350D ja sulkimen kesto?

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
Hakase

350D ja sulkimen kesto?

Viesti Kirjoittaja Hakase »

Paljonkos tuolla 350D rungolla kärsii napsia kuvia ennen remppoja? =)

Itse harkitsemassa käytettyä jolla nyt ~16k napsittu jotta onko tuo paljon vai vähän?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Trnquill
Viesti:

Re: 350D ja sulkimen kesto?

Viesti Kirjoittaja Trnquill »

Hakase kirjoitti:Paljonkos tuolla 350D rungolla kärsii napsia kuvia ennen remppoja? =)
Riippuu yksilöstä. Kaikki kestot ovat aina kovin tilastotieteellisiä, eli joku lävähtää heti kaupasta kannettuna ja joku vasta 100k laukauksen jälkeen. Mikäs se 350D:n speksattu kesto mahtoikaan olla, oliko sitä kerrottu julkisuuteen? Olettaisin sen olevan jossain 50k laukauksen tienoilla.
Hakase kirjoitti:Itse harkitsemassa käytettyä jolla nyt ~16k napsittu jotta onko tuo paljon vai vähän?
Melko keskimääräisesti... :) Kannattaa lukea dc.netin suljingalluppi-ketju. Itse olen laukonut 350D:n hieman yli 30k kertaa, mutta eipä se juuri mitään kerro mistään muusta kamerasta.
-Markus
Fotoni.org
-EeKe-

Re: 350D ja sulkimen kesto?

Viesti Kirjoittaja -EeKe- »

Trnquill kirjoitti:Mikäs se 350D:n speksattu kesto mahtoikaan olla, oliko sitä kerrottu julkisuuteen? Olettaisin sen olevan jossain 50k laukauksen tienoilla.

En muistaakseni koskaan ole nähnyt virallista lukua, mutta esim. http://www.bobatkins.com/photography/di ... s_20d.html

"..the Digital Rebel XT has the normal Canon shutter (about 50,000 cycles)."
Vastaa Viestiin