350D ja aloittelija

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
Perhonen82

Viesti Kirjoittaja Perhonen82 »

Paljonko sellainen irto salama maksaa?

Tarvitseeko minun ostaa tähän kameraan mitään erikoisuuksia kun olen ihan peruskuvaaja? Tämä kamera oli aika kallis tälläiseen perussetti meininkiin mutta onhan se ihanaa kun on hyvä peli!!!

Olen tosi tyytyväinen että sain sen mustan version... :D
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
paivimarku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja paivimarku »

Kun ISO-arvoa suurentaa, pärjää auttavasti tuolla kamerassa olevallakin salamalla - se yltää yllättävän pitkälle. Tosin mitään erinomaisia valokuviahan silleen on paha saada, mutta esim. sisätiloissa olen kuvannut työpaikan pippaloita ja räpsyihin on työkamut olleet tyytyväisiä. Kun eivät kanssa ole mitään valokuvauksen ammattilaisia.

Mutta varoitan jo - nälkä kasvaa syödessä. Kyllä se lisäsalama sunkin ostoslistallesi jossain vaiheessa tulee... mun listallani se jo on.

Vaikka joku tuolla vinoili että Canonin optiikan lähin etäisyys on 1,5m ja sen Ixuksen 3cm niin ymmärrän mitä tarkoitat - että zoomilla pääsee lähemmäksi :D Niin se on, itse räpsin koiriani.

Pidä hauskaa uuden lelusi kanssa. Minä nautin omastani melkein joka päivä!
Perhonen82

Viesti Kirjoittaja Perhonen82 »

Onko tämä kamera oikeesti hintansa arvoinen? Oli sen verran kallis paketti että minulla tuskin on varaa ostaa siihen mitään lisukkeita vähään aikaan :?

Huomenna menen kuvailemaan metsikköön ja kaupunkiin.. mitähän siitäkin tulee.. heh!!
ruuvi

Viesti Kirjoittaja ruuvi »

Hyvä, että joku tajusi mitä tarkoitan eikä vain vinoillut... Luulin jo, että tämä on yksi niistä foorumeista jossa amatöörit saa nenilleen kun pro-tyypit haluaa vaan päteä... Ehkä mulla ei ole oikea termit hallussa jne, mutta kyseessä on kuitenkin aloittelija. Kyllä minun mielestäni siis tuolla 90-300mm objektiivilla pääsen lähemmäs kohdetta kuin Ixuksella. Oli se sitten zoomia, suurennosta tai ihan mitä vaan... Ja ainakin eilisistä juhannuskuvista tuli mielestäni ihan hyviä. Mutta toisaalta siinäkin suhteessa pro on varmaan asiasta eri mieltä. Mutta toisaalta pitää myös ymmärtää, että mulla on ollut tuo järkkäri nyt 2 viikkoa ja täällä on väkeä jotka ovat harrastaneet valokuvausta kunnolla kymmeniä vuosia. Siinä ajassa oikeat termit ja tekniikat on varmasti hallussa, toisin kuin mulla nyt. :)
Pics

Viesti Kirjoittaja Pics »

ruuvi kirjoitti:Hyvä, että joku tajusi mitä tarkoitan eikä vain vinoillut... Luulin jo, että tämä on yksi niistä foorumeista jossa amatöörit saa nenilleen kun pro-tyypit haluaa vaan päteä... Ehkä mulla ei ole oikea termit hallussa jne, mutta kyseessä on kuitenkin aloittelija.
Komppaan. Aloittelijoilla on vain tyhmiä kysymyksiä ja vastaukset löytyy tietysti aina internetin ihmeellisestä maailmasta - ainakin jos jaksaa monta tuntia penkoa. Noh, enpä jaksa asiaan niin vakavasti suhtautua, se kun näyttää olevan ihan normaali (ja harvinaisen typerä) käytäntö tässä foorumissa.

Sitten asiaan. Perhonen82: olen käyttänyt 350D:tä viime kevään koulusta lainattuna ja silloin ihastuin niin, että nyt kun sain tarpeeksi säästettyä töistä rahaa (opiskelijan budjetti :roll: ), tilasin kameran saman tien ja lisäksi 55-200 mm objektiivin. Omana tuo on ollut vasta päivän, mutta tiedän, etten tule katumaan ;) . Aikani kuvailin Canon Ixus 40:llä, mutta sen kapasitetti ei enää loppupeleissä riittänyt, kun kuvausinto vain kasvoi ja kohteet muuttuivat haastavammiksi (eläimet).
vh5150

Viesti Kirjoittaja vh5150 »

ruuvi kirjoitti:Hyvä, että joku tajusi mitä tarkoitan eikä vain vinoillut... Luulin jo, että tämä on yksi niistä foorumeista jossa amatöörit saa nenilleen kun pro-tyypit haluaa vaan päteä...
Teoria minulla on että joka foorumilla on juuri saman asian oppineita EGO-tyyppejä jotka yrittää hankkia kannuksensa, mollaamalla "tyhmää" kysyvää. Todelliset asiantuntijat jaksaa ja osaa neuvoa ja viitsivät tehdä Faq-tyylisen vastaus"palstan". Eli on siis "proEGO-" ja Pro-tyyppejä. :) Meitä on moneksi.
-EeKe-

Viesti Kirjoittaja -EeKe- »

vh5150 kirjoitti:Todelliset asiantuntijat jaksaa ja osaa neuvoa ja viitsivät tehdä Faq-tyylisen vastaus"palstan". Meitä on moneksi.

Toivotan vilpittömästi onnea, pitkäjänteisyyttä ja riittävästi aikaa omistautua valitsemallesi tielle.
binary

Viesti Kirjoittaja binary »

-EeKe- kirjoitti:
vh5150 kirjoitti:Todelliset asiantuntijat jaksaa ja osaa neuvoa ja viitsivät tehdä Faq-tyylisen vastaus"palstan". Meitä on moneksi.
Toivotan vilpittömästi onnea, pitkäjänteisyyttä ja riittävästi aikaa omistautua valitsemallesi tielle.
Kuin myös. Kaikki "todelliset" asiantuntijat ei todellakaan jaksa aloitteljoiden kysymyksiä, osa jaksaa. Tämä koskee kaikkia harrastuksia. Ja eihän se olekaan mikään velvollisuus neuvoa jokaista, vaikka omaan päähän olisikin jotain sattunut jäämäänkin.
Pics

Viesti Kirjoittaja Pics »

Ja eihän se olekaan mikään velvollisuus neuvoa jokaista, vaikka omaan päähän olisikin jotain sattunut jäämäänkin.
Ei toki, mutta jos ei ole mitään asiallista sanottavaa niin siinä vaiheessa voi pitää suunsa kiinni - tai netissä herjoja kirjoittamaan syyhyävät sormensa kurissa. Ymmärrän kyllä, ettei aloittelijoiden omasta mielestä itsestään selviä kysymyksiä jaksa, mutta luulisi, että aikuisilta ihmisiltä löytyisi sen verran älliä, ettei siinä vaiheessa ruvetaan ilkeilemään. Jokainen on kuitenkin joskus ollut aloittelija.
vh5150

Viesti Kirjoittaja vh5150 »

Nythän te ymmärsitte minut väärin. Ei musta ole ylläpitämään faq:ia, vaan olen itsekin "vasta hankkinut" järkkärin. :)
Voin kyllä tehdä sitten hamassa tulevaisuudessa jos jotenkin pystytään määrittelemään milloin olen erittäin kokenut kuvaaja. Palataan asiaan 30 v -> tahi seuraavassa elämässä.
Ansq

Viesti Kirjoittaja Ansq »

Itse lainasin tätä kameraa juuri koulusta ja ois tarkotus tällä kuviakin ottaa... mutta en siis tiedä kamerasta mitään :D Äsken yritin vähän tutustua ja heräsi pari kysymystä. (Itellä Canon Powershot S2 IS eli jotkut asetukset yms tuttuja.)

Elikkä:
- Onko tässä ainoa zoomi tuo todella rajallinen mikä on objektiivia pyörittäessä??
- Kuvaa ottaessa ei siis voi katsoa tuosta lcd-näytöstä vaan pitää tihrustaa tuosta pikku aukosta?
- Miksi tuo salama pomppaa joka hiton painalluksesta?

Ei kyllä antanu mulle hyvää kuvaa digijärkkäreistä tää ensikosketus tämän kameran kanssa... Tai sitte oon vaan yksinkertainen :P
-EeKe-

Viesti Kirjoittaja -EeKe- »

Ansq kirjoitti: Elikkä:
- Onko tässä ainoa zoomi tuo todella rajallinen mikä on objektiivia pyörittäessä??
Jep, objektiivikohtainen asia.
Ansq kirjoitti: - Kuvaa ottaessa ei siis voi katsoa tuosta lcd-näytöstä vaan pitää tihrustaa tuosta pikku aukosta?
Jep, Olympuksella löytyy malli missä voi tihrustaa lcd:ltä.

Ansq kirjoitti: - Miksi tuo salama pomppaa joka hiton painalluksesta?
Sulla on jokin kuvausohjelma valittuna.
Ansq kirjoitti: Ei kyllä antanu mulle hyvää kuvaa digijärkkäreistä tää ensikosketus tämän kameran kanssa... Tai sitte oon vaan yksinkertainen :P
Kun kaikki muu pettää niin avaa manuaali =)
viltawa

Viesti Kirjoittaja viltawa »

Se salama pomppaa muistaakseni kaikilla muilla kukkamoodeilla, paitsi sportilla. ...tonkii nettiä... Noni, tostaDPR:stä vähän faktaa. Eli ei pomppaa myöskään "Flash Off"-moodilla. Sinänsä loogista.

Ja zoomi on tosiaan niin säälittävä, kuin siinä kiinni olevassa objektiivissa nyt sattuu olemaan. Kaikissa objektiiveissa ei ole ollenkaan zoomia.

Ja mitä ensikosketukseen tulee, niin pieni nöyryys on aina paikallaan.
Vastaa Viestiin