Jos takuu ei pelaa....?
Lähetetty: Helmi 10, 2004 22 : 17
Mihin pitäisi ottaa yhteyttä, jos ulkomailta (EU) ostetun tuotteen takuu ei pelaakaan.
Ostin Top Visionista Fuji S7000 kameran, jossa ilmeni eri forumeissakin mainittu akkujen itsekseen tyhjeneminen.
Ongelma on se, että kameran mukana tullut takuukortti oli tietysti tyhjä. Suomen Fuji kyllä lupasi korjata vian kunhan täydellisesti täytetty takuukortti löytyy. Olen pommittanut Top Visionia sähköposteilla taukoamatta, mutta vastausta ei kuulu.
Tässä vaiheessa kiinnostaisi tietää, että kuka/mikä EU:n viranomainen on se johon turvata.
Toinen huvittava seikka on tämä Suomen Fujin nipotus takuukortista. Jos kamera on ollut markkinoilla muutaman kuukauden,niin ei kai kenelläkään voi olla sellaista kameraa, jonka takuuaika olisi mennyt umpeen.
Ongelman tekee vielä huvittavammaksi :-)) se, että esim Fuji.UK on tunnustanut ongelman ja pyytänyt kaikkia UK:n alueelta ostettuja kameroita korjattavaksi.
Että hurraa Eu:lle, online -kaupalle ja Fujille. Alkaa tuo ongelman pakoilu olla huipussaan.
Mutta takaisin peruskysymykseen. Koska olemme Eu:ssa ja Eu:n säännösten alaisia, niin kuka/mikä on se viranomaistaho, johon olisi syytä olla yhteydessä?
Ostin Top Visionista Fuji S7000 kameran, jossa ilmeni eri forumeissakin mainittu akkujen itsekseen tyhjeneminen.
Ongelma on se, että kameran mukana tullut takuukortti oli tietysti tyhjä. Suomen Fuji kyllä lupasi korjata vian kunhan täydellisesti täytetty takuukortti löytyy. Olen pommittanut Top Visionia sähköposteilla taukoamatta, mutta vastausta ei kuulu.
Tässä vaiheessa kiinnostaisi tietää, että kuka/mikä EU:n viranomainen on se johon turvata.
Toinen huvittava seikka on tämä Suomen Fujin nipotus takuukortista. Jos kamera on ollut markkinoilla muutaman kuukauden,niin ei kai kenelläkään voi olla sellaista kameraa, jonka takuuaika olisi mennyt umpeen.
Ongelman tekee vielä huvittavammaksi :-)) se, että esim Fuji.UK on tunnustanut ongelman ja pyytänyt kaikkia UK:n alueelta ostettuja kameroita korjattavaksi.
Että hurraa Eu:lle, online -kaupalle ja Fujille. Alkaa tuo ongelman pakoilu olla huipussaan.
Mutta takaisin peruskysymykseen. Koska olemme Eu:ssa ja Eu:n säännösten alaisia, niin kuka/mikä on se viranomaistaho, johon olisi syytä olla yhteydessä?