löysin joka paikasta vain tuon 1.0.3:sen? Mistähän tuon aiemman päivityksen löytäisi?
olli R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olli R »

Thompson kirjoitti:Käsittääkseni tuo 1.0.3 firmis pitää asentaa 1.0.2 päälle eikä suoraan 1.0.1 päälle?
Voi asentaa minkä tahansa päälle.

Canon sanoo:
This firmware update applies to cameras with firmware versions up to 1.0.2 installed
Siis versioon 1.0.2 asti, ei vähintään.

Canonin Firmware-päivitykset ovat yleensä sisältäneet koko sisäisen ohjelmiston. Ne voi asentaa vaikka suurempinumeroisen päälle, tosin asennus taitaa kysyä tästä.
ihmelaama
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ihmelaama »

Thompson kirjoitti:Käsittääkseni tuo 1.0.3 firmis
Minä vain tarkistaakseni omia käsityksiäni oletan, että tämä 1.0.3 firmware on viimeisin laatuaan, eikä uutta ole kuulunut/näkynyt/tarvittu, right?
Mullon mun luonne.
olli R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olli R »

ihmelaama kirjoitti:Minä vain tarkistaakseni omia käsityksiäni oletan, että tämä 1.0.3 firmware on viimeisin laatuaan, eikä uutta ole kuulunut/näkynyt/tarvittu, right?
Ei ole ainakaan uudempaa kuulunut tai näkynyt.
Jari-Matti

Viesti Kirjoittaja Jari-Matti »

ihmelaama kirjoitti:…kuulunut/näkynyt…
Canonin firmispäivitykset ilmestyvät yleensä ensimmäisenä BeBitin uutissivuille.
Vastaa Viestiin