Sivu 1/1

Jos takuu ei pelaa....?

Lähetetty: Helmi 10, 2004 22 : 17
Kirjoittaja Leikkonen
Mihin pitäisi ottaa yhteyttä, jos ulkomailta (EU) ostetun tuotteen takuu ei pelaakaan.

Ostin Top Visionista Fuji S7000 kameran, jossa ilmeni eri forumeissakin mainittu akkujen itsekseen tyhjeneminen.

Ongelma on se, että kameran mukana tullut takuukortti oli tietysti tyhjä. Suomen Fuji kyllä lupasi korjata vian kunhan täydellisesti täytetty takuukortti löytyy. Olen pommittanut Top Visionia sähköposteilla taukoamatta, mutta vastausta ei kuulu.

Tässä vaiheessa kiinnostaisi tietää, että kuka/mikä EU:n viranomainen on se johon turvata.

Toinen huvittava seikka on tämä Suomen Fujin nipotus takuukortista. Jos kamera on ollut markkinoilla muutaman kuukauden,niin ei kai kenelläkään voi olla sellaista kameraa, jonka takuuaika olisi mennyt umpeen.

Ongelman tekee vielä huvittavammaksi :-)) se, että esim Fuji.UK on tunnustanut ongelman ja pyytänyt kaikkia UK:n alueelta ostettuja kameroita korjattavaksi.

Että hurraa Eu:lle, online -kaupalle ja Fujille. Alkaa tuo ongelman pakoilu olla huipussaan.

Mutta takaisin peruskysymykseen. Koska olemme Eu:ssa ja Eu:n säännösten alaisia, niin kuka/mikä on se viranomaistaho, johon olisi syytä olla yhteydessä?

Lähetetty: Helmi 10, 2004 22 : 25
Kirjoittaja keppana
Ota puhelin kauniiseen käteen, ja soita TopVisioniin. Ja jollei itsellä saksa / englanti luista, niin pyydä jotain kaveria avuksi. Niin kuin on usein aikaisemmin todettu, sähköposteihin vastaillaan melko nihkeästi ylipäätään missään nettikaupoissa. Itsekin aikoinaan soitin ko. firmaan ja homma toimi tosi hyvin. Uskoisin, että he kyllä täyttävät sinulle sen takuulapun, jos lähetät sen heille.

Mistä muuten johtuu, että netissä toimivat kaupat eivät juuri takuukuponkeja täyttele? terv. nimim. "juuri pari canon tuotetta ilman täytettyjä takuulappuja b&h:lta saanut".

Re: Jos takuu ei pelaa....?

Lähetetty: Helmi 10, 2004 23 : 24
Kirjoittaja hsm
Leikkonen kirjoitti:Mihin pitäisi ottaa yhteyttä, jos ulkomailta (EU) ostetun tuotteen takuu ei pelaakaan.
Asiakaspalvelu

EU-kuluttajaneuvonta palvelee EU-alueella tapahtuvaan rajat ylittävään kauppaan sekä EU-lainsäädäntöön liittyvissä kuluttajakysymyksissä. Annamme tietoa ja neuvoja sekä autamme tarvittaessa rajat ylittävien kuluttajariitojen selvittelyssä ja sovittelussa.

Palvelemme suomalaisia kuluttajia ja kuluttajaneuvojia kautta maan. Palvelemme myös muiden EU-maiden kansalaisia Suomen kuluttajansuojaa koskevissa kysymyksissä. Palvelumme ovat asiakkaille maksuttomia.


Puhelinpalvelu numerossa (09) 7312 2920
ma ja pe 9?12 sekä ti 14?17

Sähköposti: eu-kuluttajaneuvonta@hel.fi

Faksi: (09) 7312 2727

Postiosoite:
EU-kuluttajaneuvonta
Helsingin kaupungin ympäristökeskus
PL 500
00099 Helsingin kaupunki

Käyntiosoite:
Helsingin kaupungin ympäristökeskus
Helsinginkatu 24
00530 Helsinki

Toimisto on avoinna käyntiasiakkaille ma, ke, to ja pe
8.15?16 sekä ti 9?17

Lähetetty: Helmi 10, 2004 23 : 31
Kirjoittaja Leikkonen
hsm, kiitoksia vastauksesta!

Heti tuli turvallisempi olo; Eu toimii sittenkin myös yksittäisen kuluttajan tasolla!
;-))

Re: Jos takuu ei pelaa....?

Lähetetty: Helmi 11, 2004 5 : 01
Kirjoittaja MattiH
Leikkonen kirjoitti:Ongelma on se, että kameran mukana tullut takuukortti oli tietysti tyhjä. Suomen Fuji kyllä lupasi korjata vian kunhan täydellisesti täytetty takuukortti löytyy. Olen pommittanut Top Visionia sähköposteilla taukoamatta, mutta vastausta ei kuulu.
Kuitti (joka osoittaa, että tavara on ostettu EU:sta) + tyhjä takuukortti riittää. Jos ei riitä, niin Suomen Fujin tarkoituksena on ns. olla pottumainen. Eikö sinulla ole kuittia?

Oma kokemukseni ja lukemani sadat viestit vahvistavat sen, että hyvin harvoin takuukortti tulee leimattuna yms. asianmukaisesti täytettynä. Yritäpäs ottaa vielä yhteyttä sinne Suomen Fujiin ja selostaa tilanne. Muille suomalaisille digikameramerkeille on riittänyt takuukortti + ostokuitti osoittamaan ostopaikan. Mielestäni on todella hämmästyttävää, jos tämä todella on Suomen Fujin virallinen politiikka.

Lähetetty: Helmi 13, 2004 16 : 04
Kirjoittaja Leikkonen
Asia järjestyi. Fuji Finland lupasi korjata kameran ja samana päivänä TopVisionilta tuli täytetty takuukortti, joten ongelma on varmistuksen kanssa poissa päiväjärjestyksestä.

Kunhan vaan maltaisi lähettää kameran korjaukseen ja olla muutama viikko kuvaamatta!