Pixxass.de - kokemuksia?
-
Pixxass.de - kokemuksia?
Olen lukenut sekä hyvää että huonoa palautetta pixxass.de -putiikista. Tilasin 1182 euron setin tavaraa pe 16.4 ja ilmoitus lähetyksestä tuli seuraavana perjantaina 23.4. Nyt on lähetyksestä kulunut viikko eikä vieläkään näy..
Kyselin ensimmäisen kerran saksaksi tavaroiden toimitusajasta, johon vastattiin vain että tavaraa on ja lähtee maksun tultua.. Seuraavat kyselyt tilauksen tilasta ja lähetyksen seurantakoodista
ovat jääneet täysin ilman vastausta.
Toivottavasti paketti tulee vielä jonain kauniina päivänä..
Kyselin ensimmäisen kerran saksaksi tavaroiden toimitusajasta, johon vastattiin vain että tavaraa on ja lähtee maksun tultua.. Seuraavat kyselyt tilauksen tilasta ja lähetyksen seurantakoodista
ovat jääneet täysin ilman vastausta.
Toivottavasti paketti tulee vielä jonain kauniina päivänä..
-
Itse tilasin 15.4. (to) ja maksu lähti samana päivänä. 21.4 (ke) ilmoittivat, että paketti on lähtenyt. Paketti oli noudettavissa 27.4 (ti) postista. Käsittääkseni toimitukset on pelanneet OK. Seuranta on heikkoa, mutta kyllä paketit on tullut. Erot nopeudessa voivat johtua monesta tekijästä, mutta luulen, että pakettisi on jo lähes kotiovellasi...
-
Olitpa harvinaisen oikeassa :) Tuli juuri kotiovelle.niskavaa kirjoitti:Itse tilasin 15.4. (to) ja maksu lähti samana päivänä. 21.4 (ke) ilmoittivat, että paketti on lähtenyt. Paketti oli noudettavissa 27.4 (ti) postista. Käsittääkseni toimitukset on pelanneet OK. Seuranta on heikkoa, mutta kyllä paketit on tullut. Erot nopeudessa voivat johtua monesta tekijästä, mutta luulen, että pakettisi on jo lähes kotiovellasi...
Tuli vaan kylmä hiki pintaan kun lueskelin DHL:n toimittavan kyseisen yrityksen paketteja ja soitettuani DHL:n jäljityspalveluun ei nimelläni löytynyt mitään lähetystä.
Loppu hyvin, kaikki hyvin. Paketti oli lähetetty Deutche Postin kautta..
-
Raporttini Pixxass:sta:
- Tiedustelu 2.3. erilaisten tuotteiden saatavuudesta.
- Vastaus: Muita tavaroita hyllyssä, 10D kahden viikon kuluttua, objektiivi n. 4 viikon kuluttua.
- Tilaus 21.3. 10D+objektiivi+salama+muistikortteja+akku.
- Lasku ja maksu 22.3. pankkitilille.
- Tiedustelu tilauksesta sähköpostilla n. viikon kuluttua.
- Vastaus samana päivänä: Rahat ovat perillä. Canonilla ongelmia salaman & objektiivin toimituksessa, mennee n. 2-3 viikkoa. Haluanko odottaa, osatoimituksen vai rahat takaisin.
- Halusin odottaa. Kiittivät, että jään odottamaan.
- Tiedustelu n. 3 viikon kuluttua sähköpostilla. Vastausta ei tullut pariin päivään.
- Soitto Saksaan parin päivän päästä. Ystävällinen palvelu. Muut ovat kasassa, objektiivi puuttuu. Lupasivat tiedustella Canonilta toimitusta ja vastata heti, kun tietävät. Kiittelivät, että olin jaksanut odottaa.
- Sähköposti samana iltana (perjantai), objektiivi tulee tiistaina.
- Sähköposti tiistaina, paketti on lähtenyt. Kiitokset odottamisesta.
- Odotan, että paketti saapuu tulevalla viikolla.
Pyysin paketille tarjouksia muutamasta suomalaisesta kaupasta. Tilaamalla Pixxass:sta säästöä tuli 400-600 eur (15-20%). Olin valmistautunut vähintään kuukauden odotukseen. Tuosta kuukaudesta mentiin reilu viikko pitkäksi. Silti, säästöä yli 100eur/viikko on mielestäni kohtuukorvaus :)
Hinnat ja palvelu ovat Pixxass:ssa OK. Tietoakin saa, kunhan on itse aktiivinen ja kysyy. Sähköposteihin ei aina tule vastausta päivässä - parissa. Puhelimessa asian hoitaminen sujui ihan hyvin.
- Tiedustelu 2.3. erilaisten tuotteiden saatavuudesta.
- Vastaus: Muita tavaroita hyllyssä, 10D kahden viikon kuluttua, objektiivi n. 4 viikon kuluttua.
- Tilaus 21.3. 10D+objektiivi+salama+muistikortteja+akku.
- Lasku ja maksu 22.3. pankkitilille.
- Tiedustelu tilauksesta sähköpostilla n. viikon kuluttua.
- Vastaus samana päivänä: Rahat ovat perillä. Canonilla ongelmia salaman & objektiivin toimituksessa, mennee n. 2-3 viikkoa. Haluanko odottaa, osatoimituksen vai rahat takaisin.
- Halusin odottaa. Kiittivät, että jään odottamaan.
- Tiedustelu n. 3 viikon kuluttua sähköpostilla. Vastausta ei tullut pariin päivään.
- Soitto Saksaan parin päivän päästä. Ystävällinen palvelu. Muut ovat kasassa, objektiivi puuttuu. Lupasivat tiedustella Canonilta toimitusta ja vastata heti, kun tietävät. Kiittelivät, että olin jaksanut odottaa.
- Sähköposti samana iltana (perjantai), objektiivi tulee tiistaina.
- Sähköposti tiistaina, paketti on lähtenyt. Kiitokset odottamisesta.
- Odotan, että paketti saapuu tulevalla viikolla.
Pyysin paketille tarjouksia muutamasta suomalaisesta kaupasta. Tilaamalla Pixxass:sta säästöä tuli 400-600 eur (15-20%). Olin valmistautunut vähintään kuukauden odotukseen. Tuosta kuukaudesta mentiin reilu viikko pitkäksi. Silti, säästöä yli 100eur/viikko on mielestäni kohtuukorvaus :)
Hinnat ja palvelu ovat Pixxass:ssa OK. Tietoakin saa, kunhan on itse aktiivinen ja kysyy. Sähköposteihin ei aina tule vastausta päivässä - parissa. Puhelimessa asian hoitaminen sujui ihan hyvin.
-
Oman tilaukseni kulku:
29.3. Tilaus A75, kysely perään ALV:n vähentämisestä (yritykselle).
30.3. Tuli sähköposti, jossa oikea alviton hinta, maksoin tilauksen.
5.4. Kysyin sähköpostilla tilauksen tilasta.
5.4. Vastaus, ettei raha ole vielä siirtynyt heidän tililleen.
15.4. Kysyin jälleen, mikä on tilanne.
15.4. Vastaus, että rahat ovat tänään tillämme, lähetämme huomenna tavarat.
Seuraavalla viikolla ei kuulunut muuta kuin sähköposti viikon päästä:
23.4. "Paketti on lähtenyt."
30.4. klo 7.30 posti toi paketin kotiovelle.
Eli aikaa tuhraantui luvattoman kauan ilmeisesti rahan siirtymisessä Saksan päässä (tai sitten liike ei pitänyt turhaa kiirettä) ja lupauksesta huolimatta vierähti vielä tasan viikko, ennen kuin lähettivät paketin. Muuten ok ja edullinen paikka.
29.3. Tilaus A75, kysely perään ALV:n vähentämisestä (yritykselle).
30.3. Tuli sähköposti, jossa oikea alviton hinta, maksoin tilauksen.
5.4. Kysyin sähköpostilla tilauksen tilasta.
5.4. Vastaus, ettei raha ole vielä siirtynyt heidän tililleen.
15.4. Kysyin jälleen, mikä on tilanne.
15.4. Vastaus, että rahat ovat tänään tillämme, lähetämme huomenna tavarat.
Seuraavalla viikolla ei kuulunut muuta kuin sähköposti viikon päästä:
23.4. "Paketti on lähtenyt."
30.4. klo 7.30 posti toi paketin kotiovelle.
Eli aikaa tuhraantui luvattoman kauan ilmeisesti rahan siirtymisessä Saksan päässä (tai sitten liike ei pitänyt turhaa kiirettä) ja lupauksesta huolimatta vierähti vielä tasan viikko, ennen kuin lähettivät paketin. Muuten ok ja edullinen paikka.
-
Normaali nopeus jos tavaraa on hyllyssä pitäisi olla 3-4 päivää ja tavara sinulla kädessä.
Maksutapa jälkiennakko (COD) tai luottokortti. Varon itse koskaan maksamasta ennakkoon koska se lopettaa toimittajan kaikki kiireet kun ei ole mitään pakotteita tavarantoimittamiseen.
Esim AC-Foto toimittaa COD ja tulee sen 3 päivää. Se on reilupeli ja pistää tilaamaan sieltä toisenkin kerran.
Maksutapa jälkiennakko (COD) tai luottokortti. Varon itse koskaan maksamasta ennakkoon koska se lopettaa toimittajan kaikki kiireet kun ei ole mitään pakotteita tavarantoimittamiseen.
Esim AC-Foto toimittaa COD ja tulee sen 3 päivää. Se on reilupeli ja pistää tilaamaan sieltä toisenkin kerran.
-
Hankintaa harkitessani vertailin myös saksalaisten web -kauppojen hintoja. Samat tuotteet AC-fotosta tilatessa olisivat maksaneet reilut 250eur enemmän Pixxass:n hintoihin verrattuna. Kokonaishinnasta tuo on alle 10%, mutta euromääräisenä säästönä ihan kohtuullinen. Odotusajasta sain siis 50eur/viikko, mitä en pidä mitenkään pahana, sillä osasin varautua tuohon odotukseen.
-
- Viesti:
Älkää olko noin äkkipikaisia. Ei ne paketit päivässä tule. Voi hyvinkin mennä jopa 14 päivää saada paketti Preussinmaalta. Välillä tuntuu, että ihmiset luulevat paketin tulevan päivässä... postilta menee päivä tai kaksi toimittaa se saapumislappukin kotiinne vaikka itse paketti olisi jo postitoimistossa maannutkin.
Sony A7R IV
Sony FE 20 mm F1,8 G
Sony FE 20 mm F1,8 G
-
Postilaitoksilla on pitkä historia tavaran kuljettamisesta ja se ilmeisesti lisää tarvittavaa aikaa.
3-4 päivän tomitusajat on vain kuriirikuljetusten (UPS, DHL...) aikoja.
Itse olen niin malttamaton, että en jaksa katsoa postilaitosten leipomista. Maksan ehkä vähän enemmän mutta saan tavaran nopeammin.
3-4 päivän tomitusajat on vain kuriirikuljetusten (UPS, DHL...) aikoja.
Itse olen niin malttamaton, että en jaksa katsoa postilaitosten leipomista. Maksan ehkä vähän enemmän mutta saan tavaran nopeammin.
-
- Viesti:
Sen päivän kun näkisi, että DHL tuo paketin kolmessa päivässä... viikko menee - aina. Näitähän ei voi vapaaehtoisesti valita kun esim. Saksasta tilaa. Kaupalla on joku tietty toimitustapa ja sitä käytetään. Pixmania Ranskassa toimittaa Fedexillä ja sillä paketit tulevat jo seuraavana päivänä. Pointsit heille.
Sony A7R IV
Sony FE 20 mm F1,8 G
Sony FE 20 mm F1,8 G
-
Hätä nousee käteen kun toimittavasta yrityksestä ei kuulu mitään ja paketti on ollut matkassa 7 päivää. Yleisesti kerrottiin että pixxass lähettää toimituksensa DHL:n kautta ja DHL ei kuitenkaan kuskannut ainuttakaan lähetystä nimelläni..bse kirjoitti:Älkää olko noin äkkipikaisia. Ei ne paketit päivässä tule. Voi hyvinkin mennä jopa 14 päivää saada paketti Preussinmaalta. Välillä tuntuu, että ihmiset luulevat paketin tulevan päivässä... postilta menee päivä tai kaksi toimittaa se saapumislappukin kotiinne vaikka itse paketti olisi jo postitoimistossa maannutkin.
Totta kyllä on että kannattaa odotella kylmän rauhallisesti.
-
Tuo DHL-termikin voi tarkoittaa nykyään vähän mitä vaan, kun koko Deutsche Post -konsernin pakettikuljetukset kulkevat DHL:n nimellä - olkoon sitten kyse pikapikapikapostista, tavallisesta lentorahdista tai vaikkapa maa/merikuljetuksista. Sitä ei kannata pelkästään nimen perusteella "kuriiripalveluksi" nimittää.
-
Pixxass toimitti paketin Deutsche Postin kautta. Paketti tuli perille tasan viikon kuluttua siitä, kun sain ilmoituksen, että paketti on lähtenyt.Hätä nousee käteen kun toimittavasta yrityksestä ei kuulu mitään ja paketti on ollut matkassa 7 päivää. Yleisesti kerrottiin että pixxass lähettää toimituksensa DHL:n kautta ja DHL ei kuitenkaan kuskannut ainuttakaan lähetystä nimelläni..
-
Eivät ainakaan pitäneet Pixxassilla kiirettä rahojen palautuksen suhteen kun eivät voineetkaan toimittaa kaikkia tilaamiani tavaroita. Mutta lopulta rahat ilmestyivät kuitenkin tililleni. Mutta pari viikkoa siitä kun ilmoitan omat IBAN- ja SWIFT-tunnukseni heille, tuntuu aika pitkältä ajalta. Tavarat joita heilllä oli tulivat nekin hieman matelemalla. Eli näyttää olevan niin että ovat nopeita, jos sattuu olemaan tuotteet hyllyssä.
Nyt on sitten uusi tilaus IxxPixx-nimisestä puljusta. Sieltä varmistin sähköpostilla etukäteen onko tuotteet hyllyssä. 28.4 laitoin rahat sinne menemään, mitään ei ole kuulunut. Tänään pistin sähköpostikyselyn tilanteesta...jäädäänpä odotteleen =)
vastausmaili: "Tilaamasi tuotteet olivat muutama päivä sitten hukassa (?ihme touhua?) Lähetämme ne kahden päivän sisällä."
*jäädäänpä taas odotteleen =)*
Nyt on sitten uusi tilaus IxxPixx-nimisestä puljusta. Sieltä varmistin sähköpostilla etukäteen onko tuotteet hyllyssä. 28.4 laitoin rahat sinne menemään, mitään ei ole kuulunut. Tänään pistin sähköpostikyselyn tilanteesta...jäädäänpä odotteleen =)
vastausmaili: "Tilaamasi tuotteet olivat muutama päivä sitten hukassa (?ihme touhua?) Lähetämme ne kahden päivän sisällä."
*jäädäänpä taas odotteleen =)*
-
Itse laitoin maksun 10.5.2004 (pankin kestää n. 2-6 päivää toimittaa EU-maksu perille) ja tänään 17.5.2004 oli paketti lähtenyt eteenpäin. 24.05.2004 oli lähetti kymmenen jälkeen aamulla kotiovella tuomassa pakettia. Nopeaa ja luotettavaa siis. 5-6 päivää pitäisi toimituksen kestää. Ihan hyvin vastailevat maileihin, kunhan ei odota viikonloppuna vastausta saavansa.
Edit: Paketti saapunut aikataulun mukaan!
Edit: Paketti saapunut aikataulun mukaan!
Viimeksi muokannut rewcast, Touko 24, 2004 23 : 41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
Pixxass
Sama täällä. En ottanut mitään paperille maksaessani verkkopankissa ja jälkeenpäin ulkomaisia tilitapahtumia tutkiessani iski pieni epävarmuus kun en nähnyt tilausnumeroa vaikka sen laitoin viestiksi maksaessani.velouria kirjoitti:Liityn odottajien seuraan: tilaus ja rahat lähetetty su 16.5. :)