Paljonkos tuolla 350D rungolla kärsii napsia kuvia ennen remppoja? =)
Itse harkitsemassa käytettyä jolla nyt ~16k napsittu jotta onko tuo paljon vai vähän?
350D ja sulkimen kesto?
-
- Viesti:
Re: 350D ja sulkimen kesto?
Riippuu yksilöstä. Kaikki kestot ovat aina kovin tilastotieteellisiä, eli joku lävähtää heti kaupasta kannettuna ja joku vasta 100k laukauksen jälkeen. Mikäs se 350D:n speksattu kesto mahtoikaan olla, oliko sitä kerrottu julkisuuteen? Olettaisin sen olevan jossain 50k laukauksen tienoilla.Hakase kirjoitti:Paljonkos tuolla 350D rungolla kärsii napsia kuvia ennen remppoja? =)
Melko keskimääräisesti... :) Kannattaa lukea dc.netin suljingalluppi-ketju. Itse olen laukonut 350D:n hieman yli 30k kertaa, mutta eipä se juuri mitään kerro mistään muusta kamerasta.Hakase kirjoitti:Itse harkitsemassa käytettyä jolla nyt ~16k napsittu jotta onko tuo paljon vai vähän?
-Markus
Fotoni.org
Fotoni.org
-
Re: 350D ja sulkimen kesto?
Trnquill kirjoitti:Mikäs se 350D:n speksattu kesto mahtoikaan olla, oliko sitä kerrottu julkisuuteen? Olettaisin sen olevan jossain 50k laukauksen tienoilla.
En muistaakseni koskaan ole nähnyt virallista lukua, mutta esim. http://www.bobatkins.com/photography/di ... s_20d.html
"..the Digital Rebel XT has the normal Canon shutter (about 50,000 cycles)."